smart #1 kontra volvo ex30

Esiak

Posiadacz elektryka
vwir, możesz coś napisać o papierologii związanej z przywiezieniem smarta do Polski?
samochód musiał być zapewne wyrejestrowany, tablice zjazdowe przywiozłeś ze sobą, czy załatwiałeś na miejscu?
 

vwir

Pionier e-mobilności
vwir, możesz coś napisać o papierologii związanej z przywiezieniem smarta do Polski?
samochód musiał być zapewne wyrejestrowany, tablice zjazdowe przywiozłeś ze sobą, czy załatwiałeś na miejscu?
Dostałem samochód zarejestrowany i ubezpieczony, na tablicach zjazdowych (czerwonych, na tydzień). To już było w cenie, tylko musiałem podpisać upoważenienie do reprezentowania mnie w urzędzie. Zero jakichkolwiek załatwień z mojej strony w DE - przyleciałem, wziąłem kluczyki i dokumenty i pojechałem Smartem do domu.

Chyba, że pytasz o papierkologię w PL.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No to porównaj sobie demówkę do demówki.
Ale to Ty dokonałeś takiego porównania, myślałem że na jakiejś posiadanej podstawie.
Jeśli nie, to mówi się trudno, a z racji że nie jestem zainteresowany ani jednym ani drugim autem, nie będę weryfikował ogłoszeń o używkach, zwłaszcza że nie pisałeś że o nie chodzi.

Wystarczy że z konfiguratora nowych aut NIE WYCHODZI to co napisałeś.
Różnice na korzyść #1 są, ale nie aż tak duże, nowy Brabus jest gdzieś pośrodku naszego cennika Ex30.
 

Esiak

Posiadacz elektryka
Dostałem samochód zarejestrowany i ubezpieczony, na tablicach zjazdowych (czerwonych, na tydzień). To już było w cenie, tylko musiałem podpisać upoważenienie do reprezentowania mnie w urzędzie. Zero jakichkolwiek załatwień z mojej strony w DE - przyleciałem, wziąłem kluczyki i dokumenty i pojechałem Smartem do domu.

Chyba, że pytasz o papierkologię w PL.
dzięki, chodziło mi właśnie o kwestie niemiecką...
no to pięknie to miałeś załatwione...
 

TomRS

Pionier e-mobilności
No to w cenie bazowej wersji EX30 masz Brabusa Smart #1 (czyli odpowiednik Ex-30 Performance w topowej specyfikacji).
Tak, też mu się trochę przyglądałem, ale trochę nie moja bajka jeśli chodzi o wygląd, trochę mnie marudzenie carwow w temacie prowadzenia się auta i zasięgu wystraszyły. Ja mam dosyć specyficzne wymagania w temacie rozmiarów, mocy i prowadzenia się auta - najbliżej ich była TM3P HL którą kupiłem i jestem zadowolony, choć mogłaby być krótsza i mieć wersję 3 drzwiową ;). Generalnie jestem w stanie iść na spore kompromisy w kwestii komfortu, jeśli auto będzie się "żywo" prowadziło i miało dobre osiągi. EV moich marzeń nie powstało jeszcze ;) Duże nadzieje wiązałem z Ioniq 5N, do momentu aż nie zobaczyłem jaki on jest wielki w naturze, no i cena też solidna.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, też mu się trochę przyglądałem, ale trochę nie moja bajka jeśli chodzi o wygląd, trochę mnie marudzenie carwow w temacie prowadzenia się auta i zasięgu wystraszyły. Ja mam dosyć specyficzne wymagania w temacie rozmiarów, mocy i prowadzenia się auta - najbliżej ich była TM3P HL którą kupiłem i jestem zadowolony, choć mogłaby być krótsza i mieć wersję 3 drzwiową ;). Generalnie jestem w stanie iść na spore kompromisy w kwestii komfortu, jeśli auto będzie się "żywo" prowadziło i miało dobre osiągi. EV moich marzeń nie powstało jeszcze ;) Duże nadzieje wiązałem z Ioniq 5N, do momentu aż nie zobaczyłem jaki on jest wielki w naturze, no i cena też solidna.
Nie jeździłem Brabusem, a mój to RWD, stąd może wynikać różnica. Jak na zwykłego cywilnego elektryka (a nie żadne wersje performance czy N) to Smart jeździ najlepiej z samochodów elektrycznych którymi do tej pory miałem okazję jeździć. Z jednej strony po zakrętach prowadzi się jak gokart - przyklejony, nie przechyla się, naprawdę jest bardzo dobrze, z drugiej strony bardzo dobrze wybiera nierówności. Tutaj masz test Carwow wersji RWD i nie kojarzę żadnych narzekań na prowadzenie:

Ale zdaję sobie sprawę, że od wersji Brabus wymaga się czegoś innego i tam już nie wiem czy Smart daje radę.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ale zdaję sobie sprawę, że od wersji Brabus wymaga się czegoś innego i tam już nie wiem czy Smart daje radę.
No dokładnie o to mi chodzi - dlatego np TM3 HL LR mnie głęboko rozczarowała swoim prowadzeniem, a tysiące użytkowników jest zachwyconych. A TM3P HL jest dla mnie już ok, choć bardzo liczę na aktualizacje OTA zawieszenia adaptacyjnego, marzyłby mi się trzeci tryb pracy zawieszenia. To bardzo indywidualne oceny i oczekiwania. Bardzo jestem ciekaw nowych Porsche Cayman i Boxster, bo mają być już 100% EV. A znając Porsche, to będą się prowadziły genialnie. Ale będą też "genialnie" kosztowały ... ;)
 
Last edited:

Esiak

Posiadacz elektryka
Wbrew temu co niektórym może się wydawać - jest różnica pomiędzy kupowaniem samochodu demo z salonu a kupowaniem używki z placu od Turka ;)
może i tak, ale po braku odpowiedzi na maile w sprawie zakupu demo (cupra born) od kilku niemieckich salonów, mam trochę inne doświadczenia...
 
Top