Średnie zużycie energii - jak to u was jest?

Michal

Moderator
Pierwsze 20 sekund oglądania i od razu głupoty... Jak zwykle żałuję, że odsłoniłem ukrycie postów...
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Pierwsze 20 sekund oglądania i od razu głupoty... Jak zwykle żałuję, że odsłoniłem ukrycie postów...
Gdybyś zrozumiał tekst: "do tego watku pasuje fragment: tesla vs klienci" to nie miałbyś problemu pierwszych 20 sekund.
No chyba ze jednak oglądałeś 20 sekund tego fragmentu i nie dowierzasz wiec dla pewnosci:
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Gdybyś zrozumiał tekst: "do tego watku pasuje fragment: tesla vs klienci" to nie miałbyś problemu pierwszych 20 sekund.
No chyba ze jednak oglądałeś 20 sekund tego fragmentu i nie dowierzasz wiec dla pewnosci:
Zapytam wprost. Czy masz problemy z myśleniem? Logika jest Ci obca? Odwiedziłeś już tego doktorka?

Trzeba za grosz nie mieć własnego rozumu, żeby wyniki WLTP czy dowolnej innej normy homologacyjnej brać za realny wynik w każdych warunkach. To że to WLTP da się przejechać świadczą wpisy na forum. 13kWh/100km to dokładnie wynik podany w tym artykule. Czy to wina jakiegokolwiek producenta że w europie przyjęto procedurę WLTP a w USA czy Chinach inną?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dlatego pokazywanie zużycia na trasie w jedna stronę nie ma sensu, musi byc pętla. Nawet Tesla X potrafi być oszczedniejsza od 3, gdy sie jedzie ponad 10km na wstecznym.
Najwazniejszy czynnik to prędkość a drugi to róznica wysokości.
1725385205095.png
1725385286214.png
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Dlatego pokazywanie zużycia na trasie w jedna stronę nie ma sensu, musi byc pętla. Nawet Tesla X potrafi być oszczedniejsza od 3, gdy sie jedzie ponad 10km na wstecznym.
Najwazniejszy czynnik to prędkość a drugi to róznica wysokości.
Pytanie czy to w ogole ma jakieś znaczenie. Porównanie między autami można łatwo sprawdzić porównując WLTP lub bardziej życiowo w tabelce u Bjorna. A to co wychodzi na jakiej trasie to wypadkowa trasy i czy bedzie ktoś to analizował czy nie to nic nie zmieni. Jest jak jest :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jasne, średnia prędkość WLTP jest poniżej 50km/h dlatego jeśli ktoś chce mieć niskie zużycie to trzeba postępować jak w tej procedurze pomiarowej czyli:
Wciąż Leniwie Toczymy Pojazd
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Wciąż Leniwie Toczymy Pojazd
Nie tylko. WLTP to ściśle określona procedura testowa, w ściśle kontrolowanych warunkach (np. bez wiatru, deszczu). Składa się z kilku testów o różnych prędkościach, z wyników jest następnie wyciągana średnia ważona typu 70% miasto, 20% autostrady, 10% drogi podmiejskie, nie sprawdzałem, przykład jedynie. Tak jak realne zużycie paliwa nie ma wiele wspólnego z wartościami testów WLTP, tak samo zużycie energii w EV.
Można tych danych użyć do porównania różnych modeli, ale nie można ich używać np. do planowania trasy.
Jest tutaj dodatkowe zastrzeżenie. Skoro procedura testowa jest jasna i znana z wyprzedzeniem, to samochody bywają projektowane tak, żeby swoje optima osiągały właśnie w testach. W spalinowych np. tak dobiera się przełożenia, żeby akurat w prędkościach testowych silniki pracowały w swoich najlepszych zakresach. Nie wiem jak jest w przypadku EV, ale jeżeli pojawia się taka możliwość, to na 99.9% ktoś z niej skorzysta, nawet jeżeli nie w sposób świadomy, to przecież producenci testują prototypy i warunki testowe są ustalane w oparciu o ogólnie przyjęte przypadki testowe. Jazda 45km/h, z ilomaś tam przyśpieszeniami i zatrzymaniami, jazda 90, czy 130.
 
Top