Stellantis - Auto Hold i tempomat aktywny

KrzysztofFly

Moderator
No więc przetestowałem dzisiaj w swoim e208 z włączonym adaptacyjnym tempomatem. Jak samochód przed się zatrzyma, to też mój całkiem się zatrzymuje i zaciąga postojowy. Jak samochód przed rusza, to zwalnia postojowy i też rusza.
Ale z tego co pamiętam, to rusza tylko przez kilka sekund od zatrzymania, po dłuższym czasie trzeba go obudzić muskając pedał gazu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ale z tego co pamiętam, to rusza tylko przez kilka sekund od zatrzymania, po dłuższym czasie trzeba go obudzić muskając pedał gazu.
Tak jest. Więc to co napisałem wcześniej, to nie całkiem tak. Potestowałem trochę dłużej i jest tak (przy włączonym adaptacyjnym tempomacie):

* zwalnia/przyspiesza jak samochód przed
* zatrzymuje się, jeżeli samochód poprzedzający się zatrzymał
* rusza, jeżeli samochód poprzedzający ruszy w ciągu kilku sekund (jakieś 2-3 sekundy - muszę jeszcze potestować)
* jeżeli zatrzymanie jest powyżej kilku sekund, to aktywuje się auto-hold (AH) - jak na zdjęciu
* z aktywnym AH nie rusza sam - trzeba lekko pyknąć pedał gazu i wtedy rusza i sam dobija do prędkości na tempomacie

IMG_20250728_213632188.jpg
 

KrzysztofFly

Moderator
jesli dobrze pamietam to musialbyc poprzednik ktory sie zatrzymal przed toba, jak byles pierwszy to niestety trzeba bylo trzymac hamulec

aczkolwiek znalazlem swoj wpis ktory twierdzi inaczej:

View attachment 30619

czyli chyba jak jestes pierwszy to tez sie da :)
Jeśli chodzi o działanie aktywnego tempomatu w Stellantisach eCMP (np. eC4, 208, 2008, Corsa, Mokka itp), to można włączyć Auto Hold, używając w tym celu przycisku OK (E) z lewego panelu na kierownicy.
1753732665292.png
Oczywiście do aktywacji tej funkcji, trzeba mieć uaktywniony tempomat (co nie oznacza, że trzeba na nim jechać). Funkcję da się uruchomić tylko przy włączonym biegu do przodu (nie działa na wstecznym), a także w trakcie aktywacji musi być wciśnięty pedał hamulca. Trzeba także pamiętać (bo można się zdziwić ;) ), że automatycznie włącza się także tempomat, więc po muśnięciu gazu samochód zaczyna przyspieszać do zaprogramowanej prędkości.
Nie wiem jak to wygląda w pozostałych modelach z tej platformy, jednak w przypadku eC4 na liczniku przez chwilę wyświetla się komunikat "Regulator włączony" natomiast na Head-Up Display pojawia się zielona ikonka automatycznego hamulca.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Jeśli chodzi o działanie aktywnego tempomatu w Stellantisach eCMP (np. eC4, 208, 2008, Corsa, Mokka itp), to można włączyć Auto Hold, używając w tym celu przycisku OK (E) z lewego panelu na kierownicy.
w e208 nie ma takiego układu na kierownicy. Jest mała dźwignia z lewej strony za kierownicą, z różnymi przyciskami (całkiem inny rozkład) do tempomatu.

Tak to wygląda w e208:
1753738319425.png
A tak działa u mnie AH (włącza się po 3 sekundach stania):

1753738368286.png
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
No więc przetestowałem dzisiaj w swoim e208 z włączonym adaptacyjnym tempomatem. Jak samochód przed się zatrzyma, to też mój całkiem się zatrzymuje i zaciąga postojowy.
Chodziło o przypadek że WYMUSZASZ zatrzymanie sam, bez samochodu przed Tobą.
Jak samochód przed rusza, to zwalnia postojowy i też rusza.
A ja przetestowałem Pandę bez aktywnego tempomatu (bo go nie ma jak się okazało).
Oczywiście nie jest w stanie się zatrzymać, nawet mimo wciśnięcia głęboko hamulca.
I tak zaczyna pełzać.

Ale sprzedawca podpowiedział obejście problemu - nie zrzucając biegu na N włączyć hamulec ręczny.
Auto stoi, a po użyciu gazu samo go zwalnia i rusza.

W sumie dzięki elektrycznemu hamulcowi roboty tyle jest samo, co przy ręcznym przestawieniu tempomatu na postój - jeden przycisk do użycia (też na każdym skrzyżowaniu niestety).

Półśrodek, ale lepszy niż mechaniczny ręczny (np. w Dacii czy Smarcie), który trzeba dodatkowo zwolnić przy ruszaniu....
 

KrzysztofFly

Moderator
Chodziło o przypadek że WYMUSZASZ zatrzymanie sam, bez samochodu przed Tobą.
Dokładnie taki przypadek masz na filmiku który wrzuciłem. Po zatrzymaniu auta w miejscu, przy jeszcze wciśniętym pedale hamulca, naciskasz przycisk OK (u mnie w e-C4, w 208 będzie to inny z tej dźwigienki).
Tak jak opisałem wcześniej, pojawia się napis "Regulator włączony" i kontrolka od włączonego Auto Holda na HUD.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dokładnie taki przypadek masz na filmiku który wrzuciłem. Po zatrzymaniu auta w miejscu, przy jeszcze wciśniętym pedale hamulca, naciskasz przycisk OK (u mnie w e-C4, w 208 będzie to inny z tej dźwigienki).
Tak, kojarzę, ale Panda niestety nie ma aktywnego tempomatu i to w niej nie zadziała.
W niej trzeba pociągnąć przycisk hamulca i efekt jest ten sam.
 
Top