Subiektywne wrażenia z jazdy testowej

solik

Pionier e-mobilności
Z gory napisze ze dla mnie EV jest glownie po to ze sprawia przyjemnosc z jazdy - pomijam jakies aspekty ekologiczno-finansowe :D

Przymierzam sie rowniez do MX30 - dlaczego?

1) zasieg mi wystarcza, samochod jako drugi stricte do jazdy po duzym miescie + mozliwosc ladowania z gniazdka 230v
2) ekobonus Mazdy dla firm (18700) powoduje ze nawet wersja srednia lub najwyzsza zbliza sie do spalinowego odpowiednika segmentu C-SUV
3) elektrycznie sterowanie fotele z pamiecia - ja jestem wysoki, partnerka niska i machanie jakimis raczkami po 9-10 razy zeby obnizyc fotel to skaranie boskie
4) nie mam dzieci, 90% czasu jezdze sam - jak dla mnie z tylu moze w ogole nie byc drzwi
5) wykonanie wnetrza - nic nie skrzypi, czego sie dotyka jest przyjemnie wykonane, samochod jest dobrze wyciszony nawet przy 130km/h + nie ma dotykowego ekranu - jestem zwolennikiem systemow typu iDrive / MMI z pokretlami bo nie lubie macac ekranow
6) zawieszenie - jest dobrze wywazone, na nierownosciach nie stuka i do kabiny nie docieraja nieprzyjemne dzwieki jak u konkurencji ale o tym za chwile..
7) dodatkowo nie kazdy wie ale lopatki maja 2 "biegi" w gore i wtedy auto jest znacznie dynamiczniejsze niz na trybie 0 lub na wlaczonej rekuperacji
8) modulator odglosu silnika mozna juz wylaczyc
9) pozycja za kierownica - moge usiasc nisko bo tak lubie, nie musze siedziec jak na taborecie w kuchni


Zuzycie przy mojej jezdzie wynosilo 16-17, dodatkowo troche smieszy mnie opinia, ze MX30 jest za wolna.. 90% manewrow wykonam szybciej niz sportowe limuzyny z V6 ktore waza po 2t (sam mam taka..) a w miescie to juz w ogole nawet nie mowie :D mocne FWD nie ma sensu bo gubi trakcje.

Odbylem juz 3 jazdy testowe MX-30 - za kazdym razem inny egzemplarz - dlaczego az 3? Zeby porownac na swiezo do samochodow EV ktore testowalem.

Porownujac do innych aut:

1) Zoe - zasieg wiekszy niz MX30 ale fotel kierowcy nie ma regulacji wysokosci, nie ma podlokietnika, pomimo kol 16" zawieszenie dosyc nieprzyjemnie wybieralo wieksze nierownosci + byly slyszalne odglosy plastikow z wnetrza i wyciszenie auta tez srednio - napewno nie bez znaczenia mial fakt, ze majac 180cm szybe mialem przy samym uchu z uwagi na ulomnosc fotela
2) Leaf - nowe stare auto, przestarzale zlacze chademo, kierownica regulowana tylko na wysokosc, dla mnie niewygodny fotel kierowcy ze zbyt krotkim siedziskiem, wyglad guzikow, interfejsow jak w 10 letnim aucie
3) Peugeot e-2008, elektryki grupy PSA - niby wszystko ok, wyciszenie dobre, zawieszenie tez, ciekawy wyglad ale brak elektrycznych foteli, slaba rekuperacja na trybie B, brak autoholdu i mimo wszystko to segment B-SUV i to czuc w jezdzie w porownaniu do Mazdy ktora jest segment wyzej

4) Kona poliftowa - pozycja za kierownica nienaturalna, mialem wrazenie, ze siedze "nad samochodem", kiepskie wyciszenie nadkoli, gubienie trakcji (a opony to byly Michelin Primacy 4) + nieprzyjemny pisk opon wynikajacy z tego, ze moc za duza do tego nadwozia/segmentu auta (wersja 64kw), trakcja ciagle ma co robic
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
3) Peugeot e-2008, elektryki grupy PSA - niby wszystko ok, wyciszenie dobre, zawieszenie tez, ciekawy wyglad ale brak elektrycznych foteli, slaba rekuperacja na trybie B, brak autoholdu i mimo wszystko to segment B-SUV i to czuc w jezdzie w porownaniu do Mazdy ktora jest segment wyzej
celem wyjaśnienia:
nie wiem jak w Peugeocie ale w Citorenie są elektryczne fotele, rekuperacja na B jest na tyle silna że jeżdżę prawie jak one-pedal-driving i oczywiście że ma autohold
 

solik

Pionier e-mobilności
w Peugeocie e-208/2008 ani w DS3 e-Tense nie ma elektryki foteli, nie ma autoholdu

jutro bede jezdzic e-C4 :D
 

Bea_Zam

Nowy na Forum
Tez tak miałam. Prawie Ostatecznie obstawiałam citroena. Odrzucił mnie jednak ten plastikowy fortepian na konsoli i te plastiki. Kusił większy zasięg.
Ostatecznie jeżdżę mazdą i nie żałuję. Codzienność mam bardziej premium i z tego mam frajdę.
Jedyną rzeczą jaka wyszła przy upałach to trzeszczące plastiki na połączeniu z wykończeniem „skórzanym” nad zegarami . Reszta bez rozczarowań. Im dłużej użytkuję tym bardziej jestem zadowolona. Jazda na łopatkach daje co raz większe zasięgi. Na autostradę nie wybieram się, wiec jest tylko radość i ogromna przyjemność z jazdy. Kupuj mazdę 👍
 

boa

Pionier e-mobilności
Dzięki za wpisy - sam właśnie analizuję kandydatów na drugie auto w domu w sensownej cenie i bdb wyposażeniu. Już zamawiałem Leafa N-Connecta Led, ewentualnie Tekna, jeśli by był dostępny… ale usiadłem w mx-30 i już wiem, co kupię :) Mazda ma mocną specyfikę i musi po prostu pasować do potrzeb i estetyki, a sprawa indywidualna, stad różne zdania. Auto jest super wykonane, ogólnie kozackie! Gratuluję użytkownikom :)
 

boa

Pionier e-mobilności
Dzięki za wpisy - sam właśnie analizuję kandydatów na drugie auto w domu w sensownej cenie i bdb wyposażeniu. Już zamawiałem Leafa N-Connecta Led, ewentualnie Tekna, jeśli by był dostępny… ale usiadłem w mx-30 i już wiem, co kupię :) Mazda ma mocną specyfikę i musi po prostu pasować do potrzeb i estetyki, a sprawa indywidualna, stad różne zdania. Auto jest super wykonane, ogólnie kozackie! Gratuluję użytkownikom :)
Którą wersję wyposażenia wzięliście?
 

Master

Fachowiec
Melduje przebieg 22300 kilometry w MX-30 , zaliczyłem tez przegląd. Absolutnie żadnych zarzutów mechanicznych. Zaliczone akcje serwisowe ( chyba 3 albo 4 łącznie z wymiana poduszki powietrznej co częste coś u Japończyków)
Zapytałem o dokładna analiza stanu baterii ale serwis mówił ze ich oprogramowanie stwierdza jedynie OK albo NIE JEST OK
Trochę to mało profesjonalne ale chyba moje auto było 1 Mazda MX 30 z przebiegiem > 20tys
Jesli chodzi o baterie to zeszłej zimy przy mrozie -10 notowałem zasięg 150-155 a przy 0 stopni Ok 160-165
Obecnie wydaje mi się ze mam ciut mniejszy zasięg Max to Ok 5 km , ale zobaczę jak to się rozwinie wiosna o latem i jak będzie wyglądał zasięg przy temp Ok 15-25 st na tej samej trasie - miałem 185-195 km a maksymalny zasięg który miałem na innej trasie był Ok 215km przy temp Ok 20 st i bardzo oszczędnej jeździe.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A do mazdy nie ma dongla na obd i jakiegoś softu, żeby to odczytać samemu? Bjorn często używa takich zabawek, może z mazdą też by ruszyło.
 
Top