SuC Kraków-Bonarka

ELuk

Pionier e-mobilności
'Wasze' w sensie jak będzie pełne 250kW na ładowarkę to 'happy days', a jak będzie 'lidl' to będzie narzekanie...
Optimists, może w UK po brexicie tak jest, ale w EU… 😕
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣
Oczywiście to wolniejsze ładowanie nie ma istotnego znaczenia w sytuacji gęstości infrastruktury, ale biorąc pod uwagę, że PL cały czas goni z przyczyn historyczno-społecznych, to trudno się spodziewać infrastruktury z UK.
Ale za parę lat.., jak wybory wygra Donald Tusk z Kołodziejczakiem to na pewno będzie lepiej.
(Oczywiście to sarkazm jak by Ktoś nie był ogarnięty). 😉
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Wszystko rozbija się o procenty jakie przyjmuje Tauron Dystrybucja. Niestety dla ładowarek do EV przyjmuje się 80% mocy przyłącza i dlatego żeby podłączyć 24x250kW firma musi mieć zapewnioną moc na poziomie 4,8MW. To jest też jeden z czynników przez który tak ciężko u nas z przyłączami do sieci średniego napięcia a wnioski ciągną się latami a nie miesiącami. Dla odbiorcy indywidualnego jest to 10% i potem nie ma co się dziwić, że mocy na osiedlach nie uświadczysz żeby postawić głupi słupek AC bo to ładowarka 🙁
Taki mamy klimat od ok. 8 lat i raczej nie inwestuje się w sieci energetyczne a kasa z EU na ten cel jest zablokowana z wiadomych powodów. Każdy kraj ma inaczej zarządzany system energetyczny także to, że mamy interkonektory to i tak sukces.
 

nabrU

Moderator
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣

Tak super różowo to nie jest, też zdarzają się operatorzy, którzy coś tam z wielu względów przycinają. Ale wystarczy tak naprawdę trzymać się top operatorów (Fastned, SuC, Instavolt, Osprey, MFG, Ionity - kolejność przypadkowa) i będzie OK z szybkością. Nawet osławiony Lidl u nas ma te 50kW (tyle, że my płacimy)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Wszystko rozbija się o procenty jakie przyjmuje Tauron Dystrybucja. Niestety dla ładowarek do EV przyjmuje się 80%
Co tu myśleć o ładowarkach, jak znajomy na głupie przyłącze czekał 3 lata ?
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Ja bym się tak nie skupiał na tych 250 kW mocy. To tak jak z przyspieszeniem do 100 km/h. Coś tam mówi ten parametr, ale jak często „ścigamy się” do 100-ki?
W praktyce 150 kW to moc jaką Tesle są w stanie przyjmować w dłuższym przedziale SoC. Szczególnie te nowsze szybko zniżają moc ładowania, a powyżej 50% SoC wszystkie chyba przyjmują poniżej 150 kW. I moim zdaniem jak ładowarki wydolą 150 kW przy dużym obłożeniu to i tak będzie super (może nie hiper, ale super już tak 😉).
I wreszcie czy się będę ładował 20 czy 24 minuty? Jakoś mnie to grzeje. Ale realne dostępne moce poniżej 100-120 kW to już zaczyna robić różnice w szybkim ładowaniu.



Większa liczba takich hub-ów przy drogach to jest coś czego potrzebujemy.

PS
Choć w sumie to się nie powinienem wypowiadać, bo sporadycznie korzystam z szybkich ładowarek 😎. Np. ostatni weekend wycieczka 900 km z ładowaniem w hotelu w cenie śniadania.
 

nabrU

Moderator
Ja bym się tak nie skupiał na tych 250 kW mocy. To tak jak z przyspieszeniem do 100 km/h. Coś tam mówi ten parametr, ale jak często „ścigamy się” do 100-ki?
W praktyce 150 kW to moc jaką Tesle są w stanie przyjmować w dłuższym przedziale SoC. Szczególnie te nowsze szybko zniżają moc ładowania, a powyżej 50% SoC wszystkie chyba przyjmują poniżej 150 kW. I moim zdaniem jak ładowarki wydolą 150 kW przy dużym obłożeniu to i tak będzie super (może nie hiper, ale super już tak 😉).

Pełna zgoda. Ja pisałem tylko z perspektywy człowieka, który czyta to Forum i widzi częste narzekania na kiepską szybkość ładowarek itp. Mam prawie zerowe doświadczenia z ładowania w PL więc mogę się mylić.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Skupiał czy nie to lepiej jak jest te 250 kW. Znacznie to skraca czas naładowania od 10 do 50%, a często tyle wystarczy, żeby dokończyć podróż.

Co do ilości stanowisk. Bliżej wyjazdu ja widziałem wczoraj 7 betonowych podstaw, przy obecnych SC przygotowanych było 5 i jeszcze coś tam dłubali. Układ stanowisk jest rzeczywiście dziwny, bo poprzecznie do obecnych miejsc parkingowych.
 

Jogur

Fachowiec
Optimists, może w UK po brexicie tak jest, ale w EU… 😕
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣
Oczywiście to wolniejsze ładowanie nie ma istotnego znaczenia w sytuacji gęstości infrastruktury, ale biorąc pod uwagę, że PL cały czas goni z przyczyn historyczno-społecznych, to trudno się spodziewać infrastruktury z UK.
Ale za parę lat.., jak wybory wygra Donald Tusk z Kołodziejczakiem to na pewno będzie lepiej.
(Oczywiście to sarkazm jak by Ktoś nie był ogarnięty). 😉
W Brnie i Wiedniu to samo - niby aku podgrzany/przygotowany, aut nie ma przy fajkach a TM3P brała jeno 171kW :( (SOC od ok 2-3%)
 
Top