SUC Poznań południe

TomRS

Pionier e-mobilności
No właśnie w tym tkwi problem - w ilości aut. Myślę, że Tesla nie będzie nadmiernie inwestować w SuC w kraju gdzie ma niską sprzedaż.
Z drugiej strony fundowanie właścicielom kolejek do SuC i małej ich dostępności niweluje zaletę "zajebistosci systemu Tesli", co może zniechęcać do zakupu. Każdy kij ma dwa końce. Ja miałem okazję doświadczyć jak wiele w elektromobilności "plusów dodatnich" wnosi do tematu dobrze rozbudowana infrastruktura - dlatego tak bardzo życzyłbym sobie czegoś takiego w Polsce.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Każdy ma prawo do swojego osądu, fajnie że coś się ruszyło, ale jeszcze fajniej byłoby, żeby podeszli do tematu bardziej przyszłościowo (czytaj więcej stanowisk na kluczowych SuC), bo za chwilę znowu się wszystko zapcha, szczególnie w ruchliwych lokalizacjach. Warto spojrzeć z jakim rozmachem podchodzą do tematu Niemcy, Francuzi czy Holendrzy. W większych hubach maja po kilkadziesiąt stanowisk - SuC, Ionity i inni operatorzy i mimo dużo większej ilości aut elektrycznych jeszcze nie trafiłem na kolejkę.
Skoro są dogadani z Auchan, to pewnie narazie stawiają by zapewnić sieć (i wykorzystać kasę z UE). Potem w razie konieczności będą je rozbudowywali (miejsce nie jest problemem). Papierologię - energetykę mogą sobie ze spokojem dłubać na przyszłość, choć w tym miejscu nie powinno być problemu z mocą.
 

Rakiet

Posiadacz elektryka
Żebym dobrze zrozumiał, SUC jeszcze powstaje, będzie szybszy(v4 a nie v2 jak w city park), ładowanie będzie krótsze, lepsza lokalizacja, a już ubolewacie, że tylko 12 szt.(tutaj to wróżenie z fusów trochę)? Zapomniałbym jeszcze o jednym, inne marki mogą zbesztać nam złącza CCS swoimi brudnymi gniazdami. Ręce opadają. Cieszmy się tym, że jest rozwój i jak widać w tym roku jakiś rekordowy, niż wylewać swoje żale. Otwarcie ładowarek dla innych też może być dla nas korzystniejsze, bo dodatkowy zysk == większy rozwój.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Żebym dobrze zrozumiał, SUC jeszcze powstaje, będzie szybszy(v4 a nie v2 jak w city park), ładowanie będzie krótsze, lepsza lokalizacja, a już ubolewacie, że tylko 12 szt.(tutaj to wróżenie z fusów trochę)? Zapomniałbym jeszcze o jednym, inne marki mogą zbesztać nam złącza CCS swoimi brudnymi gniazdami. Ręce opadają. Cieszmy się tym, że jest rozwój i jak widać w tym roku jakiś rekordowy, niż wylewać swoje żale. Otwarcie ładowarek dla innych też może być dla nas korzystniejsze, bo dodatkowy zysk == większy rozwój.
Postoisz kilka razy w kolejce tracąc czas bez sensu, to zmienisz zdanie ;)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Stałem w kolejkach, najczęściej właśnie w samym Poznaniu. Ale to raczej nie jest problem ilości ładowarek w jednym miejscu lecz odległości pomiędzy SUC.
W jednym i drugim moim zdaniem. Są lokalizacje w których obłożenie z natury bywa większe (duże miasto, bliskość ruchliwej autostrady) bo więcej aut się przewija. A brak alternatywnego SuC "w zasięgu SoC" będzie te "zgęstki" tylko potęgować. Żeby sprawa była jasna - też się cieszę, że w tym roku faktycznie temat SuC ruszył sprawniej z miejsca. Ale zawsze może być lepiej :)
 

nabrU

Moderator
Największy problem jaki ja widzę w PL (dotyczy to nie tylko SuC Tesli) to brak hubów na MOPach przy A i S. Ale czego się spodziewać jak MOPy mają 'cienkie' przyłącza. Więc stawia się je (Tesla i inni) po jakichś galeriach, supermarketach itp. Słowem tam gdzie jest moc, a nie tam gdzie są najbardziej potrzebne kierowcom EV. To też przekłada się na wielkość / ilość ładowarek.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Może koniec z tym samobiczowaniem?
1. Budowa superchargerów jest dotowana choćby przez UE
2. Tesli jest całkiem sporo, nie tylko nowe, ale i używane u nas jeżdżą, a wszyscy czasem chcą się podładować
3. Tesla daje gwarancję dobrych cen na SUC, czego nie daje żaden inny operator szybkich ładowarek. Czyli, jeśli ktoś mieszka w bloku i chce kupić samochód na trasy (a stać go na samolot, więc dla niego trasy to max 400 km), to kupiłby elektryka, ale nie gdy wyjdzie mu koszt jak jazdą amerykańskim v8.

Czyli może dość usprawiedliwiania Tesli, a więcej presji, żeby robiła to co robi, tylko bardziej :)

Bo to jest win-win, wszyscy wygrywają.
 

nabrU

Moderator
Tesla daje gwarancję dobrych cen na SUC, czego nie daje żaden inny operator szybkich ładowarek. Czyli, jeśli ktoś mieszka w bloku i chce kupić samochód na trasy (a stać go na samolot, więc dla niego trasy to max 400 km), to kupiłby elektryka, ale nie gdy wyjdzie mu koszt jak jazdą amerykańskim v8.

Właśnie planuję podróż z UK na Lofoty (potencjalnie z powrotem przez Szwecję). I nie, nie samolotem, tylko Teslą LR RWD. Gdzieś te darmowe mile trzeba wykorzystać zanim przepadną ;). A poza tym lubię styl adventure ('droga jest celem'), czego nie ma w podróżach lotniczych (no chyba, że są turbulencje albo duży crosswind przy lądowaniu :p)

Czyli może dość usprawiedliwiania Tesli, a więcej presji, żeby robiła to co robi, tylko bardziej :)

Halo, a może więcej presji na PSE, na UDT czy też lokalne władze, bo to od nich zależy czy Tesla ma się gdzie podłączyć ze swoimi SuC i ile trwa papierologia?
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
W jednym i drugim moim zdaniem. Są lokalizacje w których obłożenie z natury bywa większe (duże miasto, bliskość ruchliwej autostrady) bo więcej aut się przewija. A brak alternatywnego SuC "w zasięgu SoC" będzie te "zgęstki" tylko potęgować. Żeby sprawa była jasna - też się cieszę, że w tym roku faktycznie temat SuC ruszył sprawniej z miejsca. Ale zawsze może być lepiej :)
albo wcale

Ja wiem, że wszyscy byśmy chcieli tak jak na zachodzie po 20 i więcej stanowisk co 50 km :) Ja bedę zadowolony jak będzie po 12 tak, żeby się dało całą Polskę przejechać na SUC, czyli co 200-250 km. Zobaczcie jak to się ma do innych firm, szczególnie Greenway gdzie stoi 1 ładowarka. To jest dopiero żart.
 
Top