SuC Szczecin

piotrpo

Pionier e-mobilności
Pytam, bo PL jest sporo do przodu (w mojej ocenie) w łączności komórkowej w porównaniu do UK. Więc jeśli np. BTSy to też domena UDT oznaczałoby to, że w sprawie ładowarek DC to jednak nie UDT jest 'showstopperem' a raczej albo sieć energetyczna / przyłącza albo inna buchalteria.
Nowoczesna łączność w PL startowała później niż w UK. Do tego UOKiK, UKE przepchnęły mocno konkurencyjne regulacje zmuszaące np. TPSA do dzierżawy studzienek i kanałów na kable, a później zmuszające operatorów zasiedziałych do roamingu wewnętrznego po na rzecz P4 po preferencyjnych stawkach. Dlatego teraz mamy w PL dobrą sieć komórkową, po bardzo dobrych cenach w porównaniu do praktycznie każdego. W energetyce mamy 4 państwowe molochy, dla których klient jest złem koniecznym.
UDT pewnie ma coś za uszami, ale może być jedynie przyczyną spowolnienia uruchomień ładowarek w ostatnich momentach. Ładowarki to nie jest ich jedyna ani nawet główna działka. Np. mamy w PL windy, które również wymagają odbioru i nadzoru UDT i zwykle działają. Dla porównania z moim operatorem energetycznym bujam się pół roku, żeby przepchnąć przez ich procesy zmianę licznika 1f-3f, a każda wymiana korespondencji to po ich stronie 3 tygodnie na odpowiedź.

Jak bardzo by ta biurokracja nie była upierdliwa, to mamy trochę ładowarek nie-SuC, które taką drogę przeszły i są. Udało się je postawić w lepszych miejscach, oferują wyższe moce niż SuC i są bardziej niezawodne, bo z tego co czytam deklarowane moce ładowania, a rzeczywiste potrafią się na SuC ostatnio bardzo różnić (Poznań, Ząbki).
 

nabrU

Moderator
Hmm, no to ja nie wiem w czym jest problem z SuC w PL. :rolleyes::unsure:
U nas powstają (albo się rozrastają), są raczej w czołówce niezawodności i nie słyszałem aby ktoś narzekał na jakieś problemy z prędkością ładowania.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Wystarczy wysiąść i zapytać ;) Teslarze to fajna społeczność. Dzisiaj sobie pogadałem w Lućmierzu.

Natomiast co do mocy to wiem, że jeśli sąsiednie stanowiska są zajęte to moc może się dzielić na 2, może tu był problem? Ja 29 czerwca w Ząbkach miałem na maksie coś ok. 190 kW....
jak chyba wiesz max jest osiągalny tylko z dobrze nagrzaną baterią i przy niskim %, rzędu kilku % baterii
bateria nagrzewa się ok 30 min a jak zimno to nawet do 1h

czy to przypadkiem nie ta przyczyna ?
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Bo to jest złożenie kilku problemów:
- mamy gigantyczne problemy infrastrukturalne
- mamy UDT
- dla Tesli jesteśmy rynkiem 3. świata
- amerykańskie koncerny nie są przyzwyczajone do takiego traktowania jak w Polsce, gdzie klienta traktuje się jak petenta a petenta jako zło

W efekcie Tesli niespecjalnie zależy na rozbudowie sieci w PL bo nie widzi w tym zysku a nie chce kopać się z koniem.
 

lind.maykl

Zadomawiam się
A ktos moze wie, dzis ladowalem sie w zabkach. Zjechalem z 5% bateria sie szykowala okolo 10minut.
Zabki maja stacje 250kW, na poczatku mialem 79kW, potem przyspieszylo do 101kW i zwolnilo do 69kW. Byly zajete prawie wszystkie stanowiska. Czy to znaczy ze Zabki tez juz nie sa takie szybkie ?
W sumie ladowalem sie tam dopiero drugi raz, wiec nie wiem.
Wczoraj ładowałem się w Zabkach i była taka sama sytuacja, stacja jest w połowie pusta, a ładowanie trwa 70-80 kWh.
 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
merykańskie koncerny nie są przyzwyczajone do takiego traktowania jak w Polsce, gdzie klienta traktuje się jak petenta a petenta jako zło
Meh... Amerykańskie koncerny pokazały już, że są w stanie sobie radzić z otwarciem McDonalda i fabryki Pepsi w krajach gdzie zarówno wołowina, jak i cukier są reglamentowane.

Oczywiście PL ma swoje problemy, ale też nie ma co przesadzać, bo da się to przezwyciężyć.
- osiedla mieszkaniowe
- hale produkcyjne
- centra handlowe
- inne ładowarki
Też potrzebują dużo prądu, też muszą napisać sporo dokumentacji i użerać się z jakimiś tam odbiorami, papierami, decyzjami, a jednak powstają. Gdzie by ten problem nie był dokładnie umiejscowiony, to sprowadza się do "Tesla daje ciała z SuC w PL".
 

lind.maykl

Zadomawiam się
Bo to jest złożenie kilku problemów:
- mamy gigantyczne problemy infrastrukturalne
- mamy UDT
- dla Tesli jesteśmy rynkiem 3. świata
- amerykańskie koncerny nie są przyzwyczajone do takiego traktowania jak w Polsce, gdzie klienta traktuje się jak petenta a petenta jako zło

W efekcie Tesli niespecjalnie zależy na rozbudowie sieci w PL bo nie widzi w tym zysku a nie chce kopać się z koniem.
Moim zdaniem głównym problemem nie jest UDT i infrastruktura. Główny problem że z jakiegoś powodu Tesla buduje 1 stację rocznie. Gdyby od razu zaczęli budować 5-10 stacji, to za rok mielibyśmy o 5-10 więcej stacji.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem głównym problemem nie jest UDT i infrastruktura. Główny problem że z jakiegoś powodu Tesla buduje 1 stację rocznie. Gdyby od razu zaczęli budować 5-10 stacji, to za rok mielibyśmy o 5-10 więcej stacji.
Odpowiedzią na to jest punkt 3. na mojej liście.
 

lind.maykl

Zadomawiam się
Odpowiedzią na to jest punkt 3. na mojej liście.
Rynek 3 świata to raczej Litwa, Łotwa i Estonia, gdzie jest dużo Tesli, ale stacje czy nie, czy 1 na cały kraj, nie ma sposobu, aby dotrzeć do Finlandii. Na przykład możesz nawet wziąć Słowację bez centrum serwisowego, Tesla musi zostać zabrana z centrum w Amsterdamie.

Prawdopodobnie jesteśmy na rynku 2 świata. Mamy dużo Tesli, otwierają się salony(już aż 2), odbywają się imprezy wyjazdowe, ale jakiś problem z budową SuC.


Mam nadzieję, że dotacja, którą Tesla otrzymała dla Polski i Czech, pozwoli jej przyspieszyć, mam nadzieję, że tam są terminy realizacji.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Rynek 3 świata to raczej Litwa, Łotwa i Estonia, gdzie jest dużo Tesli, ale stacje czy nie, czy 1 na cały kraj, nie ma sposobu, aby dotrzeć do Finlandii.

co Ty opowiadasz za bzdury - jest lepiej bo za darmo ... niestety przez to są kolejki na SuC na Litwie i Łotwie ...

wiem bo jechałem z Finlandii do PL po SuC bo za darmo
 
Top