Światła matrycowe 3/Y

inter

Pionier e-mobilności
Przeraża tylko ilość czasu jaka minęła od pochwalenia się producenta lamp że robią lampy z taką funkcjonalnością do czasu aż Tesla dopiero software zrobiła.

Patrząc na rozwój tego co się dzieje w Chinach zastanawiam się czy innowacyjność zmian w Tesli przypadkiem nie spowolniła.
Dała lampy, ale w USA były matrixy zakazane. I stosowne homologacje trwały do tego roku.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Dała lampy, ale w USA były matrixy zakazane. I stosowne homologacje trwały do tego roku.
Nie zrozumiałeś lub za bardzo spłyciłem odpowiedź.
1. Dostawca lamp Tesli chwalił się, że dzięki ich lampom Tesla może montować te same komponenty bez zmian na linii produkcyjnej a Tesla softwarowo dostosuję linie światła pod dany rynek np. Wielka Brytania i kierownica po prawej stronie. Struga światła musi być inna aby nie oświetlać kierowców.
2. Dopiero w obecnym updacie zaczęły się pojawiać komunikaty o dostosowaniu lamp na podstawie lokalizacji.

To że matrixy były zakazane w USA nic nie mają do tego.
 

inter

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś lub za bardzo spłyciłem odpowiedź.
1. Dostawca lamp Tesli chwalił się, że dzięki ich lampom Tesla może montować te same komponenty bez zmian na linii produkcyjnej a Tesla softwarowo dostosuję linie światła pod dany rynek np. Wielka Brytania i kierownica po prawej stronie. Struga światła musi być inna aby nie oświetlać kierowców.
2. Dopiero w obecnym updacie zaczęły się pojawiać komunikaty o dostosowaniu lamp na podstawie lokalizacji.

To że matrixy były zakazane w USA nic nie mają do tego.
Wszystko OK, ale znając Tesle miała to w d..., dopółki nie pojawiły się stosowne zgody. Sam chyba miesiąc temu pisałem, po problemach ze światłami, że na 100% będą działające matryce, ale na forum wyśmiali.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Wszystko OK, ale znając Tesle miała to w d..., dopółki nie pojawiły się stosowne zgody. Sam chyba miesiąc temu pisałem, po problemach ze światłami, że na 100% będą działające matryce, ale na forum wyśmiali.
Ale będą też w starych? Jeśli tak to super.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ale będą też w starych? Jeśli tak to super.
Narazie mają homologację na nową 3, ale słychać głosy że starsze modele z matrycami, też mają mieć to uruchomione.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś lub za bardzo spłyciłem odpowiedź.
1. Dostawca lamp Tesli chwalił się, że dzięki ich lampom Tesla może montować te same komponenty bez zmian na linii produkcyjnej a Tesla softwarowo dostosuję linie światła pod dany rynek np. Wielka Brytania i kierownica po prawej stronie. Struga światła musi być inna aby nie oświetlać kierowców.
2. Dopiero w obecnym updacie zaczęły się pojawiać komunikaty o dostosowaniu lamp na podstawie lokalizacji.
Skąd pomysł, że dotychczas nie było to wykorzystane?
Dynamiczne dostosowywanie do lokalnych regulacji to funkcjonalność odmienna od fabrycznego ustawienia na stałe (bez znaczenia, że to tylko software)
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Skąd pomysł, że dotychczas nie było to wykorzystane?
Dynamiczne dostosowywanie do lokalnych regulacji to funkcjonalność odmienna od fabrycznego ustawienia na stałe (bez znaczenia, że to tylko software)
Sporo narzekań użytkowników w UK o oświetlanie kierowców z naprzeciwka. Widziałem dużo takich wpisów na forum UK oraz u Nas @nabrU podobne opinie sunął.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
To ha spytam jako laik - czy w TM3HL są wersję z refektorami matrycowymi, które obecnie są stateczne softwareowo?
 

nabrU

Moderator
Sporo narzekań użytkowników w UK o oświetlanie kierowców z naprzeciwka. Widziałem dużo takich wpisów na forum UK oraz u Nas @nabrU podobne opinie sunął.

Rozróżnijmy 2 rzeczy, o których tu na Forum pisałem dot świateł w TM3 i TMY:
- oślepianie jadących znad przeciwka to jedna kwestia,
- a możliwość zmiany pracy reflektorów z RHD na LHD i vice versa to inny aspekt

Oczywiście w pewnym skrajnym przypadku te 2 rzeczy robią się jedną: gdybym wyjechał swoją TM3 z UK do np. Francji i nie miał - jak wcześniej - możliwości zmiany snopu światła z RHD na LHD to bym oślepiał francuskich kierowców. Teraz gdy samochód (mam nadzieję) robi to sam, ten problem się rozwiązał.

Trzecią sprawą jest niedziałanie świateł jako matrycowych, ale to już jest znane 'neverending story'...
 
Top