Światła matrycowe 3/Y

Michal

Moderator
Ok, przy światłach aut z przeciwka działają przyzwoicie, niestety na czerwone z tyłu aut poprzedzających niestety nie.
Sam wyłączam, bo mam wyrzuty sumienia, że oślepiam w lusterkach jak to wspomniane BMW…
Na takie świecenie z tyłu zwracam uwagę i nie zdarza mi się musieć wyłączać. Ze 2-3 razy przy dojeżdżaniu z boku do drogi faktycznie musiałem wyłączyć, bo moim zdaniem powinien wyłączyć długie wcześniej.
 

nabrU

Moderator
Podaj mi jakikolwiek oficjalny dokument,
w którym Tesla wprowadzając reflektory w technologii matrix deklarowała, że będą adaptacyjne.
Ja takiego nie znam.
Ależ oczywiście, że nic takiego w specyfikacji samochodu nie było. To jest tylko moje narzekanie, że lampy są w tej technologii, a funkcji adaptacyjnej (jako ważnej z puntu widzenia bezpieczeństwa biernego) się nie udostępnia. A jednocześnie napis 'TESLA' da się zrobić podczas LightShow.

Inna sprawa, że po dwóch poprzednich samochodach z adaptacyjnymi matrixami, Tesla w ogóle mnie nie zachwyca jej światłami. Może oczekuję za dużo?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Bo zrobić napis tesla na lightshow to małe piwo i można było pyknąć pomiędzy kolejnymi wariantami pierdów.
Adaptacyjne światła to inna liga programowania…
 

nabrU

Moderator
Adaptacyjne światła to inna liga programowania…

Jasne i 'trucicielski' VW z jego kiepskimi programistami potrafią to ogarnąć, a Tesla przez kilka lat nie. Sorry, nie dociera to do mnie, niestety
 

Michal

Moderator
Jasne i 'trucicielski' VW z jego kiepskimi programistami potrafią to ogarnąć, a Tesla przez kilka lat nie. Sorry, nie dociera to do mnie, niestety
No nie "trucicielski VW potrafił to ogarnąć", tylko "potrafił za pieniądze zrobione na tym truciu kupić rozwiązanie do jakiejś firmy" zewnętrznej... Oni sami nic nie potrafili ogarnąć jeszcze niedawno, co doskonale pokazuje ich przygoda z EV.
 

nabrU

Moderator
Nie chcę rozpętywać gównoburzy (Muskowi też wiele 'łat' można przykleić), ale moją przygodę z ID.3 uważam za udaną i wielu rzeczy z tego samochodu mi w Tesli najnormalniej brakuje (światła są bardzo dobrym przykładem).
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@nabrU mi też tej funkcji brakuje, bardzo.
Tesla pewnie mogłaby ten temat ogarnąć, gdyby im na tym akurat zależało, patrząc po całościowej działalności informatycznej firm Muska.
Nie wiesz jednak czy nad tym pracują.
Więc trudno czegoś oczekiwać bez tej wiedzy i frustrować się tym na co niema się wpływu.
 

Michal

Moderator
Nie chcę rozpętywać gównoburzy (Muskowi też wiele 'łat' można przykleić)
Ja o trucicielach z VW napisałem chyba rok temu, więc jak Ty byś sobie darował to wcieranie, że tak o nich pisałem (bo przecież do mnie to kierujesz), to ja sam bym nie używał takiego terminu, a już na pewno nie w tym wątku :p Tak to jest jak myślisz, że to inni są upierdliwi, a sam jesteś jeszcze bardziej i prowokujesz ;)


wielu rzeczy z tego samochodu mi w Tesli najnormalniej brakuje (światła są bardzo dobrym przykładem).
Nie zmienia to faktu, który tutaj jest istotny, że VW sam tego nie ogarnął, tylko kupili rozwiązanie na rynku i wsadzili w swoje auta, więc nie róbmy z nich tutaj giganta informatyki, są w dupie i chyba wszyscy dobrze o tym wiedzą.
Jednak nie zmienia to też faktu, że Tesla też mogłaby tak robić z niektórymi rozwiązaniami i było by lepiej dla wszystkich kierowców (światła, czujnik deszczu), ale może o czymś nie wiemy i np. przy korzystaniu z tego do jazdy autonomicznej, jaką oni planują, okazałoby się, że im dowalą jakieś opłaty licencyjne o których ja nie wiem i taki biznes by im się nie spinał, więc od początku w to nie wchodzą.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Ja o trucicielach z VW napisałem chyba rok temu, więc jak Ty byś sobie darował to wcieranie, że tak o nich pisałem (bo przecież do mnie to kierujesz), to ja sam bym nie używał takiego terminu, a już na pewno nie w tym wątku :p Tak to jest jak myślisz, że to inni są upierdliwi, a sam jesteś jeszcze bardziej i prowokujesz ;)



Nie zmienia to faktu, który tutaj jest istotny, że VW sam tego nie ogarnął, tylko kupili rozwiązanie na rynku i wsadzili w swoje auta, więc nie róbmy z nich tutaj giganta informatyki, są w dupie i chyba wszyscy dobrze o tym wiedzą.
Jednak nie zmienia to też faktu, że Tesla też mogłaby tak robić z niektórymi rozwiązaniami i było by lepiej dla wszystkich kierowców (światła, czujnik deszczu), ale może o czymś nie wiemy i np. przy korzystaniu z tego do jazdy autonomicznej, jaką oni planują, okazałoby się, że im dowalą jakieś opłaty licencyjne o których ja nie wiem i taki biznes by im się nie spinał, więc od początku w to nie wchodzą.
Też uważam, że tesla nie ma bo nie chce wchodzić w opłaty licencyjne, dlatego też łatwiej może z ceny schodzić. W tesli prawie wszystko jest invented oraz made by tesla, a co do adaptacji to może być tak, że firma, która jako pierwsza stworzyła tę technologię ma na to jakiś patent, i to nie jest wtedy kwestia, że tesla nie potrafi ale poprostu nie może.
 
Top