Światła matrycowe 3/Y

Michal

Moderator
Wczoraj jechałem 2021 z USA i chwile później 2022 z Chin - jest zauważalna różnica w odgłosach dochodzących do kierowcy. Nie jechałem HL, więc ciężko mi ocenić czy tam jest jeszcze ciszej.

Odpowiedziałem na komentarz @slaveq, który widzę, że ma 2021 i podpowiadam, że to może być kwestia już wcześniejszych zmian.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Cholercia, znowu mam następny argument żeby jednak potrzymać mego psuja:
- lepsze światła niż HL (wyświetla napisy i jaśniejsze)
- bateria Panasonica 82kWh+, największa i najszybsza z dotychczasowych
- czujniki zbliżeniowe w zderzakach
- radar (czy jeszcze używany?)
- wajchy kierunków i biegów
- prędkość max 233km/h
- sztywniejsze, bardziej responsywne zawieszenie
- Procek Atom (mniej się grzeje i zużywa energii, wszystko śmiga bezproblemowo)
Lepsze wyciszenie zrobię sam (tył i dodatkowe uszczelki w szpary, leżą i czekają), foteli wentylowanych mi nie brakuje, na dalekie trasy i tak jeżdżę ICE który ma welurowe siedzenia i jasną tapicerkę...
A na horyzoncie nic w BEV wartego zakupu...
Miałem nadzieję że przez 3 lata baterie będą w M3 dostaną upgrade do co najmniej 150kWh, wtedy bym brał... A tak to ta sama żałość na trasę, HL ten 1-2% większy zasięg ma dzięki słabym oponom... Y to już w ogóle na trasy przy większych prędkościach mi nie leży....
jak żyć Elonie?
Kazdy widzi po swojemu..
- swiatla mi wisza
- bateria ? Co to za roznica, wszystkie degraduja i sa podobbe
- czujniki musza byc, jak kupie HL to nawierce swoje i beda pikac jak w passacie
- vmax 200 wystarczy, mialem wczesniej 183 i bylo chwilami malo ;)
- jezu, ja bym sporo zaplacil za miekkie zawieszenie :)
- atom zamula, wszystko dziala wolno, ryzen jest fajniejszy
- HL jest mega fajnie cichy, nigdy tego nie osiagniesz w zwyklym modelu. To juz slychac przy zamykaniu drzwi.
- skajoza wentylowana to marzenie :)
- baterie tez przyjme 150kWh, tu sie zgadzamy ! Wtedy by sie jezdzilo jak zwyklym autem
 

Michal

Moderator
Że nie wspomnę o asfalcie po którym się jedzie, a te bywają różne: 'cichsze' i 'głośniejsze'
Tam gdzie jechałem, asfalt ten sam, bo drogi te same ;)
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Tam gdzie jechałem, asfalt ten sam, bo drogi te same ;)
Asfaltem tym samym jechałem trasę swoją i HL. No jest ciszej i lepiej, aż specjalnie się dziś na myjnię przejechałem a w przyszły tygodniu zrobię sobie czyszczenie wnętrza żeby mnie nie kusiło kupować i auto jakoś odnowić ;).

Żebyście mnie źle nie zrozumieli. Mój model 3 to jest najfajniejsze auto jakie miałem ale widzę, że można fajniej. Nie wiem tylko czy warto sprzedawać i dokładać 100 tyś do nowego HL - jakbym miał jakiegoś zapierdziałego ICE to bym się nawet nie zastanawiał.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Kazdy widzi po swojemu..
- swiatla mi wisza
- bateria ? Co to za roznica, wszystkie degraduja i sa podobbe
- czujniki musza byc, jak kupie HL to nawierce swoje i beda pikac jak w passacie
- vmax 200 wystarczy, mialem wczesniej 183 i bylo chwilami malo ;)
- jezu, ja bym sporo zaplacil za miekkie zawieszenie :)
- atom zamula, wszystko dziala wolno, ryzen jest fajniejszy
- HL jest mega fajnie cichy, nigdy tego nie osiagniesz w zwyklym modelu. To juz slychac przy zamykaniu drzwi.
- skajoza wentylowana to marzenie :)
- baterie tez przyjme 150kWh, tu sie zgadzamy ! Wtedy by sie jezdzilo jak zwyklym autem
Idąc tą drogą to można też w drugą:
- Wymiana zawieszenia na HL (pewnie daje też większą izolację od hałasu kół, bo sporo wibracji na budę przenosi właśnie zawieszenie
- dołożenie wentylacji w fotelu kierowcy
- dorzucenie szyb klejonych na tył i dołożenie mat w krytyczne miejsca.
- zostanie pewnie jeszcze dużo kasy na wakacje.
 

solik

Pionier e-mobilności
Niejaki testujacy auta Łukasz Bąk / caroseria prywatnie ma TM3 MIC i porownywal z Highlandem - uznal, ze to mocno poprawione auto i ogolnie lepsze - lepiej wykonane, cichsze i ma lepsze zawieszenie. Ja po dwoch jazdach HL sprobuje zrobic cesje swojego MIC i wezme wlasnie HL bo wszystko na co narzekano zostalo poprawione a teoretycznie gorsze swiatla nie sa gorsze na tyle by odstawalo to od sredniej aut w tym segmencie. A brak wajchy mi nie przeszkadza, jestem jeszcze mlody i szybko sie dopasowuje do warunkow :)

Co do baterii podziwiam wiare w 100+, Elon juz pare razy mowil ze nie bedzie zwiekszal znaczaco pojemnosci bo teraz czas rozbudowywac infrastrukture.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Co do baterii podziwiam wiare w 100+, Elon juz pare razy mowil ze nie bedzie zwiekszal znaczaco pojemnosci bo teraz czas rozbudowywac infrastrukture.
To słabo, często robię trasy 300+300 i byle ICE wracam na tym samym paliwie, w Tm3 to nawet i 2 ładowania wychodzą - po 300km i potem po ok 200km. 150kWh załatwiło by problem jeżeli mamy jeździć na swoim prądzie... Do dupy te baterie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Po, prostu jest inaczej. Zawsze mnie pytano dlaczego jeżdżę motocyklem do pracy. Muszę się ubrać, rękawiczki w lecie zakładam kask. No co jak zacznie padać?
A bo to jest motocykl a tu jest to elektryk.
To tak jakby narzekać że muszę być trzeźwy bo prowadzę Nie mogę się zdrzemnąć bo prowadzę itd... Bo to nie pociąg, limuzyna z kierowcą i nie LEKTYKA.
Trza przywyknąć, to innych zasad.
Albo smrodzić dalej. tankować, serwisować itp..i mieć te wrażenia akustyczne z 1,2 cc w gazie
Nawet kolejna żona o tych samych wymiarach i kolorze włosów inaczej się...... Więc? Albo rybka albo PipKa
 
Top