Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?

Bronek

Pionier e-mobilności
Kto tak zaprogramował zapory ? .
Kto wjeżdża na czewonym ?
Kto kto wyłamał jedną zaporę, a ma opory przed wyłamaniem drugiej ?

To ....
 

cooler

Pionier e-mobilności
Pamiętajcie tylko żeby nie trąbić w lesie(uwaga drastyczne):
Brutalne. Szkoda że tak fajne rozwiązania cywilizacyjne jak drogi i tory to wyrok śmierci dla wielu zwierząt. Z tych których mi szkoda wykluczam komary...
 

daniel

Señor Meme Officer
Co do nieuchronności kary to pełna zgoda. Kara powinna być albo bardzo wysoka, albo bardzo nieuchronna (to się raczej nie stopniuje, ale wiadomo o co chodzi ;)), a najlepiej obie rzeczy gdzieś po środku. W Polsce, i pewnie nie tylko w Polsce, z tym mamy duży problem. Niezależnie czy chodzi o przejazdy na czerwonym, przekroczenia prędkości, wymuszenia pierwszeństwa, czy nieutrzymywanie odpowiedniego dystansu na trasach (totalna plaga, i tutaj akurat na zachodzie mniej widywałem), czy nawet to głupie parkowanie.
Meh, bardzo wysoka kara jest wręcz gorsza. Wtedy strażnicy miejscy i policja zaczyna rozdawać pouczenia, bo jak tak można niszczyć ludziom życie za złe parkowanie.
Bezpieczna infrastruktura nie zawsze kosztuje dużo więcej. Czasem trzeba po prostu pomyśleć. Dosyć niedawno widziałem filmik, na którym dziecko przejeżdża przez przejazd rowerowy i zostaje potrącone przez samochód. Na szczęście dziecku chyba nic się nie stało. Niby wina kierowcy, mandacik ;) i problem z głowy. Ale gdyby nie kiepsko zaprojektowana infrastruktura, to do wypadku mogłoby nie dojść. Dziecko było kompletnie zasłonięte dla kierowcy przez wielką skrzynkę energetyczną, która stała obok przejścia. Czy dużo by kosztowało postawienie jej w innym miejscu?Raczej nie. Podobnie z oświetleniem przejść dla pieszych i w ogóle oświetleniem dróg w miastach. Jeżdżę czasem po Warszawie w godzinach bliskich zmroku albo po zmroku. I mam dwa kluczowe problemy z tym związane. Po pierwsze: oświetlenie zapala się za późno. Jest dobre 15-20minut gdzie już prawie nic nie widać, a oświetlenie jeszcze nie działa. Czy ta oszczędność na prądzie jest warta zmniejszania bezpieczeństwa na drodze? Po drugie: przejścia dla pieszych są często oświetlone i fajnie, ale teren obok przejścia oświetlony często nie jest. A przecież ustąpić pierwszeństwa muszę pieszemu już zanim on się na tym przejściu pojawi. I oczywiście ktoś może powiedzieć, jak nie widzisz, to zwolnij i tak robię, nikogo mi się potrącić jeszcze nie zdarzyło, ale jeśli można poprawić bezpieczeństwo niewielkim nakładem sił/pieniędzy, to czemu tego nie robić? Więc kawka nie wyklucza herbatki. Karajmy kierowców (i innych uczestników ruchu), którzy łamią przepisy, ale też zwiększajmy bezpieczeństwo budując odpowiednią infrastrukturę, stawiając odpowiednie znaki itd.
Jasne tylko ta odpowiednią infrastruktura to nie jest to co myślisz. To jest podniesienie przejścia wymuszające zmniejszenie prędkości, zwężenie jezdni jakimś słupkiem w tym miejscu, zmiana kąta zakrętu do kąta prostego, żeby kierowca się bał szybko przejechać.
Ty może i zwalniasz, ale przeciętny kierowca nie zwalnia, bo przecież droga prosta i szeroka. Nie widzę powodów do zwalniania.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wlasnie zgłosiłem na 112 zapory stojące pionowo i ciągle i migajace czerwone (Ul Solna z Portową w Kołobrzegu.) Pan miły i sam sprawę załatwi.

Ps wracając za 10 minut juz było OK i Panienka z kolei krzątająca się w ok szlabanów.
To jest idotyczny przejazd pod kątem 90 st. Który razem z drugim niedalekim blokuje w sezonie na długo ruch.
Tak to jest jak dworzec jest w centrum
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Wlasnie zgłosiłem na 112 zapory stojące pionowo i ciągle i migajace czerwone (Ul Solna z Portową w Kołobrzegu.) Pan miły i sam sprawę załatwi.

Ps wracając za 10 minut juz było OK i Panienka z kolei krzątająca się w ok szlabanów.
To jest idotyczny przejazd pod kątem 90 st. Który razem z drugim niedalekim blokuje w sezonie na długo ruch.
Tak to jest jak dworzec jest w centrum
Gratuluję obywatelskiej postawy
Pytał o numer na naklejce?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gratuluję obywatelskiej postawy
Pytał o numer na naklejce?
Pytał ale powiedzialem ze przejechałem bo mnie wkur...i spoko z mapy podałem mu a On też widocznie miał przed oczami . I wystarczylo skrzyżowanie .
Ale ku...nie wiem ....Moxe i pociąg miał jechać? A tylko maszynista wyskoczyl po kanapki? :)
Ale dupeczka zaraz przyszła..z 10 minut i byla. Fakt to niedaleko dworca
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Pytał ale powiedzialem ze przejechałem bo mnie wkur...i spoko z mapy podałem mu a On też widocznie miał przed oczami . I wystarczylo skrzyżowanie .
Ale ku...nie wiem ....Moxe i pociąg miał jechać? A tylko maszynista wyskoczyl po kanapki? :)
Ale dupeczka zaraz przyszła..z 10 minut i byla. Fakt to niedaleko dworca
oj Panie... to mandat i więzienie. Tak zawyrokowała większość...
Nie godna ta cwaniacka postawa, powinni jeszcze prześwietlić "karierę" pozostałych przejazdów po tej drodze i mandaty wstecz naliczyć :)

Gratuluję obywatelskiej postawy
Pytał o numer na naklejce?
obywatelska postawa :)
coś się zmieniło?
Awarie usprawiedliwiają od teraz ignorowanie jasnych znaków?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kolej jak pisalem pomimo bardzo znacznej poprawy komfortu to jednak inny stan podejścia do biznesu i świadomości . To jak Lasy Państwowe , PZPN , PKOL, Poczta itp ..a i Działkowcy . Bez pół litra nie pojmiesz
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
@daniel to jak to w końcu jest?
Można czy nie można? Przejeżdżać na czerwonym.
Można kiedy pociąg nie jedzie, a nie można kiedy jedzie?
Jak to rozpoznać. Zdradź nam.

A może... wychodzimy z auta i rozglądamy się?
Tylko, na torach nie zostawiajmy...
 
Top