Szybka trasa TM3LR ponad 1300km i wnioski

krzyss

Pionier e-mobilności
U mnie to ewoluowało. Na tej samej trasie. W 2019/20 r było 6 srednio mocnych, potem slabły do zera
I w tym roku jedno słabiutkie. potem drugie jak zawahanie.. Po czym od 2 miesiecy nie ma.
Zmieniło się nawigowanie opd ostatnich chyba aktualizacji nagle chce zjechac w miasto a 100x lepiej jechac do końca S6.
Zjeżdżając zwalnia ale kompletnie po swojemu ignorując 100 potem 80 potem 60. Dopiero 40 na slimaku przestrzega.
Bronek, ale ty w trzy lata zrobiles mniej km niz ja w rok, a na dodatek ty jezdzisz stalymi trasami od 3lat a ja sie krece jak bym mial za darmo jazde 😂🙃🤪
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To wynik interakcji Tesla a droga. W różnych rejonach jest inaczej. W dużej części wynika to że starych map, złej moim zdaniem logiki nawigowania, nielogicznych, różnych oznakowań itp.
A niby te kamery tak cudowne ignorują oczywiste oznakowanie. Auto posluguje się jakimiś wg mnie dziwnymi danymi. Taka mieszanina danych w tym sporo bezsensownych.
Naszej sraczki z oznakowaniem, członek Mensy nie ogarnie.
Jak pisałem osobówki to dla nas nie auta na dalekie wyprawy. Kiedyś tak, teraz już nie.
Ale ze wszystkich aut Tesla najlepiej jedzie na autopilocie, a od trzech lat, zmian było wiele, tego obecni nowi posiadacze tak nie odczuwają a do tego większość przyjmuje wszystko zerojedynkowo. Takie czasy, jak w TV powiedzą, to ma tak być. Rzeczywistość to nie deklaracje.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Nie rozmawialem bo tam nie ma z kim rozmawiac, aktualnie mam trzy konkretne miejsca dookola warszawy gdzie wystepuja regularnie, nie widze tutaj problemow modelu, a raczej niedorobione oprogramowanie, ale jak czytam to pianie niektorych jaki to autopilot jest cudowny to zastanawiam sie czy jezdzimy na tej samej planecie, czy moje auto jednak jest uszkodzone…
Albo czesc udaje ze nie widzi problemu…
Daj namiary na te miejsca - mieszkam pod Warszawą, więc jak będę przejeżdżał to przetestuję czy tak samo się zachowa 😀
 

rawier

Posiadacz elektryka
Jak pisałem osobówki to dla nas nie auta na dalekie wyprawy. Kiedyś tak, teraz już nie.
Ale ze wszystkich aut Tesla najlepiej jedzie na autopilocie, a od trzech lat, zmian było wiele, tego obecni nowi posiadacze tak nie odczuwają a do tego większość przyjmuje wszystko zerojedynkowo. Takie czasy, jak w TV powiedzą, to ma tak być. Rzeczywistość to nie deklaracje.
a ja twierdzę, że właśnie na dalekie wyprawy są lepsze. Na T3 przesiadałem się z X5 w diesel'u i tam jak zatankowałem do zbiornika 80 litrów to startując z garażu, na raz mogłem dojechać do Chorwacji. I zawsze miałem spinę by jak najszybciej tę trasę pokonać. Teraz jak przestawiłem percepcję, że jednak trzeba się zatrzymać i naładować a przy okazji odpocząć i rozprostować kości, to zacząłem doceniać podróż bez spiny, a w T3 nawet tempomat działa niebo lepiej niż w X5 (F15). cały czas zastanawiam się nad inwestycją w zaawansowanego autopilota, ale tutaj najpierw chciałbym potestować jak to działa więc pewnie poczekam do momentu jak uruchomią subskrypcję :cool:
Co do samego autopilota to jedyne do czego można mieć zastrzeżenia, to brak informacji na stronie podczas zamawiania, że jest to obecnie wciąż funkcjonalność w fazie beta (w samochodzie jest ta informacja) i wyjaśnienie co oznacza faza beta 😁😁😁 Wtedy każdy byłby w pełni świadomy na co się pisze, i że mogą występować błędy np. takie jak wspomniane wcześniej hamowanie :devilish:
Myślę, że w tej kwestii najlepiej pomaga uświadomienie sobie, że decydując się na takie auto wszyscy jesteśmy w jakimś stopniu beta testerami :alien:
na koniec nawiązując jeszcze do innych producentów - niech ktoś wskaże takiego, który nie ma problemów ze swoimi samochodami 😂
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Daj namiary na te miejsca - mieszkam pod Warszawą, więc jak będę przejeżdżał to przetestuję czy tak samo się zachowa 😀
Trasa S8 mijasz wisle w strone marek lewym pasem, jakies 800m przed druga szklarnia. Jechalem doslownie dzis i nagle ostre hamowanie z 110 do jakis 80km/h ale naprawde ostro.

Trasa S2 w strone ul. Pulawskiej, zjazd z S8 i staraj sie jechac lewym pasem, ja tam smigam 120km/h zgodnie z ograniczeniem, i do zjazdu na lotnisko zawsze dwa trzy delikatne szarpniecia i spowolnienia.

Al. Jerozolimskie, mijasz ul. Lopuszanska, jedziesz lewym pasem 80km/h az do BlueCity nie ma bata zeby dobrze pokonal te wzniesienia na wiaduktach.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a ja twierdzę, że właśnie na dalekie wyprawy są lepsze. Na T3 przesiadałem się z X5 w diesel'u i tam jak zatankowałem do zbiornika 80 litrów to startując z garażu, na raz mogłem dojechać do Chorwacji. I zawsze miałem spinę by jak najszybciej tę trasę pokonać. Teraz jak przestawiłem percepcję, że jednak trzeba się zatrzymać i naładować a przy okazji odpocząć i rozprostować kości, to zacząłem doceniać podróż bez spiny, a w T3 nawet tempomat działa niebo lepiej niż w X5 (F15). cały czas zastanawiam się nad inwestycją w zaawansowanego autopilota, ale tutaj najpierw chciałbym potestować jak to działa więc pewnie poczekam do momentu jak uruchomią subskrypcję :cool:
Co do samego autopilota to jedyne do czego można mieć zastrzeżenia, to brak informacji na stronie podczas zamawiania, że jest to obecnie wciąż funkcjonalność w fazie beta (w samochodzie jest ta informacja) i wyjaśnienie co oznacza faza beta 😁😁😁 Wtedy każdy byłby w pełni świadomy na co się pisze, i że mogą występować błędy np. takie jak wspomniane wcześniej hamowanie :devilish:
Myślę, że w tej kwestii najlepiej pomaga uświadomienie sobie, że decydując się na takie auto wszyscy jesteśmy w jakimś stopniu beta testerami :alien:
na koniec nawiązując jeszcze do innych producentów - niech ktoś wskaże takiego, który nie ma problemów ze swoimi samochodami 😂
Dacia ma malo… a przynajmniej w internecie grzyby nie pisza 🤪
 

ciastek

Pionier e-mobilności
cały czas zastanawiam się nad inwestycją w zaawansowanego autopilota, ale tutaj najpierw chciałbym potestować jak to działa
Po zakupie masz 48h na anulowanie i zwrot hajsu.
Code:
Rozszerzony Autopilot:
- Nawigacja na Autopilocie
- Funkcja zmiany pasa ruchu
- Automatyczne parkowanie
- Summon
- Inteligentne Summon
Nawigacja na Autopilocie sama Ci zjeżdża z autostrady. Nieużywalne, gdyż nieprzewidywalne - pas zmienia nerwowo, dziwnie zwalnia na zjeździe, czasem za szybko, czasem za wolno.
Funkcja zmiany pasa ruchu zmienia pas ostrożnie i powoli. Upewnia się, że pas jest pusty. Jest to sposób na zmianę pasa bez wyłączania Autosteer. Najlepsza funkcja, lecz nie warta 20k PLN.
Automatyczne parkowanie przez miesiąc posiadania EAP znalazło mi miejsce RAZ. Skorzystałem, ale było za wolno, więc dokończyłem samodzielnie.
Summon potrafi się wtoczyć lub wytoczyć z miejsca lub garażu. Robi to bardzo wolno, często przerywa w trakcie a restart trwa długo. O ile w ogóle zadziała. Gdyby działało sprawnie byłoby fajne.
Inteligentny Summon jest w EU bezużyteczny, gdyż musisz być co najmniej 6 m od samochodu, a w praktyce bliżej. Ma wszystkie wymienione wyżej wady Summon.

Podsumowując - nie warto. Ja wziąłem jako zabezpieczenie przed ewentualną podwyżką ceny FSD, gdy single-stack wyjdzie z bety i okaże się fajne.

Ach, i najważniejsze - EAP korzysta z tego samego mechanizmu co AP, więc jest tak samo dobre/słabe. Różni się jedynie w/w funkcjami.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Trasa S8 mijasz wisle w strone marek lewym pasem, jakies 800m przed druga szklarnia.
Al. Jerozolimskie, mijasz ul. Lopuszanska, jedziesz lewym pasem 80km/h az do BlueCity nie ma bata zeby dobrze pokonal te wzniesienia na wiaduktach.
Sprawdziłem, choć słabo, bo ruch jakiś spory. Moim zdaniem w obydwu tych przypadkach problemem są metalowe konstrukcje nad jezdnią (w pierwszym przypadku same szklanie, w drugim konstrukcje na przeciwnym pasie trzymające znaki kierunku), z czym Autopilot ma problemy "od zawsze" (Understanding the fatal Tesla accident on Autopilot and the NHTSA probe). Jako psychofan Tesli i groupie Elona twierdzę, że takie konstrukcje należy usunąć.
Źródłem tych problemów jest radar, więc przejście na Tesla Vision powinno je rozwiązać. A przejście powinno nastąpić za chwilę - Przejście na Tesla Vision.
 
Top