tapo

Nowy na Forum
Tematy na pewno powracajace i do szybkiego zgooglowania jednak chce sie zapytac "praktykow" :).
1. Jak dlugo zajmie mi naladowanie TM3LR21 z gniazdka sieciowego (mam takie w swoim garazu) oraz z "sily" (1F, garaz rodzicow)? 10-80%.
2. Cos mi sie obilo o uszy, ze w nowszych M3, a moze, z konkretnymi bateriami, mozna smialo ladowac do 100 za kazdym razem. Prawda to? :)
3. Swoja spalinowka jezdze glownie 180km trase ekspresowka, 140km/h na tempomacie. W zimie przy silnym mrozie LR przejedzie tyle z ta predkoscia?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tematy na pewno powracajace i do szybkiego zgooglowania jednak chce sie zapytac "praktykow" :).
1. Jak dlugo zajmie mi naladowanie TM3LR21 z gniazdka sieciowego (mam takie w swoim garazu) oraz z "sily" (1F, garaz rodzicow)? 10-80%.
2. Cos mi sie obilo o uszy, ze w nowszych M3, a moze, z konkretnymi bateriami, mozna smialo ladowac do 100 za kazdym razem. Prawda to? :)
3. Swoja spalinowka jezdze glownie 180km trase ekspresowka, 140km/h na tempomacie. W zimie przy silnym mrozie LR przejedzie tyle z ta predkoscia?
pytaj śmiało, od tego jest forum
ad1. bateria około 80kwh. mówisz o przedziale 10-80 czyli do naładowania 56KWh. zwykłe gniazdko jeśli wyciągnie 10A to daje ci 2,3KW mocy czyli 24 godziny ładowania. jeśli wyciągnie 13A to masz koło 18-19 godzin ładowania. co do siły nie do końca rozumiem bo 1F to nie siła. siła to gniazdko trójfazowe. daje max moc 11KW i dokładnie tyle maksymalnie przyjmie Model 3 czyli ciut ponad 5 godzin ładowania
ad2. nowe Standard Range+ z chin mają inny typ baterii niż Long Range czy Perf i tam nawet zalecane jest ładowanie do 100%. jednak są to technologicznie słabsze baterie i ten jeden plus nie jest warty rozwagi.
ad3. z tą prędkością nawet standard range plus zrobi 180km zakładając pełną baterię i rozładowanie do niskich poziomów. Long Range powinien zrobić 250-320km. sztuczką jest dogrzanie baterii i samochodu jeszcze w garażu z gniazdka, dzięki czemu nie marnujesz energii na rozgrzanie systemu tylko na podtrzymanie temperatury.
 

pawlaczynski

Fachowiec
pytaj śmiało, od tego jest forum
ad1. bateria około 80kwh. mówisz o przedziale 10-80 czyli do naładowania 56KWh. zwykłe gniazdko jeśli wyciągnie 10A to daje ci 2,3KW mocy czyli 24 godziny ładowania. jeśli wyciągnie 13A to masz koło 18-19 godzin ładowania. co do siły nie do końca rozumiem bo 1F to nie siła. siła to gniazdko trójfazowe. daje max moc 11KW i dokładnie tyle maksymalnie przyjmie Model 3 czyli ciut ponad 5 godzin ładowania
ad2. nowe Standard Range+ z chin mają inny typ baterii niż Long Range czy Perf i tam nawet zalecane jest ładowanie do 100%. jednak są to technologicznie słabsze baterie i ten jeden plus nie jest warty rozwagi.
ad3. z tą prędkością nawet standard range plus zrobi 180km zakładając pełną baterię i rozładowanie do niskich poziomów. Long Range powinien zrobić 250-320km. sztuczką jest dogrzanie baterii i samochodu jeszcze w garażu z gniazdka, dzięki czemu nie marnujesz energii na rozgrzanie systemu tylko na podtrzymanie temperatury.
Odnośnie zasięgu SR+ to nie do końca jest tak słabo jak kolega wyżej napisał. 100% baterii wystarcza przy 140kmh na minimum 250km do niskich poziomów (test w tym tygodniu: 140km w jedną stronę i zostało 55% baterii - przy powrocie pokazało 5%)
 

tapo

Nowy na Forum
ad1. bateria około 80kwh. mówisz o przedziale 10-80 czyli do naładowania 56KWh. zwykłe gniazdko jeśli wyciągnie 10A to daje ci 2,3KW mocy czyli 24 godziny ładowania. jeśli wyciągnie 13A to masz koło 18-19 godzin ładowania. co do siły nie do końca rozumiem bo 1F to nie siła. siła to gniazdko trójfazowe. daje max moc 11KW i dokładnie tyle maksymalnie przyjmie Model 3 czyli ciut ponad 5 godzin ładowania
ad2. nowe Standard Range+ z chin mają inny typ baterii niż Long Range czy Perf i tam nawet zalecane jest ładowanie do 100%. jednak są to technologicznie słabsze baterie i ten jeden plus nie jest warty rozwagi.
ad3. z tą prędkością nawet standard range plus zrobi 180km zakładając pełną baterię i rozładowanie do niskich poziomów. Long Range powinien zrobić 250-320km. sztuczką jest dogrzanie baterii i samochodu jeszcze w garażu z gniazdka, dzięki czemu nie marnujesz energii na rozgrzanie systemu tylko na podtrzymanie temperatury.
Dziekuje slicznie za odpowiedzi :). W temacie pradu jestem laikiem, mowiac "sila" mam na mysli takie okragle wystajace gniazdko z czerwona klapka pod ktore podlacza sie betoniarke. Poprosze elektryka zeby je zaudytowal, rowniez pod wzgledem czy robiona na sztuke instalacja "na chwile" (ktora oczywiscie pozostala do dzis w niezmienionej formie) jest bezpieczna. Moze to ja tkwie w bledzie ze jest 1 fazowe a moze zle je zapamietalem i wcale nie jest tym o czym mysle :).

Teraz natomiast zaczne sie zastanawiac czy koniecznie potrzebuje LR czy moze lepiej przyoszczedzic 40k + doplaty bo SR+ spelni moje oczekiwania. Ale to juz chyba temat na osobny watek.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
2021 SR+ ma mieć baterie którą można ładować do maksa i rozładowywać, plus ma mieć mniejszą degradację.
A jakie są wady tej baterii?
 

danielm

Pionier e-mobilności
2021 SR+ ma mieć baterie którą można ładować do maksa i rozładowywać, plus ma mieć mniejszą degradację.
A jakie są wady tej baterii?
z degradacją to zobaczymy, oraz z zachowaniem zimą. rozładowania nie lubi żadna bateria. na pewno jest też cięższa
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Twój przedliftowy SR+ z bateria 55KW waży 1740kg a nowy 2021 z baterią 60kWh waży 1840kg więc jeśli baterie są cięższe to nieznacznie.
SR+ '21 ma pompę ciepła i inne pierdoły których nie ma przedlift więc różnica wagi może stąd wynikać.

 

Michal

Moderator
Dziekuje slicznie za odpowiedzi :). W temacie pradu jestem laikiem, mowiac "sila" mam na mysli takie okragle wystajace gniazdko z czerwona klapka pod ktore podlacza sie betoniarke. Poprosze elektryka zeby je zaudytowal, rowniez pod wzgledem czy robiona na sztuke instalacja "na chwile" (ktora oczywiscie pozostala do dzis w niezmienionej formie) jest bezpieczna. Moze to ja tkwie w bledzie ze jest 1 fazowe a moze zle je zapamietalem i wcale nie jest tym o czym mysle :).

Teraz natomiast zaczne sie zastanawiac czy koniecznie potrzebuje LR czy moze lepiej przyoszczedzic 40k + doplaty bo SR+ spelni moje oczekiwania. Ale to juz chyba temat na osobny watek.
Jeśli masz u rodziców coś co nazywają "siłą" i to coś ma czerwoną wtyczkę z 4/5 bolcami, to na bank jest to złącze 3 fazowe ;)
Jeśli Twoim wymaganiem jest jeżdżenie 180 km drogą ekspresową przy 140 km/h, to na pewno wystarczy Ci SR+ ale jak auto postoi kiedyś noc na dworze z włączonym sentry mode (zimą potrafi zjeść w ten sposób 8%/24h), albo z jakiegoś powodu nie zdążysz naładować do końca, to pożałujesz, że nie masz LR ;)
Moim zdaniem jeśli regularnie jeździsz takie dość długie trasy, to bierz LR - będziesz:
* ładować do 90% zamiast 100%
* ładować się na superchargerach znacznie szybciej (max 250kW zamiast max 160kW)
* miał rezerwę zasięgu w razie potrzeby (gdybyś jednak musiał przejechać 250-300, a nie 180).
* reszta (głośniki, podgrzewane siedzenia z tyłu) to raczej pierdoły...

Jeszcze tylko uwaga - do siły będziesz potrzebował EVSE (potocznie ładowarka albo kabel) na siłę, umożliwiającą ładowanie mocą 11kW (22kW nie bierz, bo auto i tak nie przyjmie). Do samochodu dołączany jest obecnie jedynie EVSE potrafiący ładować 3kW ze zwykłego gniazdka (13A) albo 3,7kW z niebieskiego gniazda "do kamperów" (16A) (sam niebieski wtyk trzeba dokupić).
 
Last edited:
Top