newbe

Posiadacz elektryka
Tematy na pewno powracajace i do szybkiego zgooglowania jednak chce sie zapytac "praktykow" :).
1. Jak dlugo zajmie mi naladowanie TM3LR21 z gniazdka sieciowego (mam takie w swoim garazu) oraz z "sily" (1F, garaz rodzicow)? 10-80%.
2. Cos mi sie obilo o uszy, ze w nowszych M3, a moze, z konkretnymi bateriami, mozna smialo ladowac do 100 za kazdym razem. Prawda to? :)
3. Swoja spalinowka jezdze glownie 180km trase ekspresowka, 140km/h na tempomacie. W zimie przy silnym mrozie LR przejedzie tyle z ta predkoscia?
SR+ ma pokonać 180 km trasą zimą przy 140 km/h I jeszcze zostanie...
W LR mówimy o 100 km więcej, 280-300 km w tych warunkach...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z duzej siły 32A (czerwone ale większe, opisy są na gniazdach czy to 16A czy 32A) EVse otrzymane od Tesli z samochodem po dokupieniu końcowki tzw NEMA niebieskie duze "kempingowe i po zastosowaniu przejściowki za ok 50 zł z Castoramy 3 pociągnie ok 7 kW z jednej fazy czyli ok 21km/h ładowania
Kiedys to mniejsze niebieskie 16A dawali. Ale to szkoda zachodu.
 

Michal

Moderator
Dziwne, ze na stronie francuskiej sa dosteone Tesle od reki, a u nas nie. W czym leży haczyk? :)
Może jakieś zwroty wróciły - jak wszedłem po Twoim poście, to były 3 sztuki, a 5 minut później nie było już nic.
 

Michal

Moderator
Ale u nas w salonie powiedział koles, ze nie ma możliwości zakupu z Francji :/
Niestety tam rzeczywiście może być problem, bo w FR mają duże dopłaty (7k eur do ceny 45k i 3k eur do 60k) i pewnie nie jest im łatwo sprzedać bez nich. Co ciekawe te auta, które się pojawiły na chwilę wczoraj, miały jako miejscowość wpisane miasto z Holandii.

Ps. Przypomniałem sobie jak szukałem ponad rok temu Tesli po EU (nie były wtedy jeszcze dostępne w PL i obdzwoniłem chyba wszystkie salony) i ciekawostka - wydaje mi się, że oni tam mają taki wspólny rynek pomiędzy niektórymi krajami. Gość z FR był w stanie sprawdzić jakie samochody są dostępne w NL i chyba BE. Podobnie gość z DE miał wgląd w AT i CH. Niestety nikt z kim rozmawiałem nie miał dostępnej całości. Ale ogólnie widzieli więcej aut niż jest dostępnych na stronie - mieli taką wewnętrzną wersję - szczególnie z autami używanymi i "po demo".
Wracając do sedna - większość nie miała pojęcia czy mogą sprzedać auto komuś z PL, a jak w danym kraju były jakieś dopłaty to już zupełnie im się to nie mieściło w głowie. Przy czym jak powiedziałem, że szukam używki to było łatwiej. Prawie dogadałem się wtedy na naprawdę tanią używaną TM3LR2019 z DE chyba za 40k eur (wtedy zdarzały się takie ceny, a teraz już nie). Nie wypaliło, bo był piątek, i powiedzieli mi, że musieliby mieć u siebie przelew i odbiór w poniedziałek, bo kończy się kwartał :p Stawałem na głowie ale no nie dało się przelać takiej kasy do DE w weekend, żeby mieli na koncie od rana, w poniedziałek załatwiać już rejestrację i odebrać auto do końca dnia - miesiąc później otworzyli sprzedaż w PL.
 

danielm

Pionier e-mobilności
hey, na niektórych SuC w Austrii i na chyba wszystkich na Węgrzech nie pojawiają mi się ceny ładowania.
Czy to oznacza ze te SuC są darmowe?
Czy są w ogóle jakiekolwiek darmowe SuC w Europie?
cena jest albo nie ma ale to zalezy od tego czy ty masz darmowe ładowanie czy nie ale jest wyjątek. na terenach objętych powodzią tesla uruchomiła darmowe ładowanie. nie słyszałem zeby dostały je węgry ale kto wie
 

krzyss

Pionier e-mobilności
hey, na niektórych SuC w Austrii i na chyba wszystkich na Węgrzech nie pojawiają mi się ceny ładowania.
Czy to oznacza ze te SuC są darmowe?
Czy są w ogóle jakiekolwiek darmowe SuC w Europie?
SuC w Wiedniu przy tesla serwisie podobno jest darmowe.
 
Top