danielm
Pionier e-mobilności
taaa, formatowanie baterii żeby efektu pamięci nie byłoA co tu gadasz. Przecież ludzie wiedzą lepiej. Szczególnie nie techniczni. Chłopski rozum na propsie![]()
taaa, formatowanie baterii żeby efektu pamięci nie byłoA co tu gadasz. Przecież ludzie wiedzą lepiej. Szczególnie nie techniczni. Chłopski rozum na propsie![]()
tak, od chińczyków kupiłem kawałek elektroniki wpinany w odpowiednie miejsce i grają mi wszystkie głośniki. choć to tylko stereo i nie warto tego instalować za bardzo. jak mi się gwarancja skończy to pomyśle nad pozostałymi ograniczeniamiA nie oficjalnie się da ?
Nie łam się. Nie jeżdżę często w trasy ale jak już jade to i ładuje się na 100% i dojeżdżam na 1-2%. Ładuje się podobnie jak ty, głównie w domu 11kWmax. Na codzien jeżdze 20-80% ale jak czasem zapomnę podłączyć to i do 10% zejdę. I tak po 2latach użytkowania i 48k km mam 3% degradacji baterii. Więc nie widzę dramatu żeby się aż tak mocno spinać z tym pilnowaniem ładowania baterii.Tak z ciekawości pytam, mam LG i ładuje przeważnie minimum 20-90, SuperCharger to pobrałem 4kw na test czy działa SuC od razu po odbierze, a ogólnie DC pobrane to max 50kw pobrałem maksymalna moc 60kw, tak wszystko ładowane AC do 90, kilka razy na trasę do 100 ale to Max po 1 godzinie odjazd.
Raz sytuacje miałem gdzie wyładowałem do chyba 5-6% ale od razu na AC wpialem. Czytałem kiedyś o tym i chcialem się dowiedzieć. W LG do 90% jest daisy przez tesle ustawione
Ile auto nie powinno stać naładowane do 100%? Przecież trudno być niewolnikiem auta i planować zakończenie ładowania tuż przed wyjazdem. Może po naładowaniu na full pojeździć trochę wokół komina❓chyba przy LFP nie ma co się stresować, co myślicie❓Dla obecnych baterii trakcyjnych szkodliwe jest nie tyle samo ładowanie do 100% co pozostawienie mocno naładowanej baterii. Tak więc ładowanie w trasie lub tuż przed podróżą jest ok (pomijając takie wyjątki jak Leaf bez systemu chłodzenia baterii)
Jeśli potrzebujesz 100% to raczej przed podróżą. Tesla umie po podaniu czasu zakończyć ładowanie przed wyjazdem.i planować zakończenie ładowania tuż przed wyjazdem
Używam na codzień tej opcji, że auto rozpoczyna ładowanie o takiej godzinie żeby z ustawioną prędkoscią ładowania zakończyć w taniej taryfie (6 rano). Zaplanuj ->Wyjazd->Ładowanie poza szczytem i Czas końca ładowania. Chyba to samo można uzyć zeby 100% pojawiło się w momencie odjazduJeśli potrzebujesz 100% to raczej przed podróżą. Tesla umie po podaniu czasu zakończyć ładowanie przed wyjazdem.
Ja tak uzywam - więc takUżywam na codzień tej opcji, że auto rozpoczyna ładowanie o takiej godzinie żeby z ustawioną prędkoscią ładowania zakończyć w taniej taryfie (6 rano). Zaplanuj ->Wyjazd->Ładowanie poza szczytem i Czas końca ładowania. Chyba to samo można uzyć zeby 100% pojawiło się w momencie odjazdu
Tesla zaleca korzystanie z tej funkcji nawet w taryfach jednostrefowych. Z instrukcji:auto rozpoczyna ładowanie o takiej godzinie żeby z ustawioną prędkoscią ładowania zakończyć w taniej taryfie
I jeszcze aspekt degradacji: #1 760Wybranie funkcji Ładowanie poza szczytem może obniżyć koszty energii nawet w regionach, gdzie nie obowiązują taryfy za pobór energii poza godzinami szczytu. Na przykład jeżeli ładowanie rozpocznie się zaraz po podłączeniu pojazdu, może zakończyć się znacznie szybciej. Akumulator może zdążyć ostygnąć do temperatury otoczenia przed wyjazdem, więc w celu jego rozgrzania konieczne będzie użycie energii. W związku z tym, w celu obniżenia zużycia energii, zalecamy dostosowanie ram czasowych dla funkcji ładowania poza szczytem do czasu wyjazdu, nawet jeżeli w danym regionie nie ma taryf za pobór energii poza godzinami szczytu.