danielm

Pionier e-mobilności
Czy jeśli ustawię w aplikacji limit ładowania na 80% i auto po zakończeniu ładowania pokazuje 82% to jakiś błąd czy świadczy to o degradacji?
hehe nie. napięcie w baterii zależy też od temperatury. naładowało do 80%, temperatura baterii spadła i wyszło inaczej. zimą to jest widoczne bardziej gdy przyjedziesz z podróży i niby masz sporo prądu w baterii więc nie odpalasz ładowania a ranem okazuje się że prądu jest mniej bo wraz z temperaturą spadło napięcie. to naturalny proces i nie świadczy o degradacji
 

slaveq

Pionier e-mobilności
apropo degradacji. w piątek jak co kilka miesięcy naładowałem auto do 100% i pokazało 348km zasięgu. jako nowe miało 2 lata temu 360 więc na tę chwilę po 41tys km i 2 latach degradacja 4%
A to nie jest tak, że ten zasięg pokazany przy 100% to jest wyliczany na podstawie zużycia energii przez kierowcę? Czyli dla każdego może być inny i zmienia się w czasie?
 

danielm

Pionier e-mobilności
A to nie jest tak, że ten zasięg pokazany przy 100% to jest wyliczany na podstawie zużycia energii przez kierowcę? Czyli dla każdego może być inny i zmienia się w czasie?
absolutnie nie, w wielu autach tak ale w Tesli nie. to nie jest żaden zasięg, to tylko jeden z dwóch sposobów pokazywania stanu naładowania baterii. albo w procentach albo według wewnętrznego przelicznika floty Tesli. jest przelicznikiem stałym choć tesla historycznie ten przelicznik zmieniała optymalizując pracę samochodu. w modelu S/X był wybór czy ma być to zasięg typical czy rated. w modelu 3 takiego wyboru nie ma
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
apropo degradacji. w piątek jak co kilka miesięcy naładowałem auto do 100% i pokazało 348km zasięgu. jako nowe miało 2 lata temu 360 więc na tę chwilę po 41tys km i 2 latach degradacja 4%
Moja nowa SR+ z Chin z LFP (mozna/trzeba ladowac do 100%) pokazuje 417km zasiegu po pelnym naladowaniu, to jest niewiele mniej niz wersja Perf. przy typowym 90% stanie baterii (~450km) - technologia idzie grubo do przodu!
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Moja nowa SR+ z Chin z LFP (mozna/trzeba ladowac do 100%) pokazuje 417km zasiegu po pelnym naladowaniu, to jest niewiele mniej niz wersja Perf. przy typowym 90% stanie baterii (~450km) - technologia idzie grubo do przodu!
Pokazywało Ci kiedyś ten zasięg 448km deklarowany przez producenta? ładujesz zawsze auto do 100%?
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Tak, dlatego ciagle dumam nad plusami i minusami.
1. Moja jazda w SR+w Norwegii to wykorzystywanie moze 10-20% mocy, nie wyprzedzam nikogo bo nie ma gdzie, nie przekraczam 100km/h bo nie ma gdzie :)
2. Czujniki BT to bezsensowne 4000 NOK a bez czujnikow to permanentny zolty alarm (cos niemilosiernie irytujacego) - mam taki alarm w zimowkach w drugiej TM3 (da sie to jakos wylaczyc/dezaktywowac?)
W przypadku calorocznych czujniki BT by zostaly z kol letnich.
3. Kola sezonowe trzeba bedzie wymieniac 2x rocznie i zajmuja miejsce w domu ;)

Korci mnie zeby po prostu sprobowac i zobaczyc z czym to sie je, mialem kiedys te Crossclimaty (bez plusa) w BMW 1-er F20 i nie pamietam zebym kiedykolwiek mial z nimi problemy, tyle ze pamiec zawodna i to byl Gdansk a nie norweskie klimaty :>
Dobry wielosezon jest poprostu dobry :) działaj. Jedyna wada takich opon to fakt, że zużywają się 'czasowo' szybciej - bo pracują 365 dni ..., a ich skuteczność w zimę po 2-3 latach leci na łeb zakładając, że mają na sobie jeszcze mięso... ...
 
Top