newbe

Posiadacz elektryka
Cześć, czy może ktoś z Was garażuje swoją Teslę pod wiatą a nie w garażu? Jestem przed zakupem samochodu i w trakcie planowania domu. Na garaż niestety średnio mam miejsce. Zastanawiam się czy wiata zagwarantuje Tesli optymalną temperaturę. A może to w ogóle nie jest problem i zbytnio się przejmuję? Macie jakieś opinie na ten temat?
Bateria lubi ciepło. Zimą będziesz pisał że straty na ładowaniu duże pod wiatą. Bez Wallboxu nie naładujesz jak będzie mróz.
Zawnioskowałem że lubi jednak garaż.
Garaż nie musi być ogrzewany, Tesla sobie nahuka dodatkowych 5-10 °C.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Każdy samochód lubi garaż, każdy garażowany mniej pali, ale nie każdy garażowany po deszczu bywa suchy jak przewiany z wiaty.
Skoro w Norwegii te auta staly sie nagminne, to czy Norwedzy trzymają je tylko w garażach? Czy pracując, pracodawca zapewnia garaż?
Najlepiej być pięknym , młodym, zdrowym i bogatym...
Wiata to i tak luksus, a Tesli szyby odmrozisz zdalnie. Nie cykaj u mnie dwa auta są pod wiatami,- wada ptaki czasem sr..(kwestia konstrukcji) , i kurz po dluższym staniu.
Newbe w jednym ma 100% racji, komfort zapewni siła minimum 16A, a jesli to prywatny prąd to taniocha w nocy póki co i tym bym sie nie przejmował. Nie mozna przeginać w chęci przesadnie pojmowanej oszczędności . Kto powiedzial, że zawsze elektryki maja być tańsze? Kiedyś banany byly luksusem, a teraz dobre jabłka
W Nissanie mam wielosezonówki i żałuję że w Tesli takich nie założyłem.
 
Last edited:

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Moje dwie TM3 stoja pod chmurka zarowno w domu na podjezdzie jak i na parkingu w pracy - zero problemow.
Zuzycie energii pewnie odrobine wieksze zaraz po starcie ale kogo to na codzien obchodzi.
Aplikacja z elektrycznym webasto to cos pieknego zima za to, trzeba tylko pamietac o wylaczeniu skladania lusterek na mrozach.

Co do opon zimowych - wlasnie teraz rozkmniniam temat Michelin Crossclimate+ dla mojej SR+ - niby w Norwegii zimy gorsze niz w PL ale auto w 95% jezdzi tylko praca-dom wiec obaw wiekszych nie mam. Do tego motywuja mnie tez troche bezsensowne czujniki cisnienia BT za 1500 PLN oraz brak koniecznosci wymiany kol 2 razy do roku co jest nie ukrywam upierdliwe.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Moje dwie TM3 stoja pod chmurka zarowno w domu na podjezdzie jak i na parkingu w pracy - zero problemow.
Zuzycie energii pewnie odrobine wieksze zaraz po starcie ale kogo to na codzien obchodzi.
Aplikacja z elektrycznym webasto to cos pieknego zima za to, trzeba tylko pamietac o wylaczeniu skladania lusterek na mrozach.

Co do opon zimowych - wlasnie teraz rozkmniniam temat Michelin Crossclimate+ dla mojej SR+ - niby w Norwegii zimy gorsze niz w PL ale auto w 95% jezdzi tylko praca-dom wiec obaw wiekszych nie mam. Do tego motywuja mnie tez troche bezsensowne czujniki cisnienia BT za 1500 PLN oraz brak koniecznosci wymiany kol 2 razy do roku co jest nie ukrywam upierdliwe.
Ktoś mi powiedział, że w aucie tylnonapędowym które ma sporo mocy jednak lepiej mieć zimówki bo tylno napędówka łatwiej wpada w poślizg.
Też myślałem nad całorocznymi do mojej SR+ ale chyba jednak kupie sobie zimówki.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ktoś mi powiedział, że w aucie tylnonapędowym które ma sporo mocy jednak lepiej mieć zimówki bo tylno napędówka łatwiej wpada w poślizg.
Też myślałem nad całorocznymi do mojej SR+ ale chyba jednak kupie sobie zimówki.
mam całoroczne bridgestone w swojej SR+. zimą 2019-2020 nie było żadnych problemów, była w karpaczu, śniegu brak, poślizgów brak
zima 2020-2021 to dwie sytuacje w których musiałem łopata się wykopać z delikatnego śniegu, bardzo dużo ślizgania na błocie poślizgowym i jedna sytuacja kiedy bez chill mode chciałem wyprzedzać tira i tylna oś zlapała uślizg. włączyłem chill mode i już wyprzedziłem bez uślizgu .
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
ta zima którą mieliśmy to była moja wina bo postanowiłem ją przeżyć na całorocznych. tym razem kupie zimówki więc śniegu nie będzie.
też stwierdziłem że skoro rok wcześniej nawet łopaty do śniegu nie wyciągnąłem to nie będę kupował zimówek. No i masz pobudki o 5 rano by odkopać podjazd ;)
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Ktoś mi powiedział, że w aucie tylnonapędowym które ma sporo mocy jednak lepiej mieć zimówki bo tylno napędówka łatwiej wpada w poślizg.
Też myślałem nad całorocznymi do mojej SR+ ale chyba jednak kupie sobie zimówki.
Tak, dlatego ciagle dumam nad plusami i minusami.
1. Moja jazda w SR+w Norwegii to wykorzystywanie moze 10-20% mocy, nie wyprzedzam nikogo bo nie ma gdzie, nie przekraczam 100km/h bo nie ma gdzie :)
2. Czujniki BT to bezsensowne 4000 NOK a bez czujnikow to permanentny zolty alarm (cos niemilosiernie irytujacego) - mam taki alarm w zimowkach w drugiej TM3 (da sie to jakos wylaczyc/dezaktywowac?)
W przypadku calorocznych czujniki BT by zostaly z kol letnich.
3. Kola sezonowe trzeba bedzie wymieniac 2x rocznie i zajmuja miejsce w domu ;)

Korci mnie zeby po prostu sprobowac i zobaczyc z czym to sie je, mialem kiedys te Crossclimaty (bez plusa) w BMW 1-er F20 i nie pamietam zebym kiedykolwiek mial z nimi problemy, tyle ze pamiec zawodna i to byl Gdansk a nie norweskie klimaty :>
 

kARPIU

Fachowiec
Do TM3 da się zmieścić 4 koła/opony do bagażnika? Czy konieczne jest upychanie na przednie fotele?
Nie wejda. 2 kola to wszystko co włożysz bez skladania oparcia tylnej kanapy. 2 koła na siebie - zapomnij
 
Top