Hubi

Zadomawiam się
Czy miał ktoś tu problem z odmową zarządu wspólnoty mieszkaniowej w instalacji wallboxa albo gniazdka na parkingu podziemnym wielostanowiskowym?
Zamierzam się wnioskować, zbieram statystyki.
Problemu jeszcze (oby) nie miałem - złożyłem wniosek 29 maja, więc zarządca ma jeszcze 6 dni na wydanie zgody.
Wtedy dam też jednoznaczną odpowiedź do statystyk ;)

Budynek wielorodzinny z garażem podziemnym, miejsce własnościowe.

Odpowiadając częściowo na post @kristof46: zgodnie z obowiązującymi przepisami nie mają prawa mi odmówić. Działam zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, art. 12b:
- spełniłem wszystkie wymagania stawiane w tej ustawie (tam wszystko ładnie jest opisane),
- wystąpiłem o wykonanie ładowarki <11 kW (nowe przyłącze od operatora z wydanymi warunkami technicznymi).
- posiadam uprawnienia budowlane (elektryczne), więc do wniosku dołączyłem od razu swoje obliczenia udowadniające, że instalacja pozwoli na zwiększenie mocy.

Wiem, że w połowie terminu rozpytywali uprawnionych elektryków o zaopiniowanie mojego wniosku, więc działają.
Branża mała, wieści szybko się niosą. Nawet nie można ukryć informacji o planowanej zmianie auta na BEV ;-)

Wiem też, że jest znany przypadek pana Tomasza, któremu zarządca z deweloperem robią pod górkę od kilkunastu miesięcy...mam nadzieję, że nie zasilę tej (mniejszościowej) części statystyk.
 

SylB

Fachowiec
Oglądałem właśnie filmik z USA i miał podświetlane gniazdo ładowania.
Oni tak tam mają czy aftermarket dodatek.
Bo kilka razy mi się już zdarzyło świecić komórką albo na dotyk.
 
Last edited:

kristof46

Fachowiec
Problemu jeszcze (oby) nie miałem - złożyłem wniosek 29 maja, więc zarządca ma jeszcze 6 dni na wydanie zgody.
Wtedy dam też jednoznaczną odpowiedź do statystyk ;)

Budynek wielorodzinny z garażem podziemnym, miejsce własnościowe.

Odpowiadając częściowo na post @kristof46: zgodnie z obowiązującymi przepisami nie mają prawa mi odmówić. Działam zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych, art. 12b:
- spełniłem wszystkie wymagania stawiane w tej ustawie (tam wszystko ładnie jest opisane),
- wystąpiłem o wykonanie ładowarki <11 kW (nowe przyłącze od operatora z wydanymi warunkami technicznymi).
- posiadam uprawnienia budowlane (elektryczne), więc do wniosku dołączyłem od razu swoje obliczenia udowadniające, że instalacja pozwoli na zwiększenie mocy.

Wiem, że w połowie terminu rozpytywali uprawnionych elektryków o zaopiniowanie mojego wniosku, więc działają.
Branża mała, wieści szybko się niosą. Nawet nie można ukryć informacji o planowanej zmianie auta na BEV ;-)

Wiem też, że jest znany przypadek pana Tomasza, któremu zarządca z deweloperem robią pod górkę od kilkunastu miesięcy...mam nadzieję, że nie zasilę tej (mniejszościowej) części statystyk.
Powiem ci tak. Jak będą chcieli zrobić problem to zrobią. Zreszta można poczytać artykuły gdzie różne redakcje opisują skrajne przypadki. Pamiętaj też ze wszystkie ekspertyzy czy usługi jeśli się uprą to tak dogadają się z wykonawcami żeby postarać się zniechęcić cię ze względu na koszty. Ja będę się starał o ładowarkę ale generalnie mnie to nie boli bo za taki prąd będę płacił a w biurze mam panele. A jak bardzo będę musiał to mam obok Orlen z CCS.
 

Hubi

Zadomawiam się
Powiem ci tak. Jak będą chcieli zrobić problem to zrobią. Zreszta można poczytać artykuły gdzie różne redakcje opisują skrajne przypadki. Pamiętaj też ze wszystkie ekspertyzy czy usługi jeśli się uprą to tak dogadają się z wykonawcami żeby postarać się zniechęcić cię ze względu na koszty. Ja będę się starał o ładowarkę ale generalnie mnie to nie boli bo za taki prąd będę płacił a w biurze mam panele. A jak bardzo będę musiał to mam obok Orlen z CCS.
Śledzę temat szeroko pojętych EV od bardzo dawna. Znam retorykę mediów, opinii publicznej i części zarządców nieruchomości.
Niestety wiem, że jak będą chcieli zrobić pod górkę, to zrobią...wtedy będzie trzeba się siłować.

Rozmawiałem z zarządca przed złożeniem wniosku. Jestem ich pierwszym przypadkiem ładowarki w garażu. Zobaczymy co mi wyjdzie z tego przecierania szlaków.

Bardzo blisko domu mam publiczne ładowarki AC, a nieco dalej kilka mocnych DC.
Nie chciałbym jednak na nich bazować.
Własny punkt ładowania to dla mnie warunek konieczny do przejścia na BEV. Liczy się wygoda i cena - w tej kolejności.

Do końca miesiąca coś powinno się wyjaśnić :)
 

Michal

Moderator
Oglądałem właśnie filmik z USA i miał podświetlane gniazdo ładowania.
Oni tak tam mają czy aftermarket dodatek.
Bo kilka razy mi się już zdarzyło na świecić komórką albo na dotyk.
Oni tak mają, bo mniejsze gniazdo i swój projekt, a nie CCS. Niestety u nas trzeba kombinować.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Wrzucisz jakąś fotkę?
B565B571-2125-49D1-923F-8B9CB40061A5.jpeg

„Oni tak mają, bo mniejsze gniazdo i swój projekt”, ale rzeczywiście w modelu 3 i modelu Y nie jest podświetlane.
 

camel

Zadomawiam się
Cześć, jutro odbieram tm3LR z Ząbek. Powiedziano mi że prawdopodobnie będę miał ok.30% naładowania. Będę jechał do Wrocławia. Podpowie ktoś z doświadczenia gdzie się najlepiej naładować aby nie stracic czasu ani nerwow?;)
 
Top