Bronek

Pionier e-mobilności
Bana dostaniesz tylko z nawigacją na autopilocie na drogach szybkiego ruchu tam gdzie ciesama prowadzi. Przy dwóch niebieskich liniach nie ma bana.
W ustawieniach ustawiasz na aktualną i reszta nie ma znaczenia. jest tylko ciągły komunikat
 

Doktor

Posiadacz elektryka
@Doktor Są drogi z twardym ograniczeniem 90/70/50 w mapach i można jechać szybciej na AP tylko trzymając gaz, ale nie wiem jak długo do dostania banu. Testowałem na DK22. Tak żeby przełamać - mi się nie udało, może masz coś w ustawieniach chytrego?
Wczoraj próbowałem i właśnie już nie działało :) nie wiem, w czym rzecz. Też będę testować i dam znać, jak odkryję przyczynę.
 

Mateusz

Zadomawiam się
Na różnych grupach i forach pojawiają się ładowarki Tesli na 3p 11KW NORWESKIEGO pochodzenia. Średni ze mnie elektryk wiec pytanie - jak to się ma do naszej polskiej rzeczywistości? Norwegia ma chyba nieco inną sieć elektryczną (bez uziemienia?) i tutaj pojawia się właściwe pytanie? - czy to jest bezpieczne aby takiej ładowarki używać u nas? bo że działać będzie to wiem.

Czy ktoś kto się zna mógłby rozwinąć temat?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Na różnych grupach i forach pojawiają się ładowarki Tesli na 3p 11KW NORWESKIEGO pochodzenia. Średni ze mnie elektryk wiec pytanie - jak to się ma do naszej polskiej rzeczywistości? Norwegia ma chyba nieco inną sieć elektryczną (bez uziemienia?) i tutaj pojawia się właściwe pytanie? - czy to jest bezpieczne aby takiej ładowarki używać u nas? bo że działać będzie to wiem.

Czy ktoś kto się zna mógłby rozwinąć temat?
tesla takie rzeczy sprawdza i jak coś jest nie tak nie pozwoli się łądować
 

Michal

Moderator
czyli jak działa to znaczy ze można bezpiecznie ładować?
Potwierdzalisny to już w jakimś innym wątku i wyszło, że będzie działać:
 

danielm

Pionier e-mobilności
czyli jak działa to znaczy ze można bezpiecznie ładować?
tesla jest bardzo upierdliwa jeśli chodzi o zabezpieczenia. niektózy w gniazdkach mają odwrotnie podłaczone kable i wszystko na nich działa a tesla nie ruszy. to samo bez uziemienia nie ruszy. jak czujnik temperatury wskaże zbyt wysoką temperature to albo obniży natęzenie albo przerwie albo nie ruszy. także jak już zacznie działać to znaczy że wszystko jest dobrze, a jak nie zacznie to wyświetla sygnały świetlne co jej nie pasuje
 

Doktor

Posiadacz elektryka
tesla jest bardzo upierdliwa jeśli chodzi o zabezpieczenia. niektózy w gniazdkach mają odwrotnie podłaczone kable i wszystko na nich działa a tesla nie ruszy. to samo bez uziemienia nie ruszy. jak czujnik temperatury wskaże zbyt wysoką temperature to albo obniży natęzenie albo przerwie albo nie ruszy. także jak już zacznie działać to znaczy że wszystko jest dobrze, a jak nie zacznie to wyświetla sygnały świetlne co jej nie pasuje
Ta upierdliwość też bywa rożna. Mam gniazdko podłączone nieznanym przewodem do bezpiecznika dzielonego z grzałką przepływową, pralką, piecem na pellet i kilkoma światłami. Stara EVSE Tesli trójfazowa w ogóle się nie włącza, a nowa jednofazowa ładuje, dopóki grzałka po chwili nie wywali korków (ładując na 5A nie wywala wcale, na 13A zawsze wywala, a pomiędzy nie próbowałem, bo nie chcę wyłączyć sobie pieca w sezonie grzewczym).
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Zauważyłem, że gdy przyciskam pedał przyspieszenia w trakcie włączania AP i w tym momencie przekraczam ograniczenie prędkości odczytane przez Teslę, to mogę potem cały czas jechać na AP szybciej, niż standardowe +10. Też tak macie? Przydaje się, gdy Tesla nie zauważa zmiany ograniczenia prędkości na większe.
próbowałem, ale już po dwóch sekundach zaczyna zwalniać do prędkości, która niby jest przepisowa (+zadany zapas)
 
Top