danielm

Pionier e-mobilności
Czy ktoś z was ma taki sam problem jak ja. Tzn. ładowanie w aplikacji pokazuje mi po jej otwarciu 15A z WC gen 3. Mimo że potem przestawiam na 16A to znowu po włączeniu mam 15A. Samochód zawsze pokazuje 16A. Jak w dniu świra się czuję....
mi pokazuje czasami 12A zamiast max 13A :) auto nauczyło się samo przestawiać amperaż
 

Michal

Moderator
Trasa była Warszawa -Puck i z powrotem temp -3 do plus 1. Wypad na przedłużony ostatni wekend.
Jak masz 2018, to z grzałkami, a nie pompą ciepła, więc takie zużycie wydaje się ok, bo coś musiało grzać budę. Pewnie przy 2021 miałbyś mniej o 2-3kWh/100km. Opony 19 też robią swoje, a jak masz takie opony, to i alusy pewnie - w sumie pewnie 3-5%.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Któraś aktualizacja "urealniała" wskazania. Ja w ogóle nie patrzę na km. Istotny jest dla mnie % w miejscu docelowym.
To chyba skutek uboczny schowania "zimowego bufora", którego użytkownik końcowy nie za bardzo rozumiał (podczas mrozów dostępna jest mniejsza pojemność).
Zimowy “buffor” masz tylko jak Ci wyswietla na ikonie baterii.
Tu masz wyjasnione jak wylicza sie zasieg w km. Polecam filmik z posta.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Zimowy “buffor” masz tylko jak Ci wyswietla na ikonie baterii.
Tu masz wyjasnione jak wylicza sie zasieg w km. Polecam filmik z posta.
Ale tak to było chyba dwa tygodnie temu. Ja miałem na myśli to, że teraz jest już chyba uwzględnione w przedstawianym zasięgu.
Te pojawiające się "chyba" to dlatego, że pewien nie jestem, a szukać i sprawdzać to mi się nie chce.
Samochód to ogarnia po to żebym ja nie musiał ;-)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Zimowy “buffor” masz tylko jak Ci wyswietla na ikonie baterii.
Tu masz wyjasnione jak wylicza sie zasieg w km. Polecam filmik z posta.

Mam kompletnie inne obserwacje.
Dziwne określenie "zimowy bufor". Moment gdy pokazuje się śnieżynka i ucina na niebiesko kawałek baterii, to jest wskazanie ile energii zje zanim doprowadzi baterię do względnego użycia. Więc nie jest to bufor dla użytkownika ;)
Odbiegając od określeń - udało mi się zmusić teslę, żeby pokazała śnieżynkę (po ostatnich aktualizacjach niskie temp. nie robią na niej wrażenia, żeby pokazywała śnieżynkę) - stała prawie 3 dni w temp. z przedziału - -6 -8stC.
Niezależnie od tego Tesla zmieniła podejście do wskazań % / km i nie licząc wspomnianej śnieżynki pokazującej ograniczenie dostępnej ilości energii - to auto przy różnicy kilku stC potrafi samo ująć kilka % lub dodać kilka % - bez znaczenia na temperaturę baterii, a ocenia to głównie z temp. otoczenia - tak wynika z moich obserwacji :).
 
Top