v460

Fachowiec
Ps i tak mamy farta, że u nas w Kraju wolno mieć takie zasilanie w domu 3 fazy i np 64A zabezpieczenia
Wow! To to nie jest reguła? W innych państwach 3 fazy w domu nie są oczywistością? Przecież jest sporo sprzętów na 3 fazy (pompy ciepła, kuchnie, piekarniki etc).

i druga sprawa. Mam evse 230V i 400V. Czy ten niebieski kable, który dawali z autem jest w ogóle do czegoś potrzebny?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Wow! To to nie jest reguła? W innych państwach 3 fazy w domu nie są oczywistością? Przecież jest sporo sprzętów na 3 fazy (pompy ciepła, kuchnie, piekarniki etc).

i druga sprawa. Mam evse 230V i 400V. Czy ten niebieski kable, który dawali z autem jest w ogóle do czegoś potrzebny?
Niebieski kabel jest przydatny do słupków type 2 gdzie nie ma wbudowanego przewodu np. Tauron na południu Polski ma takie.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Wow! To to nie jest reguła? W innych państwach 3 fazy w domu nie są oczywistością? Przecież jest sporo sprzętów na 3 fazy (pompy ciepła, kuchnie, piekarniki etc).

i druga sprawa. Mam evse 230V i 400V. Czy ten niebieski kable, który dawali z autem jest w ogóle do czegoś potrzebny?
W UK o 3 fazy musisz specjalnie poprosić i zapłacić za instalacje, generalnie każdy dom siedzi na innej fazie ale nie instaluje się 3 faz do jednego domu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nidbieskie to tzw kempingowe. Czesto spotykane na kempingach np Włochy. Od biedy można zrobić przejściówkę z małej sily zawsze to lepiej w domu brać 16A z takiego gniazda
Jest jeszcze "duze niebieskie" i pidobnie jak "duże" czerwone jest na 32A ale 1 faza
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Siedzę właśnie w hotelu gdzie jest "ładowarka" Greenwaya Type 2, nie ma swojego kabla, więc używam właśnie tego niebieskiego od Tesli, teraz już wiem po co go wożę :)
Niebieski kabel to co inngo jak niebieskie NEMA wsadzane do Evse Mylisz jedno drugim :) Kabel wozimy



evseadapters-gen2-adapters-3.jpg
 

Michal

Moderator
Witam jako przyszły posiadacz Modelu 3 LR z Chin.
Mam takie 2 pytania: j
Jaki EVSE jest na wyposażeniu samochodu? Czy taki do 32 A na jednej fazie i wtyczką IEC 60309? Czy Model 3 pójdzie z tego na 7 kW (moja sieć da radę, mocno asymetryczne obciążenie fazowe, ale jeszcze w PL legalne). Tu link do instrukcji tej skrzynki:
Drugie pytanie: Czy dostajecie jakieś rachunki/faktury w zł na maila za ładowanie za granicą na SC?
Ja dostałem tylko shuko (zwykła wtyczka 3kW).
Jeśli chodzi o ładowanie SuC za granicą lądując w DE miałem płatność i FV w EUR, dosłownie dziś ładowałem w CZ i ściąga z karty płatność w walucie odpowiedniej dla kraju (CZK), a bank jak nie masz konta walutowego przelicza na PLN.
 
Ja też ten niebieski kabel użyłem w Ikei, ładowarka miala tylko gniazdo
Też się wtedy dowiedziałem, po co go woziłem ...
Warto "niebieski kabel" nazywać po imieniu, czyli "Type 2", bo u niektórych jest niebieski, a u innych czarny.

Swoją drogą, widzę że Model 3 trafił już do mainstreamu. Ludzie kupują samochód bez pojęcia jak się go ładuje. To chyba dobry znak.
 

Poldek

Fachowiec
Warto "niebieski kabel" nazywać po imieniu, czyli "Type 2", bo u niektórych jest niebieski, a u innych czarny.

Swoją drogą, widzę że Model 3 trafił już do mainstreamu. Ludzie kupują samochód bez pojęcia jak się go ładuje. To chyba dobry znak.
Nie wiem o jakim "niebieskim kablu" ty teraz piszesz i chcesz go nazywać po imieniu ?

ja pisałem o tak zwanym :

Przewód do ładowania mode 3
(nazewnictwo wg załączonej z Tesli instrukcji)

Na którym jest napisane dużymi literami MENNEKES 😁
 
Top