Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Aaa dobra, to się zgadza. Ten filmik moim zdaniem to jakaś ściema. Film jako jedyny w necie gdzieś kiedyś ale nie widziałem tego ficzera u żadnego z jutubowych dziennikarzy co by chwalił się tą opcją.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Czy przy przyspieszaniu macie w swoich samochodach taki pisk w wysokiej częstotliwości? Tak jakby kiedyś jak się stary telewizor nagrzewał? Zauważyłem to pod dłuższego czasu ale teraz jakby mi bardziej przeszkadza.
 

Michal

Moderator
Czy przy przyspieszaniu macie w swoich samochodach taki pisk w wysokiej częstotliwości? Tak jakby kiedyś jak się stary telewizor nagrzewał? Zauważyłem to pod dłuższego czasu ale teraz jakby mi bardziej przeszkadza.
Był gdzieś na ten temat wątek , który zakładał @poochaty. Miał takie problemy przy jeździe testowej TMY.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Był gdzieś na ten temat wątek , który zakładał @poochaty. Miał takie problemy przy jeździe testowej TMY.
Był. Nie wiem jak w innych autach, ale w TMY wygląda na powszechny problem. Jestem na szwedzkim forum, tu z wrześniowej dostawy poszło tysiące sztuk, więc jest dużo komentarzy na ten temat. Dźwięk jest słyszalny zarówno przy mocnym przyśpieszeniu jak i przy rekuperacji. Czyli bardziej falownik niż silnik?? Dobrze kombinuję?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Był. Nie wiem jak w innych autach, ale w TMY wygląda na powszechny problem. Jestem na szwedzkim forum, tu z wrześniowej dostawy poszło tysiące sztuk, więc jest dużo komentarzy na ten temat. Dźwięk jest słyszalny zarówno przy mocnym przyśpieszeniu jak i przy rekuperacji. Czyli bardziej falownik niż silnik?? Dobrze kombinuję?
Przy rekuperacji nie słyszę ale przy mocnym przyspieszaniu tak. Czyli powszechna przypadłość a nie usterka, no trudno :). Trzeba się przyzwyczaić albo może z wiekiem mi słuch stępieje :).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mieszkałem na studiach nad przystankiem tramwajowym (stare typy pojazdów z harmonijkowymi drzwiami), więc rozumiem cierpienie.
Gdy zaczynałem myśleć o tej sekwecji przyjazdu/otwierania /dzwonka/zamykania i odjazdu, każdego z nich, rozważałem zamach lub samobójstwo.
Podczas np. odwiedzin koleżanek, tego niezauważałem. Taki relatywizm emocjonalno akustyczny.
:)
Dobrze że z wiekiem tracimy i wzrok i słuch w pewnych przedziałach, bo pozwala nam to kochać dalej swoje żony i inne źródła wysokich dźwięków, nawet gdy milczą ale straciły na wizerunku.
Teslę Y powinni kupować ludzie po 50tce
 

Michal

Moderator
No ja też jestem dość wrażliwy. Powiem ci tak są dni lepsze i gorsze wczoraj był gorszy ale da się z tym żyć jak słuchasz radia :).
Skoro są dni gorsze i lepsze, to powinno zależeć jakoś od właściwości danego dnia.
Może to jest jakoś zależne od temperatury / wilgotności powietrza?
Może zależy od stopnia naładowania auta?

Domyślam się też, że zależy od tego jak mocno przyśpieszasz/hamujesz - próbowałem specjalnie tego nasłuchiwać wczoraj podczas takiej normalnej spokojnej jazdy i kompletnie nic a nic nie słyszałem przy 80% i jeździe 0-100 kmh, a zdarza się, że jak trochę "szaleję", bo gdzieś się śpieszę, to coś mi tam z tyłu popiskuje ale ja naprawdę słabo to słyszę i żona też nie narzeka.

Jestem praktycznie pewny, że dźwięk pochodzi od inwertera, a nie silnika, bo to właśnie inwertery mają to do siebie, że piszczą. Tutaj trafiłem na opis kilku powodów dlaczego inwertery piszczą [klik] i można to sprowadzić do takich punktów (2-5), a ja od siebie dodałem jeszcze punk 1 z innych źródeł:
  1. Słabe połączenia elektryczne pomiędzy inwerterem i odbiornikiem - może powodować punkty 1,2,3 poniżej.
  2. Przeciążanie inwertera.
  3. Przegrzewanie inwertera.
  4. Niskie napięcie wejściowe.
  5. Inwerter pada.
Zakładam, że w nowych autach jest bardzo mało prawdopodobne, że występuje problem 2-5. więc możliwe, że wystarczy jak w serwisie poprawią styki.

Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby tego nie przewidzieli ale problem może również wynikać z punktu 4, bo baterie LFP (CATL) mają chyba niższe napięcia wyjściowe (wejściowe dla inwertera) i mniejszą jego zmienność niż NCA (Panasonic):
  • 2,5 - 3,5 V w LFP
    1631694701404.png
  • 3,0 - 4,2V w NCA
    1631694653134.png
Jeśli to byłaby prawda, to powinno dać się to zaobserwować również u mnie (NCA), przy niższym stanie naładowania akumulatora - wtedy piszczenia powinno być więcej ale nie słyszę tego - postaram się w najbliższych dniach to jakoś sprawdzić i dać znać.
 
Last edited:
Top