Bronek

Pionier e-mobilności
Własnie zauważyłem , że coś popiepszyli z asystentem parkowania. jade wzdłuż zaparkowaniych prostopadle samochodów i sa idealne wolne miejsca i zawsze je wyłapywala teraz jakies jaja. Nic nie widzi i czasem podczas parkowania sie obudzi. tak od dwóch aktualizacji wstecz??
 

Michal

Moderator
Wystarczy numer z przyciskami czy tradycyjnie klema z 12v
Pedał hamulca i trzymasz wciśnięte rolki (około 30s) aż zobaczysz znak Tesla
 

danielm

Pionier e-mobilności
Własnie zauważyłem , że coś popiepszyli z asystentem parkowania. jade wzdłuż zaparkowaniych prostopadle samochodów i sa idealne wolne miejsca i zawsze je wyłapywala teraz jakies jaja. Nic nie widzi i czasem podczas parkowania sie obudzi. tak od dwóch aktualizacji wstecz??
bo nauczyli podobno tesle rozpoznawać linie parkingowe więc powinna już umieć parkować na pustym parkingu, choć jak znam życie oznacza to że nie umie już parkować między dwoma samochodami :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wyświetlacz gaśnie i ponownie się pojawia ok 1 min . Znaczek tesla nie ma. Jak się wygasił tak się wzbudza.
Też zauważyłem brak T. Ale pewnie wszyscy mamy ten "beta dostęp" więc bierzemy co dają, nawet jak do kitu
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Pompa ciepła zawsze robi różnicę, bo to nie tylko pompa ale też "octo-valve", a to pozwala na prawdziwe zarządzanie przepływem ciepła/chłodu. Przykładowo jeśli jedziesz w 30C i słońcu na Supercharger, to w nowych autach klimatyzacja chłodząc wnętrze auta będzie pchać to ciepło i nagrzewać baterię, bo taki przepływ jest możliwy. W starszych autach z tego co rozumiem odpalała się grzałka PTC.

To przytaczane 1,5kWh/100km, wynika prawdopodobnie z porównania [TM3 z PTC] vs [Kia Soul z pompą ciepła], zrobionego przez Bjorna na YT - nie wiem czy można na tym polegać... Moim zdaniem to było zrobione mało dokładnie, bo to są dwa zupełnie inne auta, które mogą mieć zupełnie inną charakterystykę. Chociaż wielkościowo pewnie taka różnica brzmi ok, bo to będzie 2kWh na PTC vs 0,5kWh na PC...
Pompa ciepła zawsze robi różnicę, bo to nie tylko pompa ale też "octo-valve", a to pozwala na prawdziwe zarządzanie przepływem ciepła/chłodu. Przykładowo jeśli jedziesz w 30C i słońcu na Supercharger, to w nowych autach klimatyzacja chłodząc wnętrze auta będzie pchać to ciepło i nagrzewać baterię, bo taki przepływ jest możliwy. W starszych autach z tego co rozumiem odpalała się grzałka PTC.

To przytaczane 1,5kWh/100km, wynika prawdopodobnie z porównania [TM3 z PTC] vs [Kia Soul z pompą ciepła], zrobionego przez Bjorna na YT - nie wiem czy można na tym polegać... Moim zdaniem to było zrobione mało dokładnie, bo to są dwa zupełnie inne auta, które mogą mieć zupełnie inną charakterystykę. Chociaż wielkościowo pewnie taka różnica brzmi ok, bo to będzie 2kWh na PTC vs 0,5kWh na PC...
Racja, octovalve pozwala na niemal dowolna wymiane ciepla miedzy otoczeniem/kabina/bateria. Przyklad z grzaniem baterii latem moze nie jest najlepszy, bo sama jazda szybko rozgrzeje baterie do ~23-25*, a potrzebujesz do prawie 50*, wiec i tak trzeba odpalic dogrzewanie silnikami. Mnie sie podoba przyklad z zaparkowanym autem, ktorego kabina zimą nagrzewa sie od słońca. To niepotrzebne cieplo z kabiny mozna przetransferowac do baterii.
W przedliftach grzanie baterii jest tylko z silnikow. PTC jest tylko i wylacznie do kabiny.

Z tym 1.5kwh, to pomylilo mi sie z testem Bjorna. Wyszlo mu ze na 1h grzania kabiny pompa zuzywa ~1.5kwh mniej (~2.2 vs. 0.7) W sumie takie porownywanie (w dziedzinie czasu, a nie odleglosci) jest bardziej miarodajne. Pomysl sobie, ze jedziesz trasą 100km srednio 100km/h i masz roznice w zuzyciu 1.5kwh/100km, a jak jedziesz 200km/h, to roznica w zuzyciu juz jest tylko 0.75kwh/100km. Oczywiscie w uproszczeniu.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
jeśli składam zamówienie w Q1 to o ile mogę opóźnić odbiór zanim rezerwacja przepadnie? 2 kwartały? jak to się ma do gwarantowania ceny?

Tydzień przy dużym popycie, dwa tygodnie przy mniejszym

Potwierdzają Państwo, że czas jest bardzo istotnym czynnikiem i jeżeli nie odpowiedzą Państwo na nasze powiadomienie lub nie odbiorą Państwo Pojazdu w Terminie Odbioru, udostępnimy Państwa Pojazd do sprzedaży na rzecz innych klientów.

Postaw się po drugiej stronie i pomyśl jaki sens miało by trzymanie dla potencjalnego klienta samochodu przez pół roku i to jeszcze z gwarancją ceny.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
jeśli składam zamówienie w Q1 to o ile mogę opóźnić odbiór zanim rezerwacja przepadnie? 2 kwartały? jak to się ma do gwarantowania ceny?
Zazwyczaj kwartal mozna bylo opoznic z gwarancja ceny. Ogolnie Tesla czesto nie wywiazuje sie z dat dostaw i sama opoznia dostawe ( szczegolnie jak sklada sie po polowie kwartalu - tak bylo w Q421 )
 

Najnowsze dyskusje

Top