Bronek

Pionier e-mobilności
Czy za każdym razem przy ładowaniu elektryka z wallboxa rozwijacie cały kabel jak to się powinno robić w przypadku przedłużacza bębnowego, czy też nie?
Grzanie bębna wynika z sumy ciepła zwoju a nie powstania cewki. To stary temat i jak 5G dziala w świecie... i nic tego nie zmieni żadna fizyka. :-} Naród wie swoje

Czyli ciemki kabel sie bedzie grzał gruby lub niewielki pobór grzania nie spowoduje.
To nie problem indukcji a oporu itp
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Pytanie dotyczące Wallboxa. Chcę go zamontować pod firmą (teren ogólnodostępny). Czy jest opcja blokady żeby nikt spoza firmy się nie ładował? (Np. Dostęp tylko dla konkretnego auta lub dwóch).
Ja używam Wallbox WEBASTO PURE II 11kW i tam jest możliwość blokowania ładowania przez osoby nieupoważnione za pomocą specjalnego kluczyka blokującego stację ładowania.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Czy za każdym razem przy ładowaniu elektryka z wallboxa rozwijacie cały kabel jak to się powinno robić w przypadku przedłużacza bębnowego, czy też nie?
Nie, nie ma takiej potrzeby, przecież Amerykanie napisali by o tym w trzech miejscach w instrukcji :)
Ja mam owinięty wielokrotnie, bo gniazdo w samochodzie blisko.

Nawiasem, WC Gen3 ma m.in. trzy czujniki temperatury:

JSON:
  "pcba_temp_c": 17.6,
  "handle_temp_c": 13.7,
  "mcu_temp_c": 25.5,
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Zastanawiało mnie dlaczego nie ma informacji o tym, że nie wolno tego jeść :)

W takim razie spróbuję nie rozwijać całego kabla.
Nie no, amerykanie piszę instrukcje dla idiotów, gdyby trzeba było rozwijać kabel za każdym ładowaniem, wpisaliby to w czerwoną ramkę z wykrzyknikiem i gołą babą po kropce.

Nie słyszałem żeby kable się nagrzewały zwinięte w pętle lub na bęben. "Przezorny zawsze ubezpieczony" z tym się zgodzę, ale jak się zapomni to raczej pożarem nie grozi.
 

SkropMe

Zadomawiam się
Czy jak mam zamówiony samochód z odbiorem na Luty i pojawi się teraz auto dostępne takie samo to mogę zadzwonić i normalnie wydadzą mi go jako tamto zamówione czy nie ma opcji?
 

Adi

Zadomawiam się
Nie słyszałem żeby kable się nagrzewały zwinięte w pętle lub na bęben.
To zrób sobie doświadczenie z przedłużaczem 25m i podłącz obciążenie ok 1kW - zobaczysz że po krótkim czasie zaczyna się grzać - powstaje cewka.

Przy ładowarce kabel jest krótszy i przez to mniej zwojów jest, ale za to moc dużo większa do 11kW - ale zakładam, że przewody też są grubsze i izolacja lepsza niż w zwykłym przedłużaczu - dlatego moim zdaniem przy ładowarce nie powinno być to problemem

Reguła jest taka, że kable zwinięte, zasilane prądem przemiennym (AC) zachowują się jak cewka i grzeją się.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
oczywiscie koledzy piszacy o cewce itd maja racje - ale z praktyki - grzanie kabla jest odczuwalne przy mocach 22kW i wiekszych
jesli ladujemy sie z AC z moca 11kW i mamy dodatkowo gruby kabel przeznaczony do 22kW to mozna go lekko zwinac
osobiscie laduje tak od zawsze bo lepiej miec czysty kabel zwiniety na slupku niz brudny walajacy sie po ziemi (ktory potem musimy jakos wsadzic do bagaznika)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Co Wy z tą cewką?
Nie ma cewki i tyle. To mit jak amelinium w j polskim. I grafen w szczepionikach
.. Grzanie bębna wynika tylko z sumy temperatury zwojów

Zwinięty przedłużacz to uzwojenie bifilarne, a wydzielane w nim ciepło zależy od jego rezystancji kwadratu prądu ... Czy przewód zwinięty ma indukcyjność? Wtedy łatwo to wytłumaczyć.
Właśnie przez uzw. bifilarne nie pasuje tu termin cewka
I jeszcze inaczej
Przedlużacz,zwiniety czy nie to jest uzwojenie bifilarne, gdzie pola magnetyczne sie znoszą.
Więc nie bedzie spełniał roli cewki.
Nawijając przedłużacz na rdzeń nie zrobisz elektromagnesu
 
Last edited:
Top