danielm

Pionier e-mobilności
Przedstawiłeś wariant pesymistyczny. Ja uważam, że nawet powolna biurokracja szybciej ogarnie przepisy, niż niemieckie marki autorską autonomię :)
niestety ale nie. praktycznie wszyscy wielcy tego świata sprzęt dotyczący systemów bezpieczeństwa kupują od MOBIEYE, wyjątkiem jest GM, Ford i niewielu innych. więc wystarczy że MOBIEYE ogarnie conieco, mercedes wprowadzi to w swojej S-classe i unia dostosuje prawo
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
niestety ale nie. praktycznie wszyscy wielcy tego świata sprzęt dotyczący systemów bezpieczeństwa kupują od MOBIEYE, wyjątkiem jest GM, Ford i niewielu innych. więc wystarczy że MOBIEYE ogarnie conieco, mercedes wprowadzi to w swojej S-classe i unia dostosuje prawo

Nieaktualne. Z marek znanych w Europie Mobileyem jedzie grupa VW, Ford, BMW, Nissan, Honda.
Toyota od dawna rozwija swoją autonomię, Stellantis właśnie kupił startup od AV, Mercedes jeździ z NVidią.

Mobileye ostatnio staje się problematyczny we współpracy - ma wygórowane żądania co do zakresu pozyskiwanych danych, z drugiej strony nie jest dość elastyczny w dostosowywaniu systemu do potrzeb danej marki. Z kolei flota wyposażona w ich sprzęt nie jest dość nowoczesna i/lub liczna, żeby konkurować z Teslą w pozyskiwaniu danych.

Na szczęście Tesla po cichu od około roku robi FSD Beta w Europie i zapowiada lobbowanie w sprawie autonomii na wszystkich swoich rynkach.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nieaktualne. Z marek znanych w Europie Mobileyem jedzie grupa VW, Ford, BMW, Nissan, Honda.
Toyota od dawna rozwija swoją autonomię, Stellantis właśnie kupił startup od AV, Mercedes jeździ z NVidią.

Mobileye ostatnio staje się problematyczny we współpracy - ma wygórowane żądania co do zakresu pozyskiwanych danych, z drugiej strony nie jest dość elastyczny w dostosowywaniu systemu do potrzeb danej marki. Z kolei flota wyposażona w ich sprzęt nie jest dość nowoczesna i/lub liczna, żeby konkurować z Teslą w pozyskiwaniu danych.

Na szczęście Tesla po cichu od około roku robi FSD Beta w Europie i zapowiada lobbowanie w sprawie autonomii na wszystkich swoich rynkach.
toc toyota dopiero co zaczeła współprace z M: https://www.mobileye.com/blog/toyota-zf-adas/
stellantis również choć we współpracy z BMW ale to to samo: https://europe.autonews.com/automakers/stellantis-will-roll-out-level-3-self-driving-2024. mercedes zgadza sie
 

danielm

Pionier e-mobilności
moja SR+ 2019
Mam szybkie pytanie - czy można jakoś regulować głośność sygnału zamykania auta i sygnałów włączania i wyłączania AP? W drugiej Tesli mam te dźwięki dużo ciszej…
dosyć głośno trąbi gdy się zamyka, wolałbym ciszej żeby nie wkurzać postronnych. zastępcza LR 2022 trąbiła bardzo cicho, czy można to zmienić... nie mam pojęcia
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Redukcja rekuperacji przy zimnej baterii, to słyszałem i doświadczyłem.
Ale całkowity zanik rekuperacji przy -5 st C to normalne? Mam baterię LFP.

Kurcze, czemu całkowity brak? Mogli chociaż troszeczkę zostawić.
 

daniel

Señor Meme Officer
Redukcja rekuperacji przy zimnej baterii, to słyszałem i doświadczyłem.
Ale całkowity zanik rekuperacji przy -5 st C to normalne? Mam baterię LFP.

Kurcze, czemu całkowity brak? Mogli chociaż troszeczkę zostawić.
Jaki miałeś stan naładowania? Do pełnego i Salomon nie naleje.
 
Top