Świetny wątek!
Dotarłem do 10 strony i wymiękłem.
Więc wybaczcie moje lenistwo, ale może ktoś podpowie jaką taryfę wybrać...
Moja sytuacja:
- na dachu 9.7 kWp
- zużycie bytowe około 4.800 kWh rocznie
- od grudnia 2023 Tesla w garażu, rocznie przejedzie około 30.000 km, przy średnim zużyciu rocznym 18 kW na 100 km, wyjdzie około 5400 kWh rocznie
- zatem szacuję, że:
a/ zużycie rocznie (razem z autem) to będzie około 10.200 kWh
b/ produkcja roczna z paneli to około 9.800 kWh, z tego autokonsumpcja 25% - 2.450 kWh + 80% (stary system net-billingowy) x 7.350 kWh = 8.330 kWh w sumie z fotowoltaiki
- będę miał więc szacowany deficyt na produkcji: 8.330 - 10.200 = -1.870 kWh
Operator to Energa.
I teraz pytanie - czy warto przejść na inną taryfę (teraz mam całodobową G11) a jeśli tak to na jaką?
Auto mogę ładować w nocy (kiedy deficyt produkcji prądu z foto), tryb życia możemy dostosować do tańszych godzin nocnych/popołudniowych
Warto. To wynika z tych postow i to pisane wielokrotnie az dziwne że pytasz bo sam sobie przecież odpowiadasz
Ale wersję G12 musisz sam wybrać
Jak siedzisz w weekendy to moze będziesz w nie ładował i prał itp ? 12w
12r daje dodatkową godzinę rano i w południe taniego prądu , co np pozwoli tonio wysuszyć , zmyć gary czy wyprać . To jw napisano najtaniej
Do tego ładowanie auta z pełną mocą np 11 kw a jak za malo z paneli to tanio z sieci reszta .
G 11 jest najdroższym wyborem przy ev z deficytem energii
Ja zmieniałem on line e-book ale to dawno było przed Orlenem
No i niestety nie mamy gwarancji stałości tych ofert , to są organizacje jakich u nas wiele , aż dziwne że pracownicy nie całują dyrektora w rękę?