Taryfa G12 i G12w

mart15

Zadomawiam się
To zmieniam na G12R i do końca roku mam NAJLEPSZĄ możliwą taryfę. Po 31.12.2024 jak coś zakombinują to mam 60 dni na zmianę, np. powrót do G11 albo do innej G12, zgadza się?

A ktoś mi wyjaśni dlaczego nie można zmieniać przez ich formularz na stronie? Co to jest to TS? i jak w takim razie to zmienić najlepiej? BOK stacjonarny? Infolinia?
1724012585215.png
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
To zmieniam na G12R i do końca roku mam NAJLEPSZĄ możliwą taryfę. Po 31.12.2024 jak coś zakombinują to mam 60 dni na zmianę, np. powrót do G11 albo do innej G12, zgadza się?

A ktoś mi wyjaśni dlaczego nie można zmieniać przez ich formularz na stronie? Co to jest to TS? i jak w takim razie to zmienić najlepiej? BOK stacjonarny? Infolinia?
View attachment 19993
Przez stronę pewnie musisz wybrać jakieś oferty z dodatkowymi opłatami, tak samo jest w Tauronie, aby wybrać G12W to trzeba było osobiście, wysłuchać kilku sloganów od pani z Tauronu i wymusić przyjecie zmiany z taryfą operatora.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy ktoś może podrzucić ile kosztuja 2 miesiące opłat stałych na G11 w PGE w drugiej częsci 2025? Od maja zerują mi się kWh bo dołożyłem PV w starym prosumencie i zastanwiam się ile trace na G12w na której płace 76,18 + opłata kogeneracyjna od pobranych z sieci kWh.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wyższy niż w czym, w G11? Od razu odpowiadam G11 i G12 w dzień koszt prądu jest taki sam dzięki cenie maxymalnej.
koszt kWh masz taki sam ale ceny dystrybucji są znacznie różne, koszty przesyłu w tauronie.
1724013873296.png

jak widać, w G12W różnica w cenie przesyłu jest 6-krotna.
 

mart15

Zadomawiam się
Dokładnie. To kolejny argument za zmianą na G12R. „Haczyk” jak rozumiem to wyższy abonament w G12 ale ta różnica szybko się amortyzuje.
A jeśli chodzi o to TS? Post #281. Orientujesz się w tym temacie @KrissTMY ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Świetny wątek!
Dotarłem do 10 strony i wymiękłem.
Więc wybaczcie moje lenistwo, ale może ktoś podpowie jaką taryfę wybrać...
Moja sytuacja:
- na dachu 9.7 kWp
- zużycie bytowe około 4.800 kWh rocznie
- od grudnia 2023 Tesla w garażu, rocznie przejedzie około 30.000 km, przy średnim zużyciu rocznym 18 kW na 100 km, wyjdzie około 5400 kWh rocznie
- zatem szacuję, że:
a/ zużycie rocznie (razem z autem) to będzie około 10.200 kWh
b/ produkcja roczna z paneli to około 9.800 kWh, z tego autokonsumpcja 25% - 2.450 kWh + 80% (stary system net-billingowy) x 7.350 kWh = 8.330 kWh w sumie z fotowoltaiki
- będę miał więc szacowany deficyt na produkcji: 8.330 - 10.200 = -1.870 kWh

Operator to Energa.
I teraz pytanie - czy warto przejść na inną taryfę (teraz mam całodobową G11) a jeśli tak to na jaką?
Auto mogę ładować w nocy (kiedy deficyt produkcji prądu z foto), tryb życia możemy dostosować do tańszych godzin nocnych/popołudniowych
Warto. To wynika z tych postow i to pisane wielokrotnie az dziwne że pytasz bo sam sobie przecież odpowiadasz
Ale wersję G12 musisz sam wybrać
Jak siedzisz w weekendy to moze będziesz w nie ładował i prał itp ? 12w
12r daje dodatkową godzinę rano i w południe taniego prądu , co np pozwoli tonio wysuszyć , zmyć gary czy wyprać . To jw napisano najtaniej
Do tego ładowanie auta z pełną mocą np 11 kw a jak za malo z paneli to tanio z sieci reszta .
G 11 jest najdroższym wyborem przy ev z deficytem energii
Ja zmieniałem on line e-book ale to dawno było przed Orlenem
No i niestety nie mamy gwarancji stałości tych ofert , to są organizacje jakich u nas wiele , aż dziwne że pracownicy nie całują dyrektora w rękę?
 
Last edited:

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Dokładnie. To kolejny argument za zmianą na G12R. „Haczyk” jak rozumiem to wyższy abonament w G12 ale ta różnica szybko się amortyzuje.
A jeśli chodzi o to TS? Post #281. Orientujesz się w tym temacie @KrissTMY ?
Nie ma pojęcia o tym TS. Moim dostawcą prądu nie jest Energa. Szukaj u nich informacji jak zmienić taryfę.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Analizując wątek, może to jednak dobrze że mi się nie udało zmienić taryfy z powrotem na G11
 
Top