Taryfa G12 i G12w

consigliero

Pionier e-mobilności
Nasza średnia z ostatniego czasu nie jest taka zła, oczywiście zima to minimum 20 kWh/100 km
 

Attachments

  • IMG_2373.jpeg
    IMG_2373.jpeg
    415,4 KB · Liczba wyświetleń: 8

Bronek

Pionier e-mobilności
By4la tu niejedna dyskusja ..Brutto , netto
Brutto to grzanie , straty , przygotowanie , czasem alarm (sentry itp ), budzenie auta aplikacją, więc auto pokaxu4je swoje, a evse i ładowarki swoje, a do tego przedliczniki swoje .
To ze np Tesla itp pokazuje 15 nie oznacza że tyle zużyliśmy, do tego kilkanascie innych różniących nas warunków.
Teren , noga , temperatura , wiatr , .... sposob ładowania .itd ....
 

mart15

Zadomawiam się
Świetny wątek!
Dotarłem do 10 strony i wymiękłem.
Więc wybaczcie moje lenistwo, ale może ktoś podpowie jaką taryfę wybrać...
Moja sytuacja:
- na dachu 9.7 kWp
- zużycie bytowe około 4.800 kWh rocznie
- od grudnia 2023 Tesla w garażu, rocznie przejedzie około 30.000 km, przy średnim zużyciu rocznym 18 kW na 100 km, wyjdzie około 5400 kWh rocznie
- zatem szacuję, że:
a/ zużycie rocznie (razem z autem) to będzie około 10.200 kWh
b/ produkcja roczna z paneli to około 9.800 kWh, z tego autokonsumpcja 25% - 2.450 kWh + 80% (stary system net-billingowy) x 7.350 kWh = 8.330 kWh w sumie z fotowoltaiki
- będę miał więc szacowany deficyt na produkcji: 8.330 - 10.200 = -1.870 kWh

Operator to Energa.
I teraz pytanie - czy warto przejść na inną taryfę (teraz mam całodobową G11) a jeśli tak to na jaką?
Auto mogę ładować w nocy (kiedy deficyt produkcji prądu z foto), tryb życia możemy dostosować do tańszych godzin nocnych/popołudniowych
 

mart15

Zadomawiam się
Kontynuując pytanie ze strony ENERGA:
1/ G11
1724010384138.png



2/ G12R
1724010431593.png


Cena za 1 kWh całodobowa w G11 taka sama jak DZIENNA stawka w G12R?
To jaki jest sens NIE MIEĆ G12R? Przy G12R w najgorszym wypadku zapłacę tyle co w G11...
Czy tu jest jakiś HACZYK?
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Kontynuując pytanie ze strony ENERGA:
1/ G11
View attachment 19991



2/ G12R
View attachment 19992


Cena za 1 kWh całodobowa w G11 taka sama jak DZIENNA stawka w G12R?
To jaki jest sens NIE MIEĆ G12R? Przy G12R w najgorszym wypadku zapłacę tyle co w G11...
Czy tu jest jakiś HACZYK?
No tak jest dokładnie. Tu nie ma kosztów dystrybucji, w nocy są bardzo niskie, stąd poniżej 60 gr brutto za ładowanie auta .
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Kontynuując pytanie ze strony ENERGA:
1/ G11
View attachment 19991



2/ G12R
View attachment 19992


Cena za 1 kWh całodobowa w G11 taka sama jak DZIENNA stawka w G12R?
To jaki jest sens NIE MIEĆ G12R? Przy G12R w najgorszym wypadku zapłacę tyle co w G11...
Czy tu jest jakiś HACZYK?
dodatkowy haczyk jest taki że w szczycie masz wyższy koszt dystrybucji a nocą niższy. Czyli oprócz zysku na cenie za kWh masz niższą dystrybucję.
 
Top