cwireq
Posiadacz elektryka
no z jednej strony nie chcesz ładować w niedzielę 12-16 ale z drugiej strony masz wyznaczone godziny 13-16 i wtedy biegasz i się podpinasz. Skoro G11 jest drogim rozwiązaniem, G12R pozwala zoptymalizować koszty, ale trzeba wpinać auto w danych godzinach to Pstryk jest dalszą optymalizacją jeszcze bardziej dynamiczną. Ty tak samo oszczędzasz i my pokazujemy że można jeszcze bardziej. Ale zaznaczam, że nie jestem pewny czy to rozwiązanie dla każdego - na pewno dla kogoś kto ma PV na nowych zasadach i magazyn energii na cały dzień zużycia jest super. W bloku do sprawdzenia.no nie - bo ja nie chcę ładować się w niedzielę od 12 do 16 to raz
teraz bym ładował się od prawie miesiąca zawsze po max cenie + przesył - tak nie wyjdę taniej, nie ma szans
nie planuję też patrzeć na ceny dynamiczne aby planować życie - po prostu podłączam pojazd jak potrzebuję więcej baterii rano i tyle - nic więcej nie muszę robić a mam tanio
i teraz aby zrobić cenę poniżej 60 gr z przesyłem nawet w pstryku nadal przesył musze mieć którą z taryf G12W G12R - czyli nic to nie zmienia w stosunku do aktualnego planu a tylko komplikuje życie
Pytanie czy dalej jesteś na G11 czy na kombinowanym G12 gdzie trzeba się pilnować kiedy auto jest ładowane?Absolutnie nie jest to przedsiębiorczość. Przedsiębiorczy czlowiek zarabia 40Pln w kilka minut.
Je też kombinuję kiedy taniej ale mam to zintegrowane i ładuje głownie z nadmiaru słońca czyli kiedykolwiek system zdecyduje że np. pranie i gotowanie nie wykorzystuje nadmiaru PV itp ... a jak nie ma nadmiaru to po prostu ładuję kiedy muszę albo chcę. Nie wyobrazam sobie sprawdzania jaka jest aktualna cena i uzależnianie się od tego. Tak jak inni pokazali prawdopodobnie wygodniej jakąś taryfę z określnonym harmonogramem i wyedy samochod tez ustawic pod ten harmonogram.
W Froniusue mam też opcje z taryfami dynamicznymi ale na razie to jacyś operatorzy z zachodu dostępni. Ale zasada byłaby taka sama jak z nadmiarem.
Generalnie uważam że to ma sens ale pod warunkiem pełnej automatyzacji aby nie zabierało mi to cennego czasu ktory właśnie mogę poświęcić na przedsiębiorczość i zarabianie kasy.
Odnośnie automatyki to właśnie mam zautomatyzowane to żeby magazyn się ładował kiedy ceny są najniższe, z autem jeszcze mi się nie udało tego ogarnąć bo tesla broni się jak może. Generalnie bardziej mi się opłaca sprzedać prąd ze słońca po 91gr/kWh i później naładować teslę w nocy po 75gr/kWh bo tak działają taryfy dynamiczne. Turkus to kolor zakupu, a fiolet cena sprzedaży (w moim przypadku z magazynu do sieci):
