Tauron - taryfa pod ładowanie elektryka

less

Zadomawiam się
Podliczyłem te dodatki

CENY BRUTTO

G11 - 0,5101 zł za 1 kWh + stawki dystrybucyjne 0,24 za 1 kWh +14,34 zł

G12 – 0,62 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne - 0,26 za 1 kWh +18,01 zł

G12W – 0,67 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne0,29 za 1 kWh + 18,01 zł


Powyższe ceny są do limitu 3000 kWh, po przekroczeniu wszędzie jest 0,85 zł za 1 kWh

Wniosek mam taki, że auto będzie generować większe zużycie prądu niż potrzeby domu, a prąd w nocy i weekendy jest tańszy. Jeśli zniknie tarcza i mrożenie cen to i tak taryfa nocna powinna być tańsza. Na 99% przechodzę na G12W.
Chyba coś źle ustaliłeś. Stawki dystrybucyjne w G12 i G12 w są znacznie niższe poza szczytem niż w szczycie. Dotyczy to pobranych kWh do limity i ponad limit
 

KrissTMY

Zadomawiam się
Podliczyłem tylko do limitu, bo założyłem, że po wykorzystaniu limitu jest wszędzie tyle samo, bo jest zamrożona cena na 69 gr netto i jedyne co można mniej płacić to do limitu.






 

KRA

Fachowiec
Z własnego doświadczenia podpowiem Ci że weź lepiej G12 bez w, bo auto będziesz ładował nocami niezależnie czy weekend czy dzień tygodnia i finalnie zużycie największe będziesz miał po prostu w nocy, a przy taryfie weekendowej jednak masz wyższe stawki w tańszej strefie zawsze.
Ja bym nie doradzał dobierania taryfy tylko i wyłącznie do stylu ładowania auta :) Są inne rzeczy które generują przez cały weekend większe zużycie prądu, np. zmywarka, pralka czy jak ktoś uprawia majsterkowanie to elektronarzędzia. Do tego w g12w wpadają Ci święta których w naszym kraju jest sporo i myślę że te 3 grosze różnicy na opłacie przesyłowej znikną po tym jak masz dużo taniej przez 2 na 7 dni w tygodniu nie wspominając o świętach. No i do tego np. są sytuacje u mnie często że muszę w dzień w weekend i tak doładowywać po powrocie nad ranem z imprezy żeby po obudzeniu się po południu móc jeździć dalej autem a to już dzień w weekend w który bym więcej za to płacił mając g12 a nie g12w i 3gr. taniej poza szczytem mi tego nie zrekompensuje....
 

KRA

Fachowiec
Podliczyłem tylko do limitu, bo założyłem, że po wykorzystaniu limitu jest wszędzie tyle samo, bo jest zamrożona cena na 69 gr netto i jedyne co można mniej płacić to do limitu.






Z tego co się orientuję to stawki sieciowe są dalej duzo niższe po osiągnięciu limitu 3.000 kW, ale niech mnie ktoś poprawi jezeli się mylę. A tu różnica jest spora bo w g12w: 0,23 zł w szczycie vs 0,04 zł poza szczytem...
 

Michal

Pionier e-mobilności
Dużo zależy od stawek jakie macie - ja w PGE mam droższą energię i to na tyle dużo, że rozważałem przejście z G12w na G12, ale teraz jest taki burdel z tymi stawkami, limitami, itp..., że nie chce mi się od nowa tego liczyć.
Przy braku PV, rok temu wychodziło mi korzystniej G12 w PGE.
 

luki

Posiadacz elektryka
Podliczyłem tylko do limitu, bo założyłem, że po wykorzystaniu limitu jest wszędzie tyle samo, bo jest zamrożona cena na 69 gr netto i jedyne co można mniej płacić to do limitu.
Do limitu jest tylko "prąd", natomiast opłaty za przesył (za kWh), abonament (za miesiąc), pomoc specjalisty/księgowej/położnej* - to wszystko nie ma ustawowego limitu. Czyli: masz maks 69gr (netto) za sam prąd + opłaty za inne dodatki niezbędne do zużycia tego prądu...
 

luki

Posiadacz elektryka
Ja bym nie doradzał dobierania taryfy tylko i wyłącznie do stylu ładowania auta :) Są inne rzeczy które generują przez cały weekend większe zużycie prądu, np. zmywarka, pralka czy jak ktoś uprawia majsterkowanie to elektronarzędzia. Do tego w g12w wpadają Ci święta których w naszym kraju jest sporo i myślę że te 3 grosze różnicy na opłacie przesyłowej znikną po tym jak masz dużo taniej przez 2 na 7 dni w tygodniu nie wspominając o świętach. No i do tego np. są sytuacje u mnie często że muszę w dzień w weekend i tak doładowywać po powrocie nad ranem z imprezy żeby po obudzeniu się po południu móc jeździć dalej autem a to już dzień w weekend w który bym więcej za to płacił mając g12 a nie g12w i 3gr. taniej poza szczytem mi tego nie zrekompensuje....
Zgadza się, dlatego napisałem dlaczego u mnie G12, a nie G12W. Każdy inaczej jest w domu, inaczej robi pranie, zmywa, gotuje. Ważne, żeby nie być niewolnikiem jeszcze slotów tańszego prądu.
 

KrissTMY

Zadomawiam się
Chyba coś źle ustaliłeś. Stawki dystrybucyjne w G12 i G12 w są znacznie niższe poza szczytem niż w szczycie. Dotyczy to pobranych kWh do limity i ponad limit
Aaa, dobra, teraz załapałem. Chodziło Ci o opłaty dystrybucyjne poza szczytem. Różnica jest zasadnicza :)


G12 Poza szczytem jest 0,08 zł za 1 kWh, a w szczycie 0,26

G12W Poza szczytem jest 0,06 zł za 1 kWh, a w szczycie 0,29
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Aaa, dobra, teraz załapałem. Chodziło Ci o opłaty dystrybucyjne poza szczytem. Różnica jest zasadnicza :)


G12 Poza szczytem jest 0,08 zł za 1 kWh, a w szczycie 0,26

G12W Poza szczytem jest 0,06 zł za 1 kWh, a w szczycie 0,29
Naprawdę wszystko zależy do Twojego stylu użytkowania domu, czy G12 czy G12W. Jeśli masz jakieś historyczne dane to możesz sobie zobaczyć jak wygląda Twoje dzienne zużycie. Pojawienie się auta elektrycznego nie wiele zmieni pozostałe przyzwyczajenia.
 

luki

Posiadacz elektryka
A Tauron nie ma jakiegoś elicznika, żebyś mógł podejrzeć/ściągnąć raport z godzinowego zużycia?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A Tauron nie ma jakiegoś elicznika, żebyś mógł podejrzeć/ściągnąć raport z godzinowego zużycia?
Jest wchodzisz na stronę tauron dystrybucja i zgłaszasz że chcesz mieć dostęp dodanych, po paru dniach uruchamiają.
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
a do tego nie jest potrzebny inteligentny licznik?

P.S. Złożyłem wniosek na G12W :)
Ja będąc na G11 bez PV, bez EV, użyłem OneMeter (przyczepiany na magnes do portu optycznego licznika) i na podstawie danych byłem w stanie oszacować, że G12W jest dla mnie lepsza nawet bez EV. Z EV i PV tylko lepiej. (PV na starych zasadach)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
a do tego nie jest potrzebny inteligentny licznik?

P.S. Złożyłem wniosek na G12W :)
Założyłem że masz taki licznik, jeśli nie to trzeba rzeźbić u siebie w skrzynce, np wstawiając jakiś podlicznik który po wifi/kablu wyśle dane do aplikacji lub HA
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Założyłem że masz taki licznik, jeśli nie to trzeba rzeźbić u siebie w skrzynce, np wstawiając jakiś podlicznik który po wifi/kablu wyśle dane do aplikacji lub HA
Jak by co to ja ten OneMeter mogę pożyczyć.
Działał mi na liczniku przed PV, na obecnym nie działa bo Tauron zablokował funkcjonalność.
 

less

Zadomawiam się
Ja jestem zadowolony z g12w. Wg licznika mam tylko 18 % energii pobranej w droższej taryfie. Okres od 27.01 tego roku. Dodam że EV jeżdże mało bo mam 7 kkm tylko zrobione w tym okresie
 

luki

Posiadacz elektryka
Trochę tak jest, że jak się kupuje auto i ładuje je w domu, to można przyjąć, że jest to najbardziej prądożerne urządzenie. Jeżeli ktoś ma pompę ciepła to jest to też duży konkurent do auta. Ładując auto w drugiej strefie "prawie zawsze powinno" wyjść taniej. Jeżeli jeszcze można ustawić pompę ciepła, żeby wybierała priorytet 2 taryfy (nie wiem czy tak się da), to taryfy G12... są bardzo sensowne. Oczywiście jak zawsze - wszystko zależy od konkretnego przypadku, bo jak od wszystkiego są wyjątki.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Dla auta można zakładać mniej więcej zużycie: 200 Wh / km i dużo się człowiek nie pomyli, co przy przebiegu np. 10 000 km, daje 2MWh. Większy przebieg, większe zużycie.
Oczywiście część przebiegu naładujecie z Superchargerów, ale zużycie też raczej jest odrobine większe, więc to powinno się wyrównać. Poza tym to jest takie liczenie na chusteczce ;)
 
Top