Tauron - taryfa pod ładowanie elektryka

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Jesteś optymistą, na forum już był długi wywód na temat cen energii w tauronie.

Po doliczeniu kogeneracyjnej i vatu 23% w taryfie G12w użytkownik płaci w szczycie 97 groszy i 39 groszy poza szczytem. Po osiagnięciu limitu koszt 1kWh w szczycie rośnie odpowiednio do 1,33 złotego i 0,96 złotego poza.
a w G11 po przekroczeniu limitu ile teraz jest? nie 1.27 zł ?

Podsumowując, w taryfie G12W ładowanie auta w nocy i weekendy będzie tańsze, pierwsze pół roku za 39 gr, a drugie za 96 gr. Oczywiście zakładając w przyszłym roku takie same zasady.

P.S. Jak za ten sam towar można płacić mniej to wybieram takie rozwiązanie :)
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Ja zrobiłem tak samo (po zakupie auta przeszedłem na G12 , bez W) . Mimo wszystko jest trochę taniej, a też mnie mobilizuje, żeby ładować auto jak jest sieć najmniej obciążona. Chociaż czasami mam chęć odpalić maxa wszystkiego w godzinach szczytu 😎
 

luki

Pionier e-mobilności
Mam PV. W weekend nie mam specjalnie większego zużycia, a i często nas nie ma w domu. Natomiast z punktu widzenia Słońca nie ma znaczenia czy świeci w sobotę czy w poniedziałek. A w weekendy nie nabija nadwyżek do tańszej taryfy. Excel zresztą mi podobnie pokazał. Fakt nie są to jakieś spore różnice.
 

less

Posiadacz elektryka
Mam PV. ... A w weekendy nie nabija nadwyżek do tańszej taryfy. Excel zresztą mi podobnie pokazał. Fakt nie są to jakieś spore różnice.
I to jest chyba jedyna przewaga PV na nowych zasadach, że mi się naliczają PLN w takiej samej wysokości za oddane kWh niezależnie czy to godziny szczytu czy pozaszczytowe
 

KrissTMY

Posiadacz elektryka
Podliczyłem te dodatki

CENY BRUTTO

G11 - 0,5101 zł za 1 kWh + stawki dystrybucyjne 0,24 za 1 kWh +14,34 zł

G12 – 0,62 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne - 0,26 za 1 kWh +18,01 zł

G12W – 0,67 szczyt, 0,32 poza szczytem + stawki dystrybucyjne0,29 za 1 kWh + 18,01 zł


Powyższe ceny są do limitu 3000 kWh, po przekroczeniu wszędzie jest 0,85 zł za 1 kWh

Wniosek mam taki, że auto będzie generować większe zużycie prądu niż potrzeby domu, a prąd w nocy i weekendy jest tańszy. Jeśli zniknie tarcza i mrożenie cen to i tak taryfa nocna powinna być tańsza. Na 99% przechodzę na G12W.
 

Michal

Moderator
Z własnego doświadczenia podpowiem Ci że weź lepiej G12 bez w, bo auto będziesz ładował nocami niezależnie czy weekend czy dzień tygodnia i finalnie zużycie największe będziesz miał po prostu w nocy, a przy taryfie weekendowej jednak masz wyższe stawki w tańszej strefie zawsze.
 

Michal

Moderator
W weekendy też się jeździ w dzień, a nie ładuje, przynajmniej u mnie tak jest i nie trzeba ręcznie włączać wtedy ładowania :)
 
Top