Tavascan - plusy i minusy po 3 miesiącach użytkowania

Ev3

Pionier e-mobilności
Niech VAG kupi od kogoś gotowe oprogramowanie, bo ręce opadają. Ja nie mam praktycznie żadnych wymagań co do software'u w aucie, więc to co jest, byłoby wystarczające. Ale niech to działa. A nie jednego dnia jest ok, drugiego dnia się zawiesza, trzeba ze 3 restarty, trzeciego w ogóle się nie odpala.
Aha.
No to super.
Czyli VW nadal softu nie ogarnął....

A tak tutaj niektórzy zapewniali, że tego typu problemy to dawne czasy...
 

inter

Pionier e-mobilności
Opinia wg Bjørn Nylanda
 
Last edited:

MarcinIKS

Zadomawiam się
Niech VAG kupi od kogoś gotowe oprogramowanie, bo ręce opadają. Ja nie mam praktycznie żadnych wymagań co do software'u w aucie, więc to co jest, byłoby wystarczające. Ale niech to działa. A nie jednego dnia jest ok, drugiego dnia się zawiesza, trzeba ze 3 restarty, trzeciego w ogóle się nie odpala. Nie jest to dla mnie deal breaker, nadal będę wolał Cuprę od Tesli, czy innego BYD, ale psuje to ogólny odbiór, a nie powinno.
Może mam farta, ale oprócz jednego razu, kiedy Android Auto nie chciał odpalić i tego, że przez jakiś czas nie pokazywał mi się kod qr do rejestracji Remote Park Assist absolutnie wszystko działało płynnie i bez żadnych przygód. Oby tak dalej. W czerwcu jest zapowiedziany update OTA softu do 5.4
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Wreszcie jakieś info co do wersji RWD. Wszystkie testy to oczywiście VZ. Lepsze wyciszenie to dodatkowy pakiet/konkretna wersja wyposażenia?

Zużycie średnie ok, a masz może jakieś dane z odcinka przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów i średnią prędkością przynajmniej 110-120?

Co do nagłych hamowań. W jakich okolicznościach się to działo? Bujając się jeszcze Golfem VII potrafił zahamować przed wyższą trawą na gruntowej drodze. Jakieś dziwne akcje związane z tym w normalnych warunkach na asfalcie?
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Wreszcie jakieś info co do wersji RWD. Wszystkie testy to oczywiście VZ. Lepsze wyciszenie to dodatkowy pakiet/konkretna wersja wyposażenia?
Demówka, która nie miała bocznych szyb akustycznych i moje auto były dokładnie w tej samej konfiguracji, różniły się tylko tym, że mój to RWD a demówka była VZ. No i demówka miała dużo wcześniejszy numer VIN - była z pierwszych miesięcy produkcji. Może to kwestia tego, że te szyby dołożono kilka miesięcy później? Nie wiem, ciekawe czy są tu inni userzy, którzy mogą napisać jak jest u nich.

Zużycie średnie ok, a masz może jakieś dane z odcinka przynajmniej kilkadziesiąt kilometrów i średnią prędkością przynajmniej 110-120?
Tak z testów w marcu wychodziło mi jakieś 21kWh/100km przy równej jeździe 125-130km/h, i 24-25kWh/100km przy jeździe po autostradzie A2 (140+mały VAT, ale tam to ciężko równą prędkość utrzymać). Jakieś dokładniejsze testy pewnie porobię teraz w drodze do Włoch

Co do nagłych hamowań. W jakich okolicznościach się to działo? Bujając się jeszcze Golfem VII potrafił zahamować przed wyższą trawą na gruntowej drodze. Jakieś dziwne akcje związane z tym w normalnych warunkach na asfalcie?
Dokładnie takie akcje jak w innych VAGach, czyli też np. właśnie w Golfie, że hamuje, bo trawkę zobaczy. Przy manewrowaniu to się dzieje, na drodze w normalnym ruchu nie zauważyłem dziwnych akcji jak jakieś fantomowe hamowanie :)
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Na świeżo z wczorajszego popołudnia, S8 w kierunku Wrocławia, trochę pod wiatr, auto dość dociążone. 125 na tempomacie, 12-13 stopni na zewnątrz.
 

Attachments

  • 20250612_213959.jpg
    20250612_213959.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 9

MarcinIKS

Zadomawiam się
Witam po raz pierwszy na forum.
Mam pytanie do MarcinIKS , po czym rozpoznajesz akustyczną szybę boczną ?
Szyba jest w przekroju złożona z kilku warstw i ma oznaczenie literką A jak na załączonych obrazkach.
 

Attachments

  • 20250619_121933.jpg
    20250619_121933.jpg
    2,4 MB · Liczba wyświetleń: 14
  • 20250619_121957.jpg
    20250619_121957.jpg
    1 000,2 KB · Liczba wyświetleń: 14

MarcinIKS

Zadomawiam się
Taki mały meldunek z wycieczki Tavascanem do Włoch 🙂

W dwa tygodnie zrobione 4 tyś km, trasa z okolic W-wy do Jeleniej Góry, następnie do Salzburga, potem okolice Wenecji, jezioro Garda i z powrotem znowu Jelenia Góra i powrót do W-wy.
20250630_162958 (1).jpg

Sporo zwiedzania po drodze. 4 osoby na pokładzie plus bagażnik full. I tu pierwsze zaskoczenie, bo bagażnik nie wyglądał na tak obszerny, a po wyjęciu i zostawieniu w domu podwójnej podłogi weszło do niego tyle, ile w zeszłym roku do Kii Optimy SW. I to w Optimie było prawie po dach, a tutaj do wysokości tylnej półki.

Czasy podróży na odcinkach, które mogłem porównać z zeszłorocznym wyjazdem w te same okolice Optimą mniej więcej takie same (aż sam się zdziwiłem). Prędkości zawsze +/- to co mówiły limity. Najdłuższa trasa zrobiona jednego dnia to był powrót znad Gardy do Jeleniej Góry. Prawie równiutko 1000km zrobione na trzy ładowania. Wyjazd znad Gardy z ok 90% w baterii. Najdłuższy odcinek zrobiony między ładowaniami to 400km na ok 85% baterii (Brenner do Wernberg-Koblitz). Na Brenner stawaliśmy tylko dlatego, że chcieliśmy tamtejszy outlet odwiedzić, a przy okazji na Ionity się podładować. Ale można było jechać dalej i byłoby to bardziej optymalne, bo dojechaliśmy tam na prawie 30% jeszcze. Za to do Ionity Wernberg dociągnięte już na 2%, no ale w Niemczech było sporo odcinków bez ograniczeń prędkości i kusiło ;) Potem już tylko szybkie doładowanie 25kWh w Beroun w Czechach i tyle. Do Jeleniej dojechane na ok 12%. Łącznie na tym odcinku 1000km ładowaliśmy się jakieś niecałe 90 minut.

Na Ionity udało się kilka razy osiągnąć większą prędkość ładowania niż deklarowana przez producenta. Raz widziałem 145kW przy ok 10%, ale nie zdążyłem zrobić screena. Ale zrobiłem takiego:
Screenshot_20250628_174448_IONITY.jpg

Z ładowaniem żadnego kombinowania, szukania ładowarek, ściągania aplikacji, planowania tras. Wszystko załatwiała nawigacja fabryczna a płatności apka Ionity lub fizyczna karta Cupra Charging. Ładowanie gdzie się da na Ionity z abonamentem Power. Jako uzupełnienie Cupra Charging z najwyższym abo wziętym na miesiąc - dało się tą kartą odpalić praktycznie każdą ładowarkę, którą napotkałem po drodze. Zresztą we Włoszech kilka razy przydawało się podróżowanie elektrykiem choćby ze względu na parkowanie. Tam, gdzie dla spaliniaka nie było miejsca Cuprą można było stanąć przy wolnym słupku AC i przy okazji się podładować. A karta Cupra Charging dawała znośną stawkę za kWh i zawsze działała. W ogóle, praktycznie cały wyjazd auto ładowało się głównie przy jakiejś okazji - a to zakupów, a to jedzenia, postoju za potrzebą, noclegu w hotelu, zwiedzania itp. Chyba ze 3 razy tylko w czasie całej wycieczki mieliśmy tak, że siedzieliśmy w aucie czekając na podładowanie a i to nigdy ponad 15 minut.

O takich przewagach nad spaliniakiem jak cisza, zero wibracji, zawsze zapas mocy pod butem, w górach na podjazdach banan na twarzy, to chyba nie muszę tu pisać. Bardzo na plus jest zwrotność Tavascana, w sumie dość komfortowe zawieszenie jak na konfigurację z tymi 21 calowymi, niskoprofilowymi oponami. Świetnie działają asystenci - w Austrii z wiadomych względów jeździłem głównie na adaptacyjnym tempomacie z dostosowywaniem prędkości do ograniczeń i robił to naprawdę super. Nieźle spisywała się klima, w tym funkcja schładzania z aplikacji, choć sama aplikacja to momentami padaka :/

Zaliczyliśmy m.in. Grossglockner Hochalpenstraße, najwyżej położoną drogę o utwardzonej nawierzchni w Austrii (2571m n.p.m.) - bardzo polecam przejażdżkę tą drogą z uwagi na widoki i samą drogę.

Koszty energii wyszły na poziomie spaliniaka zużywającego ~6l/100km, do tego bezpłatna winieta na Czechy. Uważam, że całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że nie kombinowałem z szukaniem okazji, używałem tylko tych dwóch powyższych metod płatności.

Dobijająca jest różnica w infrastrukturze ładowania zachód kontra PL. Nawet w Czechach to lepiej wygląda.
 

Attachments

  • 20250616_133031.jpg
    20250616_133031.jpg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 5
  • 20250618_094244.jpg
    20250618_094244.jpg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 5
  • 20250627_134420.jpg
    20250627_134420.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 5
  • 20250621_133842.jpg
    20250621_133842.jpg
    2,9 MB · Liczba wyświetleń: 5
  • 20250616_124129.jpg
    20250616_124129.jpg
    3,6 MB · Liczba wyświetleń: 5

Najnowsze dyskusje

Top