Ten rok 2025 będzie należał do chińskich producentów

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
A to chetnie zerkne w odpowiednia strone.
Pokierujesz ? :)
Nie ma strony. Guglaj każdą rzecz osobno: nowe metody masowej produkcji (unboxing, gigacasting, automatyzacja, 48V), robotaxi (fsd, roboty czyszczące, bezprzewodowe ładowanie, structured light), autonomia (fsd, Dojo, AI5) , optimus (soft, serwomotory, masowa produkcja), baterie (chemia, rafinacja, autobidder), Semi (megachargery)...
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Nie ma strony. Guglaj każdą rzecz osobno: nowe metody masowej produkcji (unboxing, gigacasting, automatyzacja, 48V), robotaxi (fsd, roboty czyszczące, bezprzewodowe ładowanie, structured light), autonomia (fsd, Dojo, AI5) , optimus (soft, serwomotory, masowa produkcja), baterie (chemia, rafinacja, autobidder), Semi (megachargery)...
No świetnie, a co nam to niby daje z punktu widzenia nie jarających się do przesady technologią kierowców? Co mi z robotaxi czy z robotów, czy z tego że producent obniży koszty i zwiększy marżę? Chemia baterii mówisz, taki sam rozwój jak niewypał z 4680? Doszło do tego, że Tesla staje się jednym z najwolniej ładujących się samochodów na rynku. Jakoś nie widać tu rozwoju, gdzie konkurencja zap... do przodu aż miło. Dobry soft, osiągi i super praktyczność to zaczyna być mało jak na rok 2025, tym bardziej, żeby przykryć pewne wady jakie Tesla posiada.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Nie ma strony. Guglaj każdą rzecz osobno: nowe metody masowej produkcji (unboxing, gigacasting, automatyzacja, 48V), robotaxi (fsd, roboty czyszczące, bezprzewodowe ładowanie, structured light), autonomia (fsd, Dojo, AI5) , optimus (soft, serwomotory, masowa produkcja), baterie (chemia, rafinacja, autobidder), Semi (megachargery)...
ah... markeingowy bełkot. Każda zmiana, np. obudowy w jakimś telefonie. Usunięcie czy dodanie zaokrąglenia i te jakieś "naukowe" wyjaśnienia jakiegoś speca. Oh. To się wciąż sprzedaje. :) tzn magia marketingu na niektórych mocno działa i pobudza.

Ale widzę światełko w tunelu. Wiele ludzi wypisuje się z marketingowych wyścigów i zmian modeli co rusz. Jak długo tak można? No długo, ale nie na zawsze. W końcu trzeba zrobić prawdziwy krok naprzód. Czekam.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie ma strony. Guglaj każdą rzecz osobno: nowe metody masowej produkcji (unboxing, gigacasting, automatyzacja, 48V), robotaxi (fsd, roboty czyszczące, bezprzewodowe ładowanie, structured light), autonomia (fsd, Dojo, AI5) , optimus (soft, serwomotory, masowa produkcja), baterie (chemia, rafinacja, autobidder), Semi (megachargery)...
Ja patrze na tesle nie jak inwestor tylko jako uzytkownik. Interesuja mnie samochody.
- masowa produkcja dobrze spadna ceny, na razie wycofali sie z przednich odlewow w Y ?
- 48v… pozyjemy zobaczymy, juz mieli 16v wrocili do 12v. Ogniwa 4680 tez zapowiadali 3 lata o na razie slabo
- robotaxi to nie dozyjesz, wprowadza, rozjada kilka osob, jakies dziecko, zablokuja tory i wszystko runie jak domek z kart. Od 2019 obiecuja. Tak auto pojedzie jakies stale zaplanowane trasy, ale zycie pisze swoje scenariusze.
- bezprzewodowe ladowanie ma tak duze straty ze nikt w to sie nie bedzie bawic
- optimus… widziales wyscigi robotow w chinach ? Wszystko to zaprogramowane a nie samo dzialajace
O reszcie nie wiem za wiele, za to ogniw jakos np. Solid cisza ?
Wprowadza nizsze koszty produkcji i spadna ceny. Nie spodziewam sie jakis spektakularnych zmian w tesli na najblizsze 3 lata.
Ale moze bedzie taniej ! 😁 i tak zabija konkurencje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ale pierdzenie zostało . Moim zdaniem w całokształcie Tesli jeszcze nikt nie przegonił . Bo jak ma jedno lepsze to masę innych rzeczy jest gorzej rozwiazanych.Trzeba patrzeć całościowo na eksploatację np jaka będzie ona za 3 - 4 lat posiadania innego samochodu.
Jest nas tu kilku co mają pierwsze Trójki od np 2019 r to kupa lat . Który producent poszedl taką drogą że odmładza swoje "szroty" za darmo?

Tesla już nie błyszczy z kilku powodów , ciągły hejt na EV był jako prowodyra zamieszania na niej skupiony , potem brak realizacji marzeń Muska a ludzie widzą świat czarno biało i takie FSD oznacza dla nich że mogą auto bez kierowcy wysłać po piwo .
Teraz doszla polityka . Mleko się rozlało i Musk uważany czasem za szalonego inspiratora wynalazcę został tylko szalonym
Czas dominacji się faktyczne skończył a trwał z 20 lat ?

Co bym kupil mając np 200- 300 tyś ? Kupil bym jednak Teslę
Mając 500 + juz bym szukał.
Szukając używki tez byłaby to Tesla

300- 400+ wybór jest niewielki . Drogo przy zakupie , drogo potem , Mam brak zaufania do tych nowych producentów ev wątpię ciągle że sie to juz robić nauczyli a co ważniejsze ze im na ev zależy?
Będą mnie kroić na serwisach , a do tego poczucie wtórności albo po ICE albo po właśnie Tesli
Jesteśmy obecnie w czarnej dziurze oczekiwania na kogoś kto z niej wyskoczy .
Na razie część poszła drogą Tesli część idzie po staremu tak aby utrzymać atrybuty znanych Marek
Inaczej patrzą też ci co nie mieli do tej pory ev , dla nich jest prościej -Tesla ma nagrabione a co wezmą innego będzie ich cieszyć. Jak mnie kiedyś Leaf. Musk ułatwił wielu rezygnacje z auta co u wielu budzilo strach .Ta asceza juz mniej szokuje ale jednak budzi obawy czy dam radę sie do niej przyzwyczaić .To Elon wyjaśnił tym wahającym ...Wariat zrobił wariackie auto .Idziemy dalej .
Ważne jest też po co nam samochód i jak go postrzegamy i ile musieliśmy poświęcić aby go mieć .
W kategorii radosnych zabawek motoryzacyjnych Tesla dalej wygrywa a doganiają ją lekko Chińczycy .
W kategorii użytkowych aut jest większy wybór ale mniejsza zabawa .Wystarczy jedna os napedzana i np z 250 koni i 6 h7bsek do setki i OK bo to faktycznie wystarczy.aby dobrze jechać
O zasięgu nie pisze gdyz z praktyki wszystko co przeleci 300km+ jest dobre .

Cena zawsze będzie kryterium najważniejszym w stosunku do gabarytów auta .
Małe ma być tanio , duże niedrogo i tak myśli najwięcej klientów .
Plusem wartym do opowieści jest jakie to dają gratisy...

PS po Tesli naprawdę jestem bardziej wybredny i wybór jest trudniejszy niż po innych autach
Do tej pory przesiadałem sie super aut bez zastanowienia .Nowe zawsze było lepsze bo inne , teraz szukając tego nie odczuwam .Zaraza ? Pewnie Covid i babeszjozę powoduje też Tesla ?
 
Last edited:

Makus

Pionier e-mobilności
Ważne jest też po co nam samochód i jak go postrzegamy i ile musieliśmy poświęcić aby go mieć .
W kategorii radosnych zabawek motoryzacyjnych Tesla dalej wygrywa a doganiają ją lekko Chińczycy .
W kategorii użytkowych aut jest większy wybór ale mniejsza zabawa .Wystarczy jedna os napedzana i np z 250 koni i 6 h7bsek do setki i OK bo to faktycznie wystarczy.aby dobrze jechać
O zasięgu nie pisze gdyz z praktyki wszystko co przeleci 300km+ jest dobre .
No widzisz, to Twoja perspektywa. Mi auta Tesli jawią sie jako nudne, nieciekawe, do bólu wrecz "gołe". To raczej odwrotność radości i zabawy. Jako wozidło z punktu A do B - ok, chociaż teraz obciążone wizerunkowo. Jako zabawka, coś co cieszy oko, przyciąga wzrok - wybieram jeden z wielu modeli konkurencji.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale pierdzenie zostało . Moim zdaniem w całokształcie Tesli jeszcze nikt nie przegonił . Bo jak ma jedno lepsze to masę innych rzeczy jest gorzej rozwiazanych.Trzeba patrzeć całościowo na eksploatację np jaka będzie ona za 3 - 4 lat posiadania innego samochodu.
Jest nas tu kilku co mają pierwsze Trójki od np 2019 r to kupa lat . Który producent poszedl taką drogą że odmładza swoje "szroty" za darmo?

Tesla już nie błyszczy z kilku powodów , ciągły hejt na EV był jako prowodyra zamieszania na niej skupiony , potem brak realizacji marzeń Muska a ludzie widzą świat czarno biało i takie FSD oznacza dla nich że mogą auto bez kierowcy wysłać po piwo .
Teraz doszla polityka . Mleko się rozlało i Musk uważany czasem za szalonego inspiratora wynalazcę został tylko szalonym
Czas dominacji się faktyczne skończył a trwał z 20 lat ?

Co bym kupil mając np 200- 300 tyś ? Kupil bym jednak Teslę
Mając 500 + juz bym szukał.
Szukając używki tez byłaby to Tesla

300- 400+ wybór jest niewielki . Drogo przy zakupie , drogo potem , Mam brak zaufania do tych nowych producentów ev wątpię ciągle że sie to juz robić nauczyli a co ważniejsze ze im na ev zależy?
Będą mnie kroić na serwisach , a do tego poczucie wtórności albo po ICE albo po właśnie Tesli
Jesteśmy obecnie w czarnej dziurze oczekiwania na kogoś kto z niej wyskoczy .
Na razie część poszła drogą Tesli część idzie po staremu tak aby utrzymać atrybuty znanych Marek
Inaczej patrzą też ci co nie mieli do tej pory ev , dla nich jest prościej -Tesla ma nagrabione a co wezmą innego będzie ich cieszyć. Jak mnie kiedyś Leaf. Musk ułatwił wielu rezygnacje z auta co u wielu budzilo strach .Ta asceza juz mniej szokuje ale jednak budzi obawy czy dam radę sie do niej przyzwyczaić .To Elon wyjaśnił tym wahającym ...Wariat zrobił wariackie auto .Idziemy dalej .
Ważne jest też po co nam samochód i jak go postrzegamy i ile musieliśmy poświęcić aby go mieć .
W kategorii radosnych zabawek motoryzacyjnych Tesla dalej wygrywa a doganiają ją lekko Chińczycy .
W kategorii użytkowych aut jest większy wybór ale mniejsza zabawa .Wystarczy jedna os napedzana i np z 250 koni i 6 h7bsek do setki i OK bo to faktycznie wystarczy.aby dobrze jechać
O zasięgu nie pisze gdyz z praktyki wszystko co przeleci 300km+ jest dobre .

Cena zawsze będzie kryterium najważniejszym w stosunku do gabarytów auta .
Małe ma być tanio , duże niedrogo i tak myśli najwięcej klientów .
Plusem wartym do opowieści jest jakie to dają gratisy...

PS po Tesli naprawdę jestem bardziej wybredny i wybór jest trudniejszy niż po innych autach
Do tej pory przesiadałem sie super aut bez zastanowienia .Nowe zawsze było lepsze bo inne , teraz szukając tego nie odczuwam .Zaraza ? Pewnie Covid i babeszjozę powoduje też Tesla ?
Tu sie zgadzam, ja po ponad 4 latach jazdy tesla wybral bym ponownie tesle. Problem mam jeden ze zmiana, o ile sporo co robia mi sie podoba, lepsze wyciszenie, poprawiona jakosc spasowania itp. Taki Juniper od mojej 5 letniej tesli 3 prawie sie nie rozni. Nowe modele powinny sie szybciej ladowac jesli nie maja wiekszej baterii.

Ja tez tylko spogladam w strone chinczykow, jednak sporo im brakuje w ogolnym odczuciu do tesli.
Tradycyjne koncerny robia ladne auta, jednak serwisy i krojenie mnie odpychaja.

Zostaje czekac :) moja tesla jezdzi, ma sie dobrze, wartsc spada z kazdym miesiacem. Na poczatku roku 120kzl mozna bylo jeszcze pewnie dostac. Dzis… moze 100kzl ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No widzisz, to Twoja perspektywa. Mi auta Tesli jawią sie jako nudne, nieciekawe, do bólu wrecz "gołe". To raczej odwrotność radości i zabawy. Jako wozidło z punktu A do B - ok, chociaż teraz obciążone wizerunkowo. Jako zabawka, coś co cieszy oko, przyciąga wzrok - wybieram jeden z wielu modeli konkurencji.
Ten golas z zewnątrz ma wiecej niż rokokoko u innych i to jest właśnie jak u Ciebie powód do zawahania a obecnie polityka szefa ulatwia decyzję o rezygnacji .
Zabawa jest w 3 -5 sek do setki trakcji i komforcie korzystania, nie pilnowania serwisów ,samej aplikacji . Itp
A ty piszesz o wyglądzie wrażeniu " na oko" . To faktycznie jest IKEA a nie kredens gdański
I nie jest to wozidło .. Właśnie wygląda moze na takie a nie jest , odwrotnie jak u innych. Skora fura i 200 kM . To są te pozory co mylą. Że wyglada na tanio to jest do dupy.

Ps Wsiadam ruszam ,nawet kierunek mi obierze , zatrzymuję się odpinam pas wysiadam . U mnie jeszcze drzwi za mną otwarte na oscierz zamknie.
Powierzchowność ma znaczenie i ja to rozumiem dlatego kobitki pompują sobie wargi a wielu nosi zlote łańcuchy...
 
Last edited:

Makus

Pionier e-mobilności
Ten golas z zewnątrz ma wiecej niż rokokoko u innych i to jest wlasnie jak u Ciebie powód wo zawahania a obenie polityka szefa ulatwia decyzje6 rezygnacji .
Zabawa jest w 3 -5 sek do setki trakcji i komforcie korzystanai, pilnowania serwisów , aplikacji . Itp
A ty piszesz o wyglądzie wrażeniu " na oko" . To faktycznie jest IKEA a nie kredens gdański

Ps Wsiadm ruszam nawet kierunek mi obierze , zatrzymuje sie odpinam pas wysiadam . U mnie jescze drzwi za mną otwarte na oscierz zamknie.
Powierzchownosc ma znaczenie i ja to rozumiem dlatego konitki pompują sobie wargi a wielu nosi zlote łańcuchy
No ale nadal przedstawiasz mi swoja perspektywe i probujesz przekonac, ze twoja jest wlasciwa. A perspektywa to czysto rzecz gustu.
3-5 sek do setki ma juz w tej chwili bardzo wiele elektrykow, jest w czym wybierac. Sam mam 4.4 chyba, i nie wiem po co mialbym miec wiecej, rzadko kiedy mam okazje czy potrzebe z tego skorzystac.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
No ale nadal przedstawiasz mi swoja perspektywe i probujesz przekonac, ze twoja jest wlasciwa. A perspektywa to czysto rzecz gustu.
3-5 sek do setki ma juz w tej chwili bardzo wiele elektrykow, jest w czym wybierac. Sam mam 4.4 chyba, i nie wiem po co mialbym miec wiecej, rzadko kiedy mam okazje czy potrzebe z tego skorzystac.
A mi np. 3-5 ske do setki jest w ogóle niepotrzebne. 7-9 sek to setki dla mnie jest zupełnie spoko. Dlatego też, to ile auto ma do setki u mnie w ogóle nie jest na liście kryteriów do spełnienia.

Każdy ma inne potrzeby, a co za tym idzie, inną listę priorytetów, które auto musi spełniać. I bardzo dobrze, bo dzięki temu jest różnorodność, a tak to byśmy wszyscy jeździli tymi samymi autami w takim samym kolorze.
 
Top