Tesla 3 facelift 2023

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
c46fb9344d4a93767c05e6c5a094987f70e8da60.jpeg
 

inter

Pionier e-mobilności
To nie są Tesle. Stare zdjecia, juz wyjaśnione. Konkretnie

Aion Hyper GT

 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Świeża informacja: Od jutra linia produkcyjna GigaShanghai Model 3 zostanie w pełni przeniesiona do produkcji Highland, z docelową produkcją 7 000 w tym miesiącu i 10 000 w następnym.

Aktualizacja projektu Highland od czołowego znawcy Tesli:
Giga castings & structural 69 kWh pack
CATL M3P cells
FSD HW4 HD Radar
FSD Beta v12.3
800 volt powertrain, 48 volt low voltage architecture
Zero rare earth & low silicon carbide motors
Biophosphorescent headlights/taillights (image)
Ambient interior lighting
Vegan silk seating surfaces
Transparent aluminum windows
AI LLM driven voice interface
420 miles range
Curb weight 3600 lbs
MSRP $29,990
Deliveries begin September 31, 2023

Coś chyba za bardzo podkoloryzowane - zasięg coś za duży, istalacja 800V, dziwne światła, Szkło aluminiowe, jest bardzo drogie?
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Świeża informacja: Od jutra linia produkcyjna GigaShanghai Model 3 zostanie w pełni przeniesiona do produkcji Highland, z docelową produkcją 7 000 w tym miesiącu i 10 000 w następnym.

Aktualizacja projektu Highland od czołowego znawcy Tesli:
Giga castings & structural 69 kWh pack
CATL M3P cells
FSD HW4 HD Radar
FSD Beta v12.3
800 volt powertrain, 48 volt low voltage architecture
Zero rare earth & low silicon carbide motors
Biophosphorescent headlights/taillights (image)
Ambient interior lighting
Vegan silk seating surfaces
Transparent aluminum windows
AI LLM driven voice interface
420 miles range
Curb weight 3600 lbs
MSRP $29,990
Deliveries begin September 31, 2023

Coś chyba za bardzo podkoloryzowane - zasięg coś za duży, istalacja 800V, dziwne światła, Szkło aluminiowe, jest bardzo drogie?
😂
 

KrzysztofFly

Moderator
To raczej takie pobożne życzenia, no ale niedługo się powinno wydać :)
No ja w tą 800V architekturę jestem gotowy uwierzyć, to byłby zdecydowanie krok w dobrym kierunku. Na obecnej 400V już się dużo więcej nie da zrobić (no może trochę spłaszczyć krzywą ładowania).
Druga rzecz to powstające od niedawna SUC v4, które w/g tabliczki obsługują napięcie do 1000V i prąd 615A,
Zrzut ekranu 2023-08-13 231008.png

no przecież Tesla ich nie robi dla posiadaczy Audi/Porsche czy Kia/Hyundai.
 

nabrU

Moderator
no przecież Tesla ich nie robi dla posiadaczy Audi/Porsche czy Kia/Hyundai.
Dokładnie robi to dla innych marek również bo inaczej za parę lat SuC znikną z rynku, przynajmniej w UK. Hint: nowe przepisy dot. roamingu
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Dokładnie robi to dla innych marek również bo inaczej za parę lat SuC znikną z rynku, przynajmniej w UK. Hint: nowe przepisy dot. roamingu
Roaming to jest właściwe podejście do problemu fragmentacji rynku ładowania, a nie płacenie kartą na terminalach które mają być obowiązkowe w UE. W UK poprawnie zidentyfikowali problem.

Pojechałem do Rumunii i sam dojazd bezproblemowy jedno szybkie ładowanie na SuC. W Rumunii co ciekawe sporo SuC, ale zatrzymałem się w mieście bez SuC i ładowałem się na ładowarce jakiejś lokalnej, totalna masakra, kazał doładowywać konto operatora kwotą przed ładowaniem pomimo że nie wiedziałem ile dokładnie będzie potrzebne do 100%, minimalna kwota doładowania ok. 90 zł, czyli jak Ci przerwie ładowanie na 90% to musisz wydać 90 zł żeby doładować brakujące 10%.

Oczywiście ładowarka nie ruszyła za pierwszym razem jakiś błąd komunikacji, apka i wyświetlacz na ładowarce absolutnie bezużyteczne.

Teraz rozumiem dlaczego tutaj na forum jest tylu zwolenników obowiązkowych terminali na ładowarkach, tylko że one nie rozwiążą żadnego problemu, tylko stworzą nowe (koszty instalacji i utrzymania terminala). Roaming rozwiązuje problem.

Żeby było śmieszniej w mieście jest trochę fajnych szybkich ładowarek miejskich, ale aplikacja do pobrania jest dostępna tylko dla użytkowników z Rumunii, jakiś gość w super wypasionym elektrycznym merolu prosił się lokalsów, żeby zainstalowali u siebie apke i doładowali konto w zamian za gotówkę 🤦‍♂️
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Roaming to jest właściwe podejście do problemu fragmentacji rynku ładowania, a nie płacenie kartą na terminalach które mają być obowiązkowe w UE. W UK poprawnie zidentyfikowali problem.
Jeśli płacenie kartą nie jest właściwym rozwiązaniem to dlaczego w USA po unifikacji złącza wszyscy operatorzy łącznie z Teslą idą w nowe ładowarki z terminalami płatniczymi? Tam ich nikt do tego nie przymusza jak ta zła UE.
 
Top