Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

Bronek

Pionier e-mobilności
Z ta mocą np. .Plaida to tez nie jest jasne . Auto ma w mediach 1020KM a w papierach 623 kW co po przeliczeniu ni jak sie ma do tej mocy maksymalnej . Ciekawe jak w innych krajach o ile te wpisują ?
Posiadanie tego jest dla samego MANIA ale to jest przyjemne . Dlatego też wielu (w tym ja), dokupiło swego czasu boosta do Tm3 , aby choć przez chwilę nacieszyć się tym ulotnym pół sekundy mniej do setki .
Np dla mnie zasięgi nie mają takiego znaczenia jak są w ok 300+ km na autostradzie.
Natomiast trakcja i tzw odejście juz tak , dlatego elektryk tylko 4x4 i mniej jak 5 do 100 .
Kazdy ma inaczej
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
LR ma jednak parę zalet. W codziennej jeździe, dla mnie to:
- AWD
- Zasięg
- Delikatnie lepsze wyposażenie
- Osiągi
I praktycznie 0 wad w porównaniu do RWD, poza ceną oczywiście.

I zalety podałem wg. istotności dla mnie.
 

blazej

Pionier e-mobilności
LR ma jednak parę zalet. W codziennej jeździe, dla mnie to:
- AWD
- Zasięg
- Delikatnie lepsze wyposażenie
- Osiągi
I praktycznie 0 wad w porównaniu do RWD, poza ceną oczywiście.

I zalety podałem wg. istotności dla mnie.
Ma wadę - baterii nie można ładować regularnie do 100% i jest jednak bardziej niebezpieczna, co do żywotności to praktyka pokazuje, że już nie jest to aż tak oczywiste, ale w teorii LFP też powinna dłużej trzymać większy % kondycji.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
ale za te 80% płacisz więcej niż za 100%
Prędkość ładowania na DC (ale @zibizz1 już zdążył napisać). Jeżeli nie masz paranoi na punkcie degradacji baterii, to przed wyjazdem klikasz 100% i masz te ekstra 100km zasięgu. Żeby dojechać do pracy, zawieźć dzieci na basen itd. nie ma znaczenia, ale jakieś weekendowe przejażdżki mają większy promień "operacyjny". Gdyby infrastruktura ładowarek w PL była super, to miałoby to znikome znaczenie, ale jak na razie nie jest i przez najbliższe lata nie będzie. To dodatkowe 100km zasięgu daje ci zwyczajnie większą elastyczność. Wklep sobie parę dłuższych tras w ABRP i porównaj wyniki.
Jak nie widać różnicy to po co przepłacać.
Ta marka zniknęła z rynku.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
To dodatkowe 100km zasięgu daje ci zwyczajnie większą elastyczność. Wklep sobie parę dłuższych tras w ABRP i porównaj wyniki.
wklepywałem, LR dałby mi może 30min szybszą podróż. Dla mnie elektryk to nie jest auto na trasy, ani LR, ani SR. Skoro nie jest to auto na trasy to nie mam zamiaru dopłacać do niego 30tyś, a realnie w finansowaniu i ubezpieczeniu pewnie 40tyś zł.
Widzę jak degradują baterię w telefonach, mój 4 letni Iphone miał degradację 15%, kolejny 20%. NCM to nie jest coś co się ładuje do 100%, dodatkowo ncm gorzej znosi szybkie ładowanie. Szybko ładuje się w trasie prawda?
Nie kupuję auta z założeniem, że będę go używał 3 lata, raczej 5. Po 5 latach zasięgi LFP i NCM się pewnie wyrównają, nie ma się co czarować NCM degraduje bardziej. Po 5 latach Tesla może być nieodsprzedawalna.
Taka kalkulacja Janusza, stracić jak najmniej.
Nie masz psychicznego dyskomfortu, że zapłaciłeś za 100% auta, ale możesz korzystać tylko z 80%?
 
Last edited:
Top