Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

Eljal

Fachowiec
decybel to bardzo dużo biorąc pod uwagę skalę. Nie jestem fanem żadnej marki. Komentarz: Mam nadzieje ze masz dobry refleks jest po prostu słaby. Żyj i pozwól żyć innym, ok?
I jeszcze jedna ciekawostka. Na tych samych ciśnieniach przejeżdżam obecnie nad hopkami bez kłopotu Na Michelinach czesto miałem drobne otarcia.
 

inter

Pionier e-mobilności
I jeszcze jedna ciekawostka. Na tych samych ciśnieniach przejeżdżam obecnie nad hopkami bez kłopotu Na Michelinach czesto miałem drobne otarcia.
Pewnie otarcia, o fabryczne fartuchy.
 

inter

Pionier e-mobilności

Zarek1988

Posiadacz elektryka
decybel to bardzo dużo biorąc pod uwagę skalę. Nie jestem fanem żadnej marki. Komentarz: Mam nadzieje ze masz dobry refleks jest po prostu słaby. Żyj i pozwól żyć innym, ok?
Nie. Nie jest słaby tylko prawdziwy. Rozdrabnianie się o drogę hamowania jest tak jak mierzenie przyspieszenia. I tak na końcu chodzi o refleks. Jak zbyt szybko będziesz jechał i zbyt późno wciśniesz hamulec to tylko w skrajnych sytuacjach uratuje cię lepsza klasa hamowania opony. Natomiast pewność siebie zazwyczaj gubi najlepszych. Jeśli zaś chodzi o Teslę, to systemy wspomagające hamowanie zazwyczaj zdają egzamin. Bardziej bałbym się o „wynoszenie” na zakrętach niż o drogę hamowania. Moje opony jak narazie dają radę.
 

Eljal

Fachowiec
Nie. Nie jest słaby tylko prawdziwy. Rozdrabnianie się o drogę hamowania jest tak jak mierzenie przyspieszenia. I tak na końcu chodzi o refleks. Jak zbyt szybko będziesz jechał i zbyt późno wciśniesz hamulec to tylko w skrajnych sytuacjach uratuje cię lepsza klasa hamowania opony. Natomiast pewność siebie zazwyczaj gubi najlepszych. Jeśli zaś chodzi o Teslę, to systemy wspomagające hamowanie zazwyczaj zdają egzamin. Bardziej bałbym się o „wynoszenie” na zakrętach niż o drogę hamowania. Moje opony jak narazie dają radę.
i cieszę się bardzo, że Twoje dają radę. Zgadzam się w całej rozciągłości: pewność siebie gubi najlepszych. Dodałbym do tego rutynę i .... telefon komórkowy. Szerokości!
 

eimi

Pionier e-mobilności
Zrobiłem na hankookach FlexClimate ok.6000km w TM3. Opony super, jeździłem już na mokrym w okolicach zera, ale na śniegu jeszcze nie miałem okazji. Bardzo niskie opory toczenia, latem na krajowkach wykręcałem 11kW/100km. Podtrzymuje opinię że największy ich problem to trakcja przy ruszaniu na mokrym, hamowanie i zakręty stabilnie i pewnie.

Zadowolony z tych opon kupiłem taki sam zestaw tyle że 255/45 R19 do nowego Y. W Y fabrycznie były letnie Hankooki z pianką bardzo ciche, etykieta 69db. Zmieniłem na całoroczne ION flex climate które już mają etykietę 71db i jest bardzo podobnie, opony w zależności od nawierzchni są może o jeden stopień głośniejsze, tym bardziej że poprzeczka postawiona bardzo wysoko bo te fabryczne z homologacja Tesli T2 to najcichsze opony jakie widziałem w Y. Nie zauwazylbym różnicy gdybym nie wiedział że zmieniłem. I teraz ciekawostka - w Tesli Y jest jeszcze dużo ciszej niż na tych samych oponach w Tesli 3. Widać że w Y popracowali nad wyciszeniem (mam model z października 2024).

No i druga wada - w Y na nich wyraźnie twardziej niż na fabrycznych - to samo zaobserwowałem w trójce po zmianie. Jak porównałem na zdjętych to sama boczna ścianka flexclimate jest dużo sztywniejsza.
 
Last edited:

seba212

Zadomawiam się
Ja zamówiłem Vredestein Quatrac Pro EV z uwagi na dużo pozytywów na zagranicznych forach. Myślałem też Hankookach FlexClimate no ale tą ich twardość też tam potwierdzają więc odpadły..
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja zamówiłem Vredestein Quatrac Pro EV z uwagi na dużo pozytywów na zagranicznych forach. Myślałem też Hankookach FlexClimate no ale tą ich twardość też tam potwierdzają więc odpadły..
Chyba mam inne odczucia. Opona dla mnie idealna.
 

Najnowsze dyskusje

Top