Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

Eljal

Fachowiec
decybel to bardzo dużo biorąc pod uwagę skalę. Nie jestem fanem żadnej marki. Komentarz: Mam nadzieje ze masz dobry refleks jest po prostu słaby. Żyj i pozwól żyć innym, ok?
I jeszcze jedna ciekawostka. Na tych samych ciśnieniach przejeżdżam obecnie nad hopkami bez kłopotu Na Michelinach czesto miałem drobne otarcia.
 

inter

Pionier e-mobilności
I jeszcze jedna ciekawostka. Na tych samych ciśnieniach przejeżdżam obecnie nad hopkami bez kłopotu Na Michelinach czesto miałem drobne otarcia.
Pewnie otarcia, o fabryczne fartuchy.
 

inter

Pionier e-mobilności

Zarek1988

Posiadacz elektryka
decybel to bardzo dużo biorąc pod uwagę skalę. Nie jestem fanem żadnej marki. Komentarz: Mam nadzieje ze masz dobry refleks jest po prostu słaby. Żyj i pozwól żyć innym, ok?
Nie. Nie jest słaby tylko prawdziwy. Rozdrabnianie się o drogę hamowania jest tak jak mierzenie przyspieszenia. I tak na końcu chodzi o refleks. Jak zbyt szybko będziesz jechał i zbyt późno wciśniesz hamulec to tylko w skrajnych sytuacjach uratuje cię lepsza klasa hamowania opony. Natomiast pewność siebie zazwyczaj gubi najlepszych. Jeśli zaś chodzi o Teslę, to systemy wspomagające hamowanie zazwyczaj zdają egzamin. Bardziej bałbym się o „wynoszenie” na zakrętach niż o drogę hamowania. Moje opony jak narazie dają radę.
 

Eljal

Fachowiec
Nie. Nie jest słaby tylko prawdziwy. Rozdrabnianie się o drogę hamowania jest tak jak mierzenie przyspieszenia. I tak na końcu chodzi o refleks. Jak zbyt szybko będziesz jechał i zbyt późno wciśniesz hamulec to tylko w skrajnych sytuacjach uratuje cię lepsza klasa hamowania opony. Natomiast pewność siebie zazwyczaj gubi najlepszych. Jeśli zaś chodzi o Teslę, to systemy wspomagające hamowanie zazwyczaj zdają egzamin. Bardziej bałbym się o „wynoszenie” na zakrętach niż o drogę hamowania. Moje opony jak narazie dają radę.
i cieszę się bardzo, że Twoje dają radę. Zgadzam się w całej rozciągłości: pewność siebie gubi najlepszych. Dodałbym do tego rutynę i .... telefon komórkowy. Szerokości!
 

eimi

Pionier e-mobilności
Zrobiłem na hankookach FlexClimate ok.6000km w TM3. Opony super, jeździłem już na mokrym w okolicach zera, ale na śniegu jeszcze nie miałem okazji. Bardzo niskie opory toczenia, latem na krajowkach wykręcałem 11kW/100km. Podtrzymuje opinię że największy ich problem to trakcja przy ruszaniu na mokrym, hamowanie i zakręty stabilnie i pewnie.

Zadowolony z tych opon kupiłem taki sam zestaw tyle że 255/45 R19 do nowego Y. W Y fabrycznie były letnie Hankooki z pianką bardzo ciche, etykieta 69db. Zmieniłem na całoroczne ION flex climate które już mają etykietę 71db i jest bardzo podobnie, opony w zależności od nawierzchni są może o jeden stopień głośniejsze, tym bardziej że poprzeczka postawiona bardzo wysoko bo te fabryczne z homologacja Tesli T2 to najcichsze opony jakie widziałem w Y. Nie zauwazylbym różnicy gdybym nie wiedział że zmieniłem. I teraz ciekawostka - w Tesli Y jest jeszcze dużo ciszej niż na tych samych oponach w Tesli 3. Widać że w Y popracowali nad wyciszeniem (mam model z października 2024).

No i druga wada - w Y na nich wyraźnie twardziej niż na fabrycznych - to samo zaobserwowałem w trójce po zmianie. Jak porównałem na zdjętych to sama boczna ścianka flexclimate jest dużo sztywniejsza.
 
Last edited:

seba212

Zadomawiam się
Ja zamówiłem Vredestein Quatrac Pro EV z uwagi na dużo pozytywów na zagranicznych forach. Myślałem też Hankookach FlexClimate no ale tą ich twardość też tam potwierdzają więc odpadły..
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja zamówiłem Vredestein Quatrac Pro EV z uwagi na dużo pozytywów na zagranicznych forach. Myślałem też Hankookach FlexClimate no ale tą ich twardość też tam potwierdzają więc odpadły..
Chyba mam inne odczucia. Opona dla mnie idealna.
 
Top