Tesla - akumulator pokładowy 16 V

6a8

Posiadacz elektryka
Rzeczowe i przystępne omówienie akumulatora pokładowego 16V
warto obejrzeć aby mieć świadomość tego co mamy, i jak należy się z tym obchodzić.
 

daniel

Señor Meme Officer
Istnieją akcesoria typu lodówka, podgrzewacz na 16V czy trzeba mieć konwerter DC-DC? Z tego co widziałem na żadnym urządzeniu nie ma napisane, że wspiera 16V, bo nigdy to nie było potrzebne.
Mam na przykład podgrzewacz do butelek. Pewnie zacząłby się rozgrzewać do wyższej temperatury, bo chyba nie ma żadnego regulatora. Czysta rezystancja.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Mam podobne pytanie - kompresor awaryjny do kół i jakieś pierdoły na 12V które mam mają oznaczenie 12V - bez tolerancji w żadną stronę. Czy jak rozumiem to teraz muszę znaleźć adapter na 12V czy może poprosić elektryka żeby mi pod gniazko w podłokietniku podpiął coś aby "zdławić" na 12 wyjście?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wszysko, działa, bo, 12v aku potrafi mieć i ponad 14,7volta a większością zabezpieczeń (kwestia rodzaju aku ) włącza, zabezpieczenia ok 10,5 v Jak dasz obciążenie to i ten 16 V zjedzie o kilka volt. Mnie martwi jego pojemność. Jeśli fzeczywiscie pod gniazdka z niego idzie to 12v to ekspres do kawy dlugo nie pociągnie.
Mi to wisi bo nie latam daleko osobówką ma kawy nie robię, opon nie pompuje
 

daniel

Señor Meme Officer
Ktoś tu właśnie na forum pisał o jakimś urządzeniu, które może max 15V, akumulator daje 15,5V wg filmiku.
Teraz chciałbym kupić wiatrak na 12V, bo dziecko siedzi tyłem i normalny nawiew do niego słabo dociera. Na USb wszystkie mają baterie, a nie chciałbym zostawiać czegoś z baterią w samochodzie o temp. 50°C.
 

p0li

Pionier e-mobilności
jesli korzysta sie z gniazdka zapalniczki to nie powinien byc problem bo tam powinno byc standardowe 12V - obejrzalem filmik - jednak w gniazdku tez jest 16V - no to generalnie dupa i tak nie powinno byc - no ale to tesla - czego wymagac

z drugiej strony na etykiecie (tej poprawnej) napisali ze jest to konfiguracja 4S tzn 4*3,7V napiecia nominalnego - czyli 14,8V i 4*4,2V= 16,8V podczas ladowania - gdzie przy akku 12V jest to odpowiednie 12,8V i 14,4V

roznica to ponad 2,4V dla napiecia ladowania - dla niektorych uzadzen moze to byc troche za duzo

edit: rozszerzenie tematu
 
Last edited:

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Wszysko, działa, bo, 12v aku potrafi mieć i ponad 14,7volta a większością zabezpieczeń (kwestia rodzaju aku ) włącza, zabezpieczenia ok 10,5 v Jak dasz obciążenie to i ten 16 V zjedzie o kilka volt. Mnie martwi jego pojemność. Jeśli fzeczywiscie pod gniazdka z niego idzie to 12v to ekspres do kawy dlugo nie pociągnie.
Mi to wisi bo nie latam daleko osobówką ma kawy nie robię, opon nie pompuje
Kawy nie robię - akceptuje jakość na stacjach z automatu.
Pompowanie koła - lepiej tak niż na assistance pół dnia czekać chociaż w całej karierze motoryzacyjnej to z kołem miałem problem 2-3 razy w drodze ale jednak wolę być przygotowany.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
no ale to tesla - czego wymagac
Jasne, bo Tesla robi wszystko do dupy.

Dobrze, że są jeszcze na świecie inne marki, wielkie litery, polskie znaki i interpunkcja.
 
Top