ojej ojej - ale mnie ten personalny przytyk ubodl - pojde zrobic sobie jakas herbatkie z melisaGeneralnie lepiej jest mieć marne napięcie w gniazdku auta na F, zamiast dobrego w aucie na T, bo przecież to - T… produkt odpadowy pseudobiznesmena E.M. 🙀🤣🤣🤣😎
i tak jest MA BMS! bez bmsa tego typu ,akumulatory sa nawet nawet w rowerach itp.jesli jest to zrobione "po bozemu" to akku powinien miec wbudowany BMS - jesli tak jest to on dba o to zeby akku sie nie wyladowal za gleboko ani nie naladowal zbyt mocno, dba o temperature i sledzi prady - dodatkowo przez LINbus moze sie komunikowac z VCU i meldowac stany zagrozenia
no ale to tesla - moze wymyslili kolo na nowo?
sie pochwalia co do chwalenia tesli - jak bedzie za co ja pochwalic to sie pochwali
Nawet jak niby za coś "chwalisz", to i tak w sumie nie do końca, bo na szczęście dla Ciebie to mają drugi, więc i tak nie są najlepsi, więc można powiedzieć, ze to nie do końca chwalenie, bo jednak drugi, a drugi to już prawie trzeci, a trzeci to już prawie ostatni.np chwale tesle ze ma drugi najefektywniejszy naped na swiecie
Te nowe nominalnie naładowane akumulatory litowe 15,5 V mają wewnętrzny system BMS, który będzie próbował uratować akumulator przed podnapięciem, jeśli główny akumulator HV zostanie wyczerpany lub wystąpi awaria. Zamiast trwale rozładowywać się jak standardowa bateria kwasowo-ołowiowa, zwykle można je „odzyskać”.
i npUżyj samego pojazdu, aby naładować je wv następujących krokachb
Odłącz akumulator LV od pojazdu.
12V Przeskocz pojazd i upewnij się, że słyszysz, jak styczniki akumulatora HV zamykają ( ten dźwięk kliknięcia, który słyszysz za każdym razem, gdy podchodzisz / odblokowujesz Teslę ). Usuń pakiet skoków, a pojazd powinien pozostać przy życiu sam, nawet jeśli akumulator LV nie jest jeszcze podłączony. Jeśli musisz naładować wtyczkę akumulatora HV w samochodzie, aby naładować.
Podłącz teraz baterię LV. Pojazd zobaczy napięcie akumulatora niskiego napięcia i spróbuje zamknąć LV BMS „MOS” ( MOSFET ), aby go naładować. Daj mu może 15 minut na zrobienie tego.
Uwaga: jeśli nie usłyszysz zamknięcia styczników, nie otrzymasz wsparcia LV z systemu Power Conversation w apartamencie akumulatorów HV. Użyj zasilacza znamionowego 16 V 30 A, aby utrzymać pojazd podczas diagnozowania większych problemów. Błędem jest pozostawienie podłączonego akumulatora niskiego napięcia, gdy styczniki nie są zamknięte. Gdy pojazd nie śpi, komunikacja LIN z akumulatorem utrzymuje BMS w stanie czuwania i dalej odprowadza komórki, podczas gdy „MOS” jest nadal otwarty i nie pozwala na ładowanie. Gdy napięcie ogniwa spadnie zbyt nisko, zostanie wyświetlony alert wymiany akumulatora niskiego napięcia i nie można już odzyskać.
Zakłada się, że akumulator LV pochodzi z tego samego pojazdu i dlatego jest już w tej samej wersji oprogramowania układowego co reszta pojazdu. Jeśli nie, prawdopodobnie będziesz musiał również uruchomić zadanie aktualizacji oprogramowania układowego.
Bronek, jesteś szybki jak błyskawica. Nim przedytowałem wczoraj posta - poprawiając 18V na 16V, Ty juz wyłapałeś cyfrówkę.18 v?
No widzisz, i to jest dokładnie to na co zwracam uwagę - dla Ciebie (jak i paru innych tutaj) każdy pomysł Elona to po prostu cud miód i orzeszki, przyjmujesz bezkrytycznie jako prawdę objawioną bo tak Elon powiedział czy zrobił. A w tym przypadku wcale nie jest to oczywiste. Inni producenci trzymają się kwasiaków ze względu na cenę, która jest pewnie kilkanaście razy niższa od porównywalnego li-ion. Oszczędzasz trochę wagi ale pewnie księgowi zadecydowali że jednak wolą zmniejszyć koszty. Z drugiej strony jeśli mamy wprowadzać rewolucyjne rozwiązania - jest już budżetowa kijanka potrafiąca zasilać całą elektrykę z baterii trakcyjnej więc czemu Elon nie poszedł tym tropem? To dopiero jest rewolucja - całkowity brak aku 12V, przecież to się tak wpisuje w jego politykę upraszczania konstrukcji a tu bonusowo jeszcze odchodzi koszt dodatkowej baterii oraz miejsce które zajmuje. Jakby to zrobił byłbym pierwszy który zacznie bić mu brawo.sie pochwalisamo, albo ktoś inny ale sie pochwali
Jeśli chodziarz byś napisał coś w stylu - "fajny pomysł z tym accu li-ion zamiast kwasowego ale mogliby napięcie pozostawić bez zmian, bo, bla, bla, bla, ..." to on uznałbym, że może i racja, bo w sumie to by mogli. Takim jesteś specem od EV, to mógłbyś docenić, że przecież kwasówka w EV to kompletnie bezsensu. Ale nieeeee.... Ty jak zwykle musisz się przywalić, bo przecież coś gdzieś musisz napisać, a że nikogo nie interesuje eC4, to jak zwykle swoje wynurzenia o aucie, którego nie masz i mieć nie będziesz, żeby tylko Ci, którzy kupili nie czuli się z tym wyborem za dobrze, bo powinni byli wybrać (nudnego jak flaki) eC4.
Pomysly eleona sa rozne, krytykujemy wiele z nich, wycieraczki, swiatla, brak oslon slonecznych na dachu… tylko wy slepi jestescie. Przychodzicie pluc jadem na forum tesli bo u was wszystko tak wspaniale dzialaNo widzisz, i to jest dokładnie to na co zwracam uwagę - dla Ciebie (jak i paru innych tutaj) każdy pomysł Elona to po prostu cud miód i orzeszki, przyjmujesz bezkrytycznie jako prawdę objawioną bo tak Elon powiedział czy zrobił. A w tym przypadku wcale nie jest to oczywiste. Inni producenci trzymają się kwasiaków ze względu na cenę, która jest pewnie kilkanaście razy niższa od porównywalnego li-ion. Oszczędzasz trochę wagi ale pewnie księgowi zadecydowali że jednak wolą zmniejszyć koszty. Z drugiej strony jeśli mamy wprowadzać rewolucyjne rozwiązania - jest już budżetowa kijanka potrafiąca zasilać całą elektrykę z baterii trakcyjnej więc czemu Elon nie poszedł tym tropem? To dopiero jest rewolucja - całkowity brak aku 12V, przecież to się tak wpisuje w jego politykę upraszczania konstrukcji a tu bonusowo jeszcze odchodzi koszt dodatkowej baterii oraz miejsce które zajmuje. Jakby to zrobił byłbym pierwszy który zacznie bić mu brawo.