Tesla - akumulator pokładowy 16 V

6a8

Posiadacz elektryka
Rzeczowe i przystępne omówienie akumulatora pokładowego 16V
warto obejrzeć aby mieć świadomość tego co mamy, i jak należy się z tym obchodzić.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Generalnie lepiej jest mieć marne napięcie w gniazdku auta na F, zamiast dobrego w aucie na T, bo przecież to - T… produkt odpadowy pseudobiznesmena E.M. 🙀🤣🤣🤣😎
ojej ojej - ale mnie ten personalny przytyk ubodl - pojde zrobic sobie jakas herbatkie z melisa
 

Bronek

Pionier e-mobilności
jesli jest to zrobione "po bozemu" to akku powinien miec wbudowany BMS - jesli tak jest to on dba o to zeby akku sie nie wyladowal za gleboko ani nie naladowal zbyt mocno, dba o temperature i sledzi prady - dodatkowo przez LINbus moze sie komunikowac z VCU i meldowac stany zagrozenia

no ale to tesla - moze wymyslili kolo na nowo?
i tak jest MA BMS! bez bmsa tego typu ,akumulatory sa nawet nawet w rowerach itp.
Wszysko tam jest co, trzeba aby nie wywalilo z dolu lub z góry. Nawet mozna go reanimować gdyby glowna bateria wysokonapieciowa padła i nie byl doladowywany rok.
Dlagego ta zmiana aby dotrwal do konca samochodu a nie jak kwasiaki przez kilka lat.

Tu ponizej facet rozkminia z robitka?
I jest sporo, filmow i danych
Agość pokazuje ten cycek do którego właśnie podpiąłem frunk elektryczny
Ale jest ciężko chyba przestraszony, bo marudzi a propos frunka, nie wie ze firmy ktore te kity sprzedają rozkminily temat i schemat jest. To jest gość z tych co przy wymianie banalnej np kierownicy rozłączają baterie główną.. Niemniej pokazuje co trzeba i dla bezpieczeństwa może spać nawet w kakakasku nic mi do tego. Inni sie mniej pierdzielą, z tematem instalacji auta. Inaczej jesli chodzi o insfalacje wysokonapieciową, tu nie ma zartow.

no, ale wszystkomco nowe inne a do tego u Tesli to wzbudza... .. :)
Zawsze to przyrównuje do fajnej dupy kumpla im fajniejsza tym wiecej jest obgadywana.


 
Last edited:

Michal

Moderator
a co do chwalenia tesli - jak bedzie za co ja pochwalic to sie pochwali
sie pochwali :ROFLMAO: samo, albo ktoś inny ale sie pochwali :ROFLMAO:
Jeśli chodziarz byś napisał coś w stylu - "fajny pomysł z tym accu li-ion zamiast kwasowego ale mogliby napięcie pozostawić bez zmian, bo, bla, bla, bla, ..." to on uznałbym, że może i racja, bo w sumie to by mogli. Takim jesteś specem od EV, to mógłbyś docenić, że przecież kwasówka w EV to kompletnie bezsensu. Ale nieeeee.... Ty jak zwykle musisz się przywalić, bo przecież coś gdzieś musisz napisać, a że nikogo nie interesuje eC4, to jak zwykle swoje wynurzenia o aucie, którego nie masz i mieć nie będziesz, żeby tylko Ci, którzy kupili nie czuli się z tym wyborem za dobrze, bo powinni byli wybrać (nudnego jak flaki) eC4.

np chwale tesle ze ma drugi najefektywniejszy naped na swiecie
Nawet jak niby za coś "chwalisz", to i tak w sumie nie do końca, bo na szczęście dla Ciebie to mają drugi, więc i tak nie są najlepsi, więc można powiedzieć, ze to nie do końca chwalenie, bo jednak drugi, a drugi to już prawie trzeci, a trzeci to już prawie ostatni. :ROFLMAO:

Tak naprawdę, smutne to trochę i żal mi Ciebie (pośmiałem się, a teraz mi smutno), że szczytem pasji EV jest dla Ciebie takie małostkowe opluwanie Tesli, wyrażające się m.in. w pisaniu małymi literami Elon Must i Tesla. Przy czym już teraz cały czas tak piszesz niby, żeby nie było, ze robiłeś to tylko z imieniem i nazwiskiem Elona oraz nazwą Tesli.
Ostatni raz napisałeś "Tesla" w kwietniu 2021, ale jakoś "Citroen" (z wielkiej) jeszcze Ci wychodził w marcu 2023.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tesla ad rem
na forach tez byly obawy ale jest ok

ad zdjęcie poniżej.... (potem pisze ze po updatach ma 15, 5)


Ciekawe cytaty. Akumulator sam sie pilnuje i to i z dolu napiecia i z góry


Te nowe nominalnie naładowane akumulatory litowe 15,5 V mają wewnętrzny system BMS, który będzie próbował uratować akumulator przed podnapięciem, jeśli główny akumulator HV zostanie wyczerpany lub wystąpi awaria. Zamiast trwale rozładowywać się jak standardowa bateria kwasowo-ołowiowa, zwykle można je „odzyskać”.


Użyj samego pojazdu, aby naładować je wv następujących krokachb

Odłącz akumulator LV od pojazdu.

12V Przeskocz pojazd i upewnij się, że słyszysz, jak styczniki akumulatora HV zamykają ( ten dźwięk kliknięcia, który słyszysz za każdym razem, gdy podchodzisz / odblokowujesz Teslę ). Usuń pakiet skoków, a pojazd powinien pozostać przy życiu sam, nawet jeśli akumulator LV nie jest jeszcze podłączony. Jeśli musisz naładować wtyczkę akumulatora HV w samochodzie, aby naładować.

Podłącz teraz baterię LV. Pojazd zobaczy napięcie akumulatora niskiego napięcia i spróbuje zamknąć LV BMS „MOS” ( MOSFET ), aby go naładować. Daj mu może 15 minut na zrobienie tego.

Uwaga: jeśli nie usłyszysz zamknięcia styczników, nie otrzymasz wsparcia LV z systemu Power Conversation w apartamencie akumulatorów HV. Użyj zasilacza znamionowego 16 V 30 A, aby utrzymać pojazd podczas diagnozowania większych problemów. Błędem jest pozostawienie podłączonego akumulatora niskiego napięcia, gdy styczniki nie są zamknięte. Gdy pojazd nie śpi, komunikacja LIN z akumulatorem utrzymuje BMS w stanie czuwania i dalej odprowadza komórki, podczas gdy „MOS” jest nadal otwarty i nie pozwala na ładowanie. Gdy napięcie ogniwa spadnie zbyt nisko, zostanie wyświetlony alert wymiany akumulatora niskiego napięcia i nie można już odzyskać.

Zakłada się, że akumulator LV pochodzi z tego samego pojazdu i dlatego jest już w tej samej wersji oprogramowania układowego co reszta pojazdu. Jeśli nie, prawdopodobnie będziesz musiał również uruchomić zadanie aktualizacji oprogramowania układowego.
i np


tempFileForShare_20230629-095529_copy_768x776.jpg
 
Last edited:

tokwi

Pionier e-mobilności
Bronek, jesteś szybki jak błyskawica. Nim przedytowałem wczoraj posta - poprawiając 18V na 16V, Ty juz wyłapałeś cyfrówkę.
Moje wczorajsze pytanie związane na okoliczność podłączenia do tego nowego akumulatora taniej chińskiej przetwornicy, której używam np: zimą wraz z suszarką do suszenia butów narciarskich w bagażniku. Póki co ja mam 12V, więc pytanie na przyszłość.
..ale nastraszyłeś mnie trochę tymi kamperami.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
e.... tam chlopaki ciagną po 2000 wat lub kemping albo parking dawal np 380 /400 zamiast 230v. padalo wszysko co bylo na drodze takego prądu, jak kto miał włączoną przetwornice...Czasem sama przetwornica bula ze śmieci zrobiona bo tanio...
Śmiało podłącz to cudo ale na wyjściu nie bierz wiecej jak te ok 200 wat. z 230 volt
mam gdzieś suszarke do butów, to chyba 70 wat u mnie, Ty sprawdź!
 

Olecki

Pionier e-mobilności
sie pochwali :ROFLMAO: samo, albo ktoś inny ale sie pochwali :ROFLMAO:
Jeśli chodziarz byś napisał coś w stylu - "fajny pomysł z tym accu li-ion zamiast kwasowego ale mogliby napięcie pozostawić bez zmian, bo, bla, bla, bla, ..." to on uznałbym, że może i racja, bo w sumie to by mogli. Takim jesteś specem od EV, to mógłbyś docenić, że przecież kwasówka w EV to kompletnie bezsensu. Ale nieeeee.... Ty jak zwykle musisz się przywalić, bo przecież coś gdzieś musisz napisać, a że nikogo nie interesuje eC4, to jak zwykle swoje wynurzenia o aucie, którego nie masz i mieć nie będziesz, żeby tylko Ci, którzy kupili nie czuli się z tym wyborem za dobrze, bo powinni byli wybrać (nudnego jak flaki) eC4.
No widzisz, i to jest dokładnie to na co zwracam uwagę - dla Ciebie (jak i paru innych tutaj) każdy pomysł Elona to po prostu cud miód i orzeszki, przyjmujesz bezkrytycznie jako prawdę objawioną bo tak Elon powiedział czy zrobił. A w tym przypadku wcale nie jest to oczywiste. Inni producenci trzymają się kwasiaków ze względu na cenę, która jest pewnie kilkanaście razy niższa od porównywalnego li-ion. Oszczędzasz trochę wagi ale pewnie księgowi zadecydowali że jednak wolą zmniejszyć koszty. Z drugiej strony jeśli mamy wprowadzać rewolucyjne rozwiązania - jest już budżetowa kijanka potrafiąca zasilać całą elektrykę z baterii trakcyjnej więc czemu Elon nie poszedł tym tropem? To dopiero jest rewolucja - całkowity brak aku 12V, przecież to się tak wpisuje w jego politykę upraszczania konstrukcji a tu bonusowo jeszcze odchodzi koszt dodatkowej baterii oraz miejsce które zajmuje. Jakby to zrobił byłbym pierwszy który zacznie bić mu brawo.
 

Michal

Moderator
W jakiej kijance nie masz kwasówki? Chętnie poczytam.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No widzisz, i to jest dokładnie to na co zwracam uwagę - dla Ciebie (jak i paru innych tutaj) każdy pomysł Elona to po prostu cud miód i orzeszki, przyjmujesz bezkrytycznie jako prawdę objawioną bo tak Elon powiedział czy zrobił. A w tym przypadku wcale nie jest to oczywiste. Inni producenci trzymają się kwasiaków ze względu na cenę, która jest pewnie kilkanaście razy niższa od porównywalnego li-ion. Oszczędzasz trochę wagi ale pewnie księgowi zadecydowali że jednak wolą zmniejszyć koszty. Z drugiej strony jeśli mamy wprowadzać rewolucyjne rozwiązania - jest już budżetowa kijanka potrafiąca zasilać całą elektrykę z baterii trakcyjnej więc czemu Elon nie poszedł tym tropem? To dopiero jest rewolucja - całkowity brak aku 12V, przecież to się tak wpisuje w jego politykę upraszczania konstrukcji a tu bonusowo jeszcze odchodzi koszt dodatkowej baterii oraz miejsce które zajmuje. Jakby to zrobił byłbym pierwszy który zacznie bić mu brawo.
Pomysly eleona sa rozne, krytykujemy wiele z nich, wycieraczki, swiatla, brak oslon slonecznych na dachu… tylko wy slepi jestescie. Przychodzicie pluc jadem na forum tesli bo u was wszystko tak wspaniale dziala :)
Po co tu sie udzielac ? Chcesz nas zbawiac ?
 
Top