Tesla App 4.0.1

Michal

Moderator
Nie Bardzo Łapię co z tym końcem ładowania po za szczytem? O co co im chodzi?
Ustawiasz o której kończy Ci się tania energia.
Jak ustawisz godzinę odjazdu na 9:00, a koniec czasu poza szczytem na 7:00, to skończy ładowanie przed 7:00, a wnętrze nagrzeje przed 9:00.
Na bank tak to działa, bo tak mam ustawione od kilku miesięcy ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
To OK. Dodam, że nagrzeje wnętrze nawet bez ładowania.
( moim zdaniem robi to za wcześnie) jak zwykle odniosę to do Nissana i tam jest konkretny czas o której wystartuje klima Nawet z podaniem temperatury ( o ile działa)
Ale niestety szkoda, że z tym ładowaniem poza szczytem(np jw 7.00) to nie działa w zwykłym ładowaniu, tu trzeba po staremu ustawiać poziomem Stany baterii.
Myślałem, że zrobią "normalnie"
Zresztą te ustawienia są "kwadransów"
Generalnie idzie się przyzwyczaić, jest to do przyjęcia, ale... "Rysiek" zrobiłby to lepiej
 

Michal

Moderator
Nic nie rozumiem z tego co piszesz :p

Opiszę jak ja mam to ustawione:
  • Ogrzewanie auta o określonej godzinie - ja mam zupełnie wyłączone, bo podczas pandemii w różnych godzinach jeżdżę do biura i nie przewidzę tego dzień wcześniej - jak się obudzę to jadę :p
  • Czas ładowania - mam ustawiony koniec taniego prądu na 7:00 (tak mamy w PGE) i koniec.
  • Docelowy % naładowania - przeczytałem na elektrowozie, że ładowanie w przedziale 20-60% najlepiej działa na baterie NCA, więc ustawiłem sobie max na 60%, a jak planuję jakiś dłuższy wyjazd (np. przez Ciechocinek), to wieczorem przed przestawiam to ustawienie. A jak zapomnę (zdarzyło mi się raz), to przestawiam na więcej rano i resztę doładowuję gdzieś po drodze (mam np. lidla z 50kW nie daleko i po drodze).
Nic więcej nie robię i nie kombinuję... Wracam do domu, podłączam auto i nie zastanawiam się. W ten sposób ładuję praktycznie tylko w taniej taryfie i nie musze kombinować, myśleć i drapać się w głowę.

Nie mam jeszcze PV - właśnie w tej chwili zakładam. Po założeniu, pewnie bliżej wiosny, będę kombinował jak to zgrać jeśli znajdę na to czas :p
To już nie jest takie proste, żeby to zrobić dobrze - trzeba zgrać prognozę pogody o zachmurzeniu i wskazania inwertera o produkcji z ładowaniem auta - da się ale to dopiero jak zintegruję sobie wszystko w Home Assistant. Podsyłałem kiedyś ten link do opisu jak zmaksymalizować autokonsumpcję ale podeślę jeszcze raz, a co ;) [klik]. Nawet jest tam ładowania auta - ono nie różni się mocno od podgrzewania wody, jeśli możesz sterować ładowaniem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
No to Twoje życie. I OK Ty masz tak ja nie robię tego rutynowo.
Ja bym chciał ustawić czas końca ładowania. Normalnie prosto, a to nie działa bez ustawienia czasu wyjazdu.
Przykład z przed 3 godzin.
Przyjechałem podłączyłem około godż 15.00.
Chcę żeby skończył o 16.00
Nie da rady bez ustawienia godziny wyjazdu
A ja nie chcę wyjeżdżać a tylko by skończył ładowanie.
Normalnie nawet jak nie ma 'OD" to niech będzie "do"
Nie ma "do" w normalnym planowaniu, nie zatrzymuje jak poziom naładowania jest wyższy o godzinie po której zaczyna się tzw drogi prąd
Koniec ładowania, można ustawić po staremu zmniejszając procenty docelowe lub kilometry, i tak kombinować aby podany czas do końca trafił przed "drogim prądem" tak było i jest
 

Michal

Moderator
Teraz rozumiem - fakt tak się nie da, przy czym nawet gdyby się dało, to pewnie bym z tego nie korzystał ;)
Jeśli potrzebuję się doładować za dnia, to przed wyjazdem więc wiem o której będę wyjeżdżał.
W pozostałych przypadkach ładuję się standardowo w nocy.
 

Relevant

Fachowiec
Przyjechałem podłączyłem około godż 15.00.
Chcę żeby skończył o 16.00
Nie da rady bez ustawienia godziny wyjazdu
1. Podłącz auto do prądu.
2. Auto NIE rozpocznie ładowania, bo zwykłą godzinę startu masz powiedzmy 22:00.
3. Chyba na ekranie samochodu masz wtedy jednak przycisk do wymuszenia natychmiastowego startu ładowania, c'nie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie oto chodzi. Start z auta czy aplikacji jest ok .ale gdy podlacze np o 11.00? To taki Start jest w drogim prądzie. A ja chcę by ruszył o 13.00 i skończył o16.00 nawet jak mam ustawione na 100% i wiem że niedobije do tej setki

W Tesli trzeba kombinować i zmniejszać poziom docelowy patrząc na czas ile to zajmie , aby tak ustawić by zdechło przed w/w np 16.00
Niemniej wszystko jest przy odrobinie wysilku intelektualngo do ogarnięcia. Dla upartych pozostają programy zewnetrzne
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Póki co rozwiązaniem jest kontrolowanie tego z zewnątrz, tj. harmonogram dostarczania prądu do EVSE realizowany przez przełącznik przekaźnikowy z harmonogramem (który jest "przed" EVSE). Teoretycznie sam WCv3 powinien być sprytny na tyle by wiedzieć kiedy jest tanio (tzn. po tym jak mu się to powie w nieistniejącym jeszcze interfejsie) ale to pewnie dopiero "za dwa tygodnie". ;-)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Gdybym to ja robił to minimum 2 timery "od do", na poszczególne dni tygodnia
Poziom naładowania
I oddzielnie "przygotowanie" tak jak jest z klimą lub nie
Plus ustawianie klimy temperatura i za ile lub kiedy
Idealnie aby poziom naładowania był też powiązany z dniami ładowaniem w tym dniu, ale to wyższą szkoła jazdy.
 
Top