Tesla - awaryjność - co się zepsuło i po jakim przebiegu.

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Moi drodzy - w związku z pojawiającymi się głosami, że tesla jest całkowicie bezawaryjna bądź w drugą stronę, psuje się regularnie a serwis to droga przez mękę chciałbym Was zaprosić do wypowiedzi w której podacie:

a) użytkowany model i typ

b) zgłoszenia serwisowe do poprawy przy odbiorze

c) co się zepsuło i po jakim czasie / jakim przebiegu

Możecie dodać też info czy i jak została usunięta awaria względnie czy była jakaś opłata - np po gwarancji.

Zachęcam abyście ewentualne wpisy korygowali z czasem w formie edycji.
Jeżeli nic Wam się nie zepsuło to też proszę wpiszcie - będziemy mieli punkt odniesienia ile tego jeździ bezawaryjnie.

Ja zacznę od siebie:
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Tesla TM3HL SR+

Zgłoszenia przy odbiorze:
1) niespasowana klapa bagażnika z tylnymi słupkami
2) odstająca nieznacznie listwa podszybowa pasażera względem listwy drzwi kierowcy

Zasadniczo było to marudzenie bo "coś przecież trzeba zgłosić". Serwis stacjonarny ogarnął to na poczekaniu.

Awarie:
Na razie (odpukać) brak po 2,5 tys. km.
 
Last edited:

Michal

Moderator
TM3 LR 2021 - pierwsza edycja z pompami ciepła.

Zgłoszenia przy odbiorze:
BRAK

Awarie / naprawy:
  1. Pierwszej zimy (po 1-2 miesiącach używania auta) chyba 2 razy, przy -15C padł akumulator 12V. Auto lądowało w serwisie, czekali na części, wymieniali jakieś wiązki przewodów, sam akumulator, ale na koniec i tak chyba pomógł update softu, bo problem zniknął i nie wrócił. Wydaje się, że to problemy związane z pompą ciepła i niedostosowaniem doładowywania 12V do jej poboru energii. Dostałem wtedy TMX na tydzień na czas naprawy.
  2. Odpadł mi kawałek osłony aerodynamicznej z przodu pod autem - tak jakby odkręciła się śruba - tymczasowo złapałem taśmą klejącą, a później trytytkami, a docelowo wymienili na gwarancji. Mam podejrzenie, że to mogło się stać trochę z mojej winy, bo przeszorowałem tym miejscem kiedyś po jakimś wzniesieniu.
    1. Tutaj była jakaś cicha akcja serwisowa z czujnikiem klimatyzacji "przy okazji" - nie pilna.
  3. Po prawie 2 latach na myjni odeszła mi w kilku miejscach farba z jednego progu - zrobiły się szare dziurki wielkości 2 zł - - podobno znany problem - pomalowali mi oba progi w bodyshop.
  4. Wizyta technika mobilnego:
    1. Parująca tylna lampa - jedna i zostały takie białe zacieki - wymieniona przez serwis mobilny.
    2. Przy okazji wymiany lampy, założyli mi oring na siłownik podnoszenia klapy bagażnika - mini akcja serwisowa.
    3. Przy okazji wymiany lampy sewrisant poprawił mi ułożenie uszczelki przy drzwiach pasażera - narzekałem na szum. Rzeczywiście była po prostu wysunięta z mocowania i wystarczyło ją docisnąć :p
  5. Wysiadła kamera w nadkolu - wymiana serwisem mobilnym.

Poza pierwszym punktem żadnego problemu powodującego unieruchomienia auta.

TM3 LR 2022 - żadnych problemów do tej pory.
 
Last edited:

Ratt

Posiadacz elektryka
TM3P Q3 2022

Zgłoszenia przy odbiorze:
BRAK

Awarie / naprawy:
BRAK
jedno zgłoszenie w apce na samym początku że nie chce się druga czy trzecia aktualizacja po zakupie zakończyć ściągać - ogarnęli w jeden dzień zdalnie z Wiednia.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
TM3lr Q1 2022

Zgłoszenia przy odbiorze:
Brak

Awarie / naprawy:
Brak / wymiana wahacza z tyłu chyba z lewej na gwarancji przy przebiegu ~30kkm. Wymiana klapki ładowania, IMHO beż potrzeby, ale auto zgłosiło problem i kazało zgłosić to do serwisu, to zgłosiłem.
 

Kwas

Zadomawiam się
Po prawie 2 latach na myjni odeszła mi w kilku miejscach farba z jednego progu - zrobiły się szare dziurki wielkości 2 zł - - podobno znany problem - pomalowali mi oba progi w bodyshop.
hmm możesz powiedzieć coś więcej? ewentualnie na priv lub w moim temacie.
https://forum.elektrowoz.pl/threads/czy-to-zaprawka.5137/#post-120051 zaraz po tamtym pojawiło się kolejne zdjęcia nie wrzucałem już.. Sam podejrzewałem serwis a raczej że to w chinach coś się takiego stało.
Jest to w takim miejscu że nie da się tego zrobić przypadkiem, również ktoś obcy i to nie może być kamień...
 

Michal

Moderator
U mnie własnymi oczami widziałem jak farba odchodzi od myjki. Nie zadrapania tylko małe fragmenty farby odchodzą.
U ciebie wygląda na uszkodzenie mechaniczne. Np. spadłeś z krawężnika kołem i coś było pod spodem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tm3 LR 2019r teraz chyba z 60 tyś? (syn ma) .
Parująca lampa wymienilem ją na używkę a potem padł w niej kierunkowskaz, po roku i wymienił mobilny
+ przy okazji wiązkę tylnej kamery (akcja)
Okablowanie fotela kierowcy (mea culpa, bo zahaczylem o kostkę ) - wymieniono + przy okazji whacze dolne (akcja)
Z 2x cos zdalnie grzebali bo po aktualizacjach np szarpało mapą (dawne dzieje)
A i... skrzypiał górny przegub z lewej strony na samym początku, wielu to miało . Smar byl ponoć na ciepłą Kalifornię? To za 50zł mi przesmarowali w Kołobrzegu i do dzisiaj nic nie skrzypi

TmXp 2022r 16 tyś km "fabrycznie" miałem przyciśnjety wężyk spryskiwacza plastikiem podszybia, brak dywanika - załatwione
Teraz ekran tylny jak gdyby zmienil rozdzielczość po aktualizacji bo zniknęły dolne ikony sterujące - jest zgłoszenie i myślą. Święta , pogoda i ten ekran mi psu na budę to nie ponaglam. Działa ale większością jego fukcji muszę sterować przednim



Taki serwis mi sie podoba bo duzo można zdalnie/mobilnie i kontakt jest ( miale za każdym razem) i same pierdółki.
W spaliniakach było gorzej, tylko tam byłem przyzwyczajony do prania mózgu, a i niestety usterki na ogół nie zrobione na czas groziły nieodwracalnymi większymi uszkodzeniami. Tu jest spoko, bez paniki.

Ps Mobilny wymienił ekran w 30 minut
 
Last edited:

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Model Y Q3 2023
U mnie przy odbiorze na lewych tylnych drzwiach zauważyłem błąd lakierniczy (dokładnie na krawędzi drzwi, taka kropka, albo paproch przyklejony). Usunięcie tego może się wiązać z przeciągnięciem klarem całych drzwi, póki co zostawiam do obserwacji.
Trzaskała klapa bagażnika - sam wyregulowałem odbojnikiem.
Reszta działa bez zarzutu.
 
Top