Tesla - awaryjność - co się zepsuło i po jakim przebiegu.

Robmal

Posiadacz elektryka
TM3 Q4/2021 - 70 tys km przebiegu

Zgłoszenia przy odbiorze:
Brak uwag

Awarie / naprawy:
- okolice 12 tys km - auto zgłosiło problem z czujnikiem klapki portu ładowania. Wszystko się otwierało bez problemu z poziomu ekranu, aplikacji, złącza na ładowarkach, manualnie niekiedy był problem, Zgłosiłem na mobilny - wymiana na nową, do dziś bez problemu

- okolice 65 tys km - mobilny - regulacją przedniej maski, nie zwracałem na to uwagi ale jeden z kolegów mnie zmobilizował. 5 min pracy i po temacie.

To jest moje chyba 14 auto. Żadne poprzednie, spalinowe nie było tak bezproblemowe. Nie miałem wcześniej EV.
 

refi1234

Posiadacz elektryka
TM3 LR 1Q23

Przy odbiorze - uwag brak.

Przy ok 4000 km uszkodzony cały PCS (Power Conversion System - czyli cała elektronika ladujaca non stop akumulator niskiego napiecia z akumulatora wysokiego napiecia). Prawdopodobnie ze wzgledu na wade lub nieszczelnośc ukladu chlodzenia cos sie tam przegrzalo. Koszt czesci netto to 5200, robocizny netto 3900 (6 godzin). Razem taka przyjemnosc ok 11200 brutto (oczywiscie na gwarancji wiec bez kosztow).

Auto zabrane na lorze dopiero po kilku dniach od zgloszenia, dodatkowe ponad 2 tygodnie w serwisie. Razem 3 tygodnie bez auta, brak auta zastepczego (proponowali voucher na Ubera), auto z serwisu oddane pobrudzone (paluchy ze smarami na białej tapicerce) i bez dywanika - co zostało poprawione dopiero po zwroceniu uwagi serwisowi.
 

Kwas

Zadomawiam się
U mnie własnymi oczami widziałem jak farba odchodzi od myjki. Nie zadrapania tylko małe fragmenty farby odchodzą.
U ciebie wygląda na uszkodzenie mechaniczne. Np. spadłeś z krawężnika kołem i coś było pod spodem.
Wygląda bardziej jak czymś dosunięte z boku np podnośnikiem lub czymś. Gdyby spaść z krawężnika milimetr wyżej uszkodziłby inny element. Drugie pojawiło się również w takim samym miejscu po miesiącu jakieś 30cm bardziej z przodu. Niby byłem w obydwu przypadkach na serwisie w wawie, ale niby nie zauważyłem tego odrazu przy pierwszym myciu. Auto mam 3 miesiące, wiecie jak jest z nowym autem, raczej zawraca się uwagę na wszystko w tym czasie. A to raczej ciężko przeoczyć. Tylko ja nim jeżdżę i tylko w tesli warszawa był w serwisie. I co z tą biała plamką poniżej. I stawiałbym, że w chinach coś nie tak było z tym. - Te usterki jeśli takowymi są to po 4-6k.

Co do usterek i serwisów.
Od nowości:
-Porysowane szyby i źle spasowany tylny słupek z klapą - fotki i bodyshop.
-Ściąga od nowości - kazali przyjechać 350km. Jak przyjechałem powiedzieli że tylko stwierdzą i nie zrobią bo maszyna przechodzi serwis, oczywiście stwierdzenie trwało 2-3h. Zostawiłem na SuC (robili tam drogę, było wtedy mega ciasno). Poszedłem do Biedry wracam coś mnie tchneło żeby obejść do okoła. Patrzę zderzak przytarty dość mocno, czarne na dwie dłonie... Dobrze że ukraińce co robili drogę podjebali że to serwisant tesli wyjeżdzał innego ukraińca X'em, bo bym szukał wiatru w polu... ogólnie nic nie załatwiłem, jeszcze rozwalili auto. No ale wypadki się zdarzają..
Umówiłem się ponownie na geometrie. Przyjechałem. Czekałem bardzo długo chyba z 5h zanim się zajeli autem. Nic nie dało. dalej ściąga. Mam się umówić na sprawdzanie zawieszenia.
Ale szczerze boję się już tam jechać.
Czemu nie mam takich miłych wspomnień z serwisem jak wy..?.

Po 8k
-Zauważałem zacieki wewnątrz przedniego reflektora - do zgłoszenia
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Umówiłem się ponownie na geometrie. Przyjechałem. Czekałem bardzo długo chyba z 5h zanim się zajeli autem. Nic nie dało. dalej ściąga. Mam się umówić na sprawdzanie zawieszenia.
Zmień koła miejscami na ukos przód - tył. Miałem tak kiedyś w nowym ICE - ile się naszukali, naustawiali geometrii, zbieżności a okazało się że jedna opona z przodu jest "krzywa".
 

Kwas

Zadomawiam się
Zmień koła miejscami na ukos przód - tył. Miałem tak kiedyś w nowym ICE - ile się naszukali, naustawiali geometrii, zbieżności a okazało się że jedna opona z przodu jest "krzywa".
Zmieniłem na zimowe, i mam wrażenie że jest lepiej lub ok. Będę obserwował. Swoją drogą kupiłem nowe zimowe. reklamowałem 2. Kolejna dalej 20kg nadwagi na teście drogowym. Podobno masakra opony w tym roku. Wiec te letnie z tesli może rzeczywiście krzywe.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
TMY LR Q2/2023, przebieg 12.000 km

- Przy odbiorze: źle ustawiona zbieżność. Ustawiona na umówionej wizycie i od tej pory ok.
- Po odbiorze: brak uwag
Jak przy odbiorze zauważyłeś źle ustawioną zbieżność ? Czy po pierwszej jeździe ?Z ciekawości pytam ?
 

daniel

Señor Meme Officer
Dobrze że ukraińce co robili drogę podjebali że to serwisant tesli wyjeżdzał innego ukraińca X'em, bo bym szukał wiatru w polu... ogólnie nic nie załatwiłem, jeszcze rozwalili auto. No ale wypadki się zdarzają..
U mnie też ktoś przytarł i się wypierali. Filmu mnie było, bo zostawili poniżej 20% ale ja byłem w Berlinie.
 

Kwas

Zadomawiam się
A widzieliście jak zawracają serwisanci na radzymińskiej na pasie zieleni? jako że tam remont wjazdu od biedry, jadąc z s8 trzeba zawrócić na radzymińskiej a korki tam spore po południu aż do wieczora. Więc jadę prawilnie na nawrotkę. Patrzę na ten rozjeżdżony pas zieleni, doły jak h..j,, patrzę w lusterko a tam Y nawraca i to na sporym gazie błoto do góry, łubudu, nawrócił. Mowie do żony "w Warszawie to się nie pierdolą, piniędzy mają". Potem patrze na gps, czy auto do odbioru, akurat jechali testowali "to co ustawili" i właśnie nagle w połowie drogi już auto na powrotny pas. I wtedy mnie oświeciło, że to nie "bogaci ludzie zawracają"..
 
Last edited:
Top