TESLA - ciekawostki

pluto

Pionier e-mobilności
Niestety teraz coraz częściej rządzą księgowi i z paru dolarów robią się nie złe oszczędności.
Tesla nie raz zaskakiwała użytkowników wprowadzając coś nowego, nie zawsze po myśli ich użytkowników.
W kwietniu 2021 roku usunęła radary aby teraz po półtorej roku znowu je montować (prawdopodobnie od II kwartału br. roku najpierw w modelach S/X), w czerwcu 2021 roku usunęła sterowanie lędźwi fotela pasażera bo ponoć nie były używane, w grudniu 2022 usunęli czujniki ultradźwiękowe i nie zdziwię się że po roku znowu je zamontują w odnowionej wersji, bo coś im jednak z tymi kamerami nie wychodzi ;)
 

daniel

Señor Meme Officer
Skąd takie info? Czyli czekanie na lifting może wyjść na niekorzyść z uwagi na tańsze rozwiązania. Pytanie czy będzie z tego powodu obniżka ceny i czy użytkownik dostanie coś gorszego.
Obniżka ceny zdaje się, że już była.
Zdaje się, że na ostatnim Investor Call Drew Baglino powiedział, że okazało się, że niektóre części zaprojektowano z za dużym zapasem i będą tam szukać oszczędności.
Chciałem kiedyś wyszukać ten cytat, ale jakość połączenia jest badziewna i aż uszy bolą żeby tego słuchać dłużej niż 5 minut.
 

Michal

Moderator

chewbacca

Posiadacz elektryka

Michal

Moderator
Hehe, myślę, że w US "f*king s*it" też dużo łapią ;)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Podobno zaczęli zbierać nagrania audio - proszą żeby kierowca wytłumaczył dlaczego wyłączył autopilota:

FSD 11.3 Release notes:
Added voice drive-notes. After an intervention, you can now send Tesla an anonymous voice message describing your experience to help improve Autopilot.

Czyli gdy wyłączysz FSD przy pomocy hamulca lub kierownicy (intervention) masz możliwość skomentowania sytuacji.

Normalne wyłączenie FSD wajchą nie jest traktowane jako interwencja
 

Michal

Moderator
FSD 11.3 Release notes:
Added voice drive-notes. After an intervention, you can now send Tesla an anonymous voice message describing your experience to help improve Autopilot.

Czyli gdy wyłączysz FSD przy pomocy hamulca lub kierownicy (intervention) masz możliwość skomentowania sytuacji.

Normalne wyłączenie FSD wajchą nie jest traktowane jako interwencja
Świetnie! To jest wspaniały krok w kierunku automatyzacji poprawiania kody FSD. Prędzej czy później musi to działać, tak, że będzie wykrywało interwencje i uczyło się na ich podstawie czego nie robić. Jak dodamy do tego jeszcze jakiś spójny komentarz, który maszyna zrozumie, to może wyjść naprawdę fajny i szybko usprawniany kod.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Problem w tym ,że ja zawsze no prawie zawsze wyłączam hamulcem , bo to proste i wygodniejsze . W Tm 3 wajha ujdzie ale w X to prawy bombel a ich raczej nie lubie naciskać
 
Top