TESLA - ciekawostki

piotrpo

Pionier e-mobilności
Bryła by się zgadzała . Pierwotna koncepcja Cyber Trucka
Ej, ale od poldka to się odwalcie. Ja wiem, że to symbol PRL'u, ten Caro ze zdjęcia to już ożywianie trupa (ale wtedy i tak był marzeniem). Natomiast w 1978 to nadwozie nie miało się czego wstydzić. Liftback, dynamiczne linie. Te kształty spokojnie mogłyby wejść do jakiejś Lanci, a po dodaniu odrobiny szaleństwa nawet do Alfy :)
Wiem, że w środku gówniany plastik i jeszcze bardziej waląca oscypkiem skajka, pod maską przestarzałe silniki, ale serio, tak jak "motoryzacja PRL" mnie brzydzi, to akurat Polonez, przynajmniej koncepcyjnie był niezły.

Dla porównania klasyk z tamtych czasów:
1714479041734.png
 

inter

Pionier e-mobilności
Ej, ale od poldka to się odwalcie. Ja wiem, że to symbol PRL'u, ten Caro ze zdjęcia to już ożywianie trupa (ale wtedy i tak był marzeniem). Natomiast w 1978 to nadwozie nie miało się czego wstydzić. Liftback, dynamiczne linie. Te kształty spokojnie mogłyby wejść do jakiejś Lanci, a po dodaniu odrobiny szaleństwa nawet do Alfy :)
Wiem, że w środku gówniany plastik i jeszcze bardziej waląca oscypkiem skajka, pod maską przestarzałe silniki, ale serio, tak jak "motoryzacja PRL" mnie brzydzi, to akurat Polonez, przynajmniej koncepcyjnie był niezły.

Dla porównania klasyk z tamtych czasów:
View attachment 17482
Bo to projekt odrzucony przez Włochów, a podarowany FSO.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka

Jest spora szansa, że NAG, czyli konieczność dotykania kierownicy celem potwierdzenia czuwania zostanie zlikwidowana globalnie na całym świecie.

Spekulacje na podstawie nowych projektowanych przepisów UNECE.

Sam ELON potwierdził, że dla FSD 12.3.6 NAG już nie obowiązuje co potwierdzają pierwsze filmy z testów.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tu napisali,
że NAG będzie działał tylko, jak kamerka nie dostrzeże oczu lub będzie zasłonięta itp, czyli jak patrzysz przed siebie to ok

Chociaż oświadczenie Muska sugeruje usunięcie nag kierownicy, Tesla prawdopodobnie zachowa go jako środek awaryjny, przynajmniej we wczesnych iteracjach podejrzanego ulepszonego systemu monitorowania opartego na kamerze.

Nag kierownicy może być nadal używany, gdy kamera kabiny nie może z całą pewnością ustalić, czy kierowca zwraca uwagę. Może to być spowodowane okularami przeciwsłonecznymi, czapkami, olśnieniem, a nawet jazdą nocą. Nowsze Tesle mają wewnętrzne światła podczerwone, które pomagają aparatowi widzieć ciemności,(.....) ,
Ja to już teraz zaobserwowałem vide mój krótki filmik.
Teslę o dziwo wkurza patrzenie w ekran. Głowa w prawo i potrafi ostrzegać. MAM CIEZAREK
Kamera widzi też kierownicę, ale brak rąk poki co chyba olewa - sprawdzałem nie trzymając nawet palca

 
Last edited:

piotrpo

Pionier e-mobilności
Głowa w prawo i potrafi ostrzegać.
Ja zaliczyłem żółtą kartkę, bo zbyt długo patrzyłem w lewe lusterko.
że NAG będzie działał tylko, jak kamerka nie dostrzeże oczu lub będzie zasłonięta itp, czyli jak patrzysz przed siebie to ok
Chyba, że masz okulary przeciwsłoneczne, to też nie.

Niestety i przepisy i Tesla ze swoją implementacją próbują być świętsi od papieża. Zrobili samochód, w którym trzeba patrzeć na ekran, ale jeżeli patrzysz na niego dłużej niż 2-3 sekundy, to ban. Nie wspominając o tym, że w przypadku kiedy ten autopilot powinien zadziałać, to zamiast sensownie zareagować, czyli stopniowo ograniczyć prędkość, włączyć awaryjne, zjechać na pas awaryjny/pobocze i wezwać pomoc, wybiera opcję bezpieczną z punktu prawnego - wyłączy utrzymanie kierunku jazdy, utrzyma prędkość i wpakuje się w przypadkowe cokolwiek.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ja zaliczyłem żółtą kartkę, bo zbyt długo patrzyłem w lewe lusterko.

Chyba, że masz okulary przeciwsłoneczne, to też nie.

Niestety i przepisy i Tesla ze swoją implementacją próbują być świętsi od papieża. Zrobili samochód, w którym trzeba patrzeć na ekran, ale jeżeli patrzysz na niego dłużej niż 2-3 sekundy, to ban. Nie wspominając o tym, że w przypadku kiedy ten autopilot powinien zadziałać, to zamiast sensownie zareagować, czyli stopniowo ograniczyć prędkość, włączyć awaryjne, zjechać na pas awaryjny/pobocze i wezwać pomoc, wybiera opcję bezpieczną z punktu prawnego - wyłączy utrzymanie kierunku jazdy, utrzyma prędkość i wpakuje się w przypadkowe cokolwiek.
Niestety Amerykański urząd zarządał, a Tesla wrzuciła to na cały świat.
 
Top