Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

Piter

Posiadacz elektryka
Napisz proszę coś więcej? Zamawiał przez Polskę?
Tak Auto zamowione standardowym trybem przez polską stronę. Byłem dzis na Radzyminskiej po odbiór wall boxa i powiem szczerze że slabo to wygląda. Nie mają jeszcze żadnych VINów na TM3, obecnie wydają Yki, ale ich liczba jaka dojechała to kilka sztuk jak widac na załączonym obrazku. Po salonie wiatr hula jak w sklepie mięsnym za komuny.
D3BBE72D-2EE4-4556-8E88-F3BD9176B35A.jpeg

658E5C8F-FEA7-43F4-97E2-6B309DE26B44.jpeg
 

Proxy84

Fachowiec
Jesteśmy na absolutnym końcu łańcucha pokarmowego. Biorąc pod uwagę że ostatnie dwa statki najprawdopodobniej idą do zeebruge to szykuje się spektakularne zero! ZERO! Modeli 3 do Polski w Q3 przy dużej produkcji w Shanghai. Niech mi nikt nie powie że zarządzający tym kieratem
Nie są odpowiedzialni za to
 

Szymek

Fachowiec
Jesteśmy na absolutnym końcu łańcucha pokarmowego. Biorąc pod uwagę że ostatnie dwa statki najprawdopodobniej idą do zeebruge to szykuje się spektakularne zero! ZERO! Modeli 3 do Polski w Q3 przy dużej produkcji w Shanghai. Niech mi nikt nie powie że zarządzający tym kieratem
Nie są odpowiedzialni za to
Kolega da sobie jeszcze na wstrzymanie tak z 2-3 tygodnie. Jeszcze jest chwila czasu na transport do PL. Nie przypominam sobie kwartału żeby do nas nic nie przypłynęło. Nawet jak był lockdown w Q2 to ok 100 aut dali rade u nas dostarczyć. Póki nikt na forum nie ma VIN na M3, wciąż jest nadzieja i szansa na dostawę. Nerwy nic tu nie pomogą. Wszyscy chcemy lub potrzebujemy dostać to auto z różnych powodów ale są jednak w życiu ważniejsze sprawy. Polecam jakieś hobby sobie znaleść 😉
 

Proxy84

Fachowiec
Kolega da sobie jeszcze na wstrzymanie tak z 2-3 tygodnie. Jeszcze jest chwila czasu na transport do PL. Nie przypominam sobie kwartału żeby do nas nic nie przypłynęło. Nawet jak był lockdown w Q2 to ok 100 aut dali rade u nas dostarczyć. Póki nikt na forum nie ma VIN na M3, wciąż jest nadzieja i szansa na dostawę. Nerwy nic tu nie pomogą. Wszyscy chcemy lub potrzebujemy dostać to auto z różnych powodów ale są jednak w życiu ważniejsze sprawy. Polecam jakieś hobby sobie znaleść 😉
Mam swoje zajęcie które uwielbiam ale nie potrafię patrzeć jak na tle EU/UK jesteśmy dymani.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Mam swoje zajęcie które uwielbiam ale nie potrafię patrzeć jak na tle EU/UK jesteśmy dymani.
Francja i Portugalia także nie otrzymali jeszcze VIN-ów dla TM3 więc nie jesteśmy sami.

Swoją drogą Polska to mały rynek dla Tesli np. sprzedaż w I kwartale 2022 w krajach europejskich wynosiła:
- Austria - 1900 szt model Y
- Norwegia - 6130 szt model Y
- Szwajcaria - 2212 szt model 3, 2020 szt model Y
- Polska - 290 szt model 3 (wg. elektrowozu)

W VI kwartale powinni wszystko nadrobić, chodź z uwagi na wysokie temperatury w Chinach są ograniczenia w dostawach energii i już się mówi o ewentualnym przestoju tygodniowym fabryki w Shanghai - co za czasy :(
 

6a8

Posiadacz elektryka
Na w/w wymienione liczby chyba trzeba by popatrzyć troszkę inaczej. Bo chętnych raczej było więcej ( np: forumowicze z zamówieniami 2021 bez realizacji do tej pory ). Sprzedaż u nas jest ograniczona dostawami. Nie wiem, czy na zagranicznych forach ludzie piszą prawdę, ale jak czytam, to są osoby których zamówienia np z lutego, są realizowane teraz. Zresztą, rodzina z Anglii : zamówienie luty, na dniach maja odbierać. Ciekawe, czy proporcje zamówienia/dostawy są takie same na różnych rynkach ? Bo czasy oczekiwania, raczej nie.
 

Michal

Moderator
W UK w 2021r Tesla sprzedała 10 000 TM3, w PL niestety nie mogę znaleźć danych ale pewnie było tego 500 albo mniej. Można chyba śmiało stwierdzić, że w UK w miesiąc sprzedaje się co najmniej tyle, co w PL przez rok. To powoduje, że tam ludzie mogą czekać 1 miesiąc, a u nas 12 miesięcy żeby zebrała się odpowiednia liczba zamówień do organizowania transportu.
Nie wiem jak działa transport samochodów z portów do salonów ale domyślam się, że firmom transportowym może się nie chcieć nawet gadać o 100 samochodach, Jak ja miałbym dużą firmę transportową, to mi by się nie chciało.
Niestety to jest samonapędzający się problem, bo długie czasu oczekiwania zmniejszają chęć ludzi do zamawiania, ale właśnie dlatego też bardziej opłaca im się dostarczać szybciej w UK niż w PL, bo tam spadek zainteresowania o 30% oznacza utratę 3000 zamówień, a u nas 300, więc tam 10x bardziej opłaca się skracać czasy dostaw.
To samo dotyczy ilości salonów i serwisów - 10x mniejsza sprzedaż = 10x mniej salonów.
 
Top