Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

umcus

Pionier e-mobilności
140km/h przy zużyciu 23kWh/100 km to 32 kW ciągłej mocy, czyli 43 konie mechaniczne. Dużo? Mało?
Dużo/mało to pojęcia względne. Moim zdaniem mało ;) Gwałtowne rozładowywanie (200-300 kW) i ładowanie (80 kW) baterii zwiększa temperaturę. 30 kW to taki lajcik. No tak to wyglądało przynajmniej na commanderze,
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
SR możesz codziennie ładować do 100%, NCM do 80% co da Ci realną pojemność LFP.
To mit, każdej baterii szkodzi długotrwałe utrzymywanie 100%. W wypadku LFP ładowanie do 100% to konieczność dla kalibracji BMS(ze względu na bardzo małą różnicę napięcia między baterią naładowaną, a rozładowaną), także jest to bardziej wada niż zaleta...

Do autora wątku, wygląda na to że będziesz robił duże przebiegi roczne, pi razy oko 40k/rok, co oznacza że przy baterii LFP po 4 latach skończy się gwarancja na napęd i baterię, przy LR starczy na niecały rok dłużej. Nie wiem jak w 3 z wyposażeniem lfp, vs lr, kiedyś były różnice. LR nawet RWD ma mocniejszy silnik od wersji LFP. Takie są główne różnice poza samą baterią.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Do autora wątku, wygląda na to że będziesz robił duże przebiegi roczne, pi razy oko 40k/rok, co oznacza że przy baterii LFP po 4 latach skończy się gwarancja na napęd i baterię, przy LR starczy na niecały rok dłużej.
w cenie 10-12 tyś wykupi dodatkową gwarancję na auto i będzie miał 8 lat/160 tyś km na auto, plus gwarancja na baterię.
 

nabrU

Moderator
Ehh, najważniejsze i tak jest czyjego referalla użyje :ROFLMAO: ;)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ehh, najważniejsze i tak jest czyjego referalla użyje :ROFLMAO: ;)
Hahaha, może, ja tam nie rozgłaszam swojego (no judgement) ;-D
Ok, wiem!! SR powinno w zupełności wystarczyć, no i 20k w kieszeni! Teraz tylko muszę poczekać do lipca i będę działał. Dam znać co i jak pójdzie i opiszę wrażenia dla zainteresowanych! Dziękuję bardzo za wszystkie opinie - naprawdę mi pomogły!
Najlepiej się przejechać jednym czy drugim, masz czas. Ja przed zakupem odbyłem kilka jazd testowych, w tym takie wydłużone "na niedzielę". Pamiętam te rozkminy jak LR AWD się nie łapał do dotacji że nooo... SR też jest w sumie spoko... a jeszcze wtedy myślałem że ładowanie do 100% to zaleta. Po przejażdżce AWD nie było pytań, czekałem na obniżki 🙃
 

nabrU

Moderator
Jazda testowa jest 100% wskazana, tyle że nie jestem pewien jakiejkolwiek różnicy w jeździe między RWD i LR RWD. Te ok. 40KM mocy różnicy oraz różnica wagi na korzyść LR RWD pewnie będą niezauważalne.

Jest jeszcze jeden argument za LR RWD: prędkość ładowania 250kW vs 170kW w RWD. Oczywiście to tylko teoria i sporo zależna od tego jakie ładowarki DC są dostępne itp, ale definitywnie EV Database twierdzi, że na trasy lepsza jest LR RWD:

1748427105150.png
1748427035965.png

Screenshot 2025-05-28 111051.png

@yeyzee ma o czym myśleć ;). Którejkolwiek wersji by nie wybrał, źle nie zrobi (y)
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Jazda testowa jest 100% wskazana, tyle że nie jestem pewien jakiejkolwiek różnicy w jeździe między RWD i LR RWD. Te ok. 40KM mocy różnicy oraz różnica wagi na korzyść LR RWD pewnie będą niezauważalne.

Jest jeszcze jeden argument za LR RWD: prędkość ładowania 250kW vs 170kW w RWD. Oczywiście to tylko teoria i sporo zależna od tego jakie ładowarki DC są dostępne itp, ale definitywnie EV Database twierdzi, że na trasy lepsza jest LR RWD:

View attachment 28493
View attachment 28492

View attachment 28494

@yeyzee ma o czym myśleć ;). Którejkolwiek wersji by nie wybrał, źle nie zrobi (y)

Na trasy lepsze LR RWD nie ma o czym dyskutować. Ale na dojazdy do roboty 200km dziennie trochę bez sensu dokładać 20k zł. Ja też się skłaniam do TM3 RWD, ale to bliżej sierpnia/października. Będę sobie pluł w twarz jeżeli nie będzie już finansowania 0%
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Na trasy lepsze LR RWD nie ma o czym dyskutować. Ale na dojazdy do roboty 200km dziennie trochę bez sensu dokładać 20k zł.

Te prawie 200km dziennie ma być po autostradzie, również w zimie jak mniemam więc to jest de facto 'trasa'. Tak więc naprawdę tego zasięgu chyba jednak trochę trzeba. Okaże się, że w zimie będzie potencjalnie trzeba RWD ładować codziennie (bo EV database twierdzi że w zimie zrobi mniej niż 300km szczególnie przy polskich prędkościach autostradowych), a LR RWD jest szansa obrócić od 100% do 10% w dwa dni.

@yeyzee nie wspomniał, która to autostrada i jaka to trasa, więc ciężko też określić jakie tam ma ładowarki po drodze.

Jak już napisałem: ma 'chłop' do myślenia ;)
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jest jeszcze jeden argument za LR RWD: prędkość ładowania 250kW vs 170kW w RWD. Oczywiście to tylko teoria i sporo zależna od tego jakie ładowarki DC są dostępne itp, ale definitywnie EV Database twierdzi, że na trasy lepsza jest LR RWD:
Przecież wyraźnie pisał w pierwszym poście, że nie będzie ładował na ładowarkach.
Ehh, najważniejsze i tak jest czyjego referalla użyje :ROFLMAO: ;)
naprawdę, aż takie ciśninie jest, byle coś napisać?
 
Top