Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

nabrU

Moderator
Przecież wyraźnie pisał w pierwszym poście, że nie będzie ładował na ładowarkach.

A gdzie tak napisał? Oceń też jaki zasięg w zimie przy 140km/h ma RWD i czy nie 'będzie musiał' się gdzieś ładować skoro do pokonania jest 170km dziennie.

naprawdę, aż takie ciśninie jest, byle coś napisać?

Na żartach się nie znasz?
 

nabrU

Moderator
Już tłumaczę kolego @Jozin von Bazin... bo tekst o ładowaniu w domu i nie ładowaniu w pracy (na AC) nie oznacza braku / potrzeby ładowania PO DRODZE na DC.

Zakładam, że w zimie przy 140km/h zarówno RWD jak i LR RWD będą miały zużycie na poziomie 25kWh/100km (kolega @to_masz wyliczyłby to o niebo lepiej ;)). Da to przy RWD codziennie ładowanym do 100% (bo kolega ma do pokonania 170km) i ładowanym ponownie przy 10% zasięg ok. 210km (a może i gorzej bo LFP źle znosi mróz). Przy LR RWD ładowanym do 80% da niewiele więcej bo może 230 -240km, ale naładowanym do 100% (nawet od czasu do czasu) da już coś pod 300km.

Jeśli będzie potrzeba stanąć i naładować się PO DRODZE (a tak może się zdarzyć bo życie układa różne scenariusze) to szybciej zrobi to LR RWD (oczywiście pod warunkiem istniejącej infrastruktury na tej trasie) bo przypominam LFP 'nie lubi' mrozów i może się ładować bardzo wolno.

Tak więc nie ma się co zacietrzewiać i wysuwać kontr-argumenty, bo ja nie lobbuję za LR RWD czy RWD, tylko staram się wskazać plusy i minusy obu.

Jeśli będzie potrzeba spokojnie można ładować NCM prawie 'daily'. Udowodniłem to na realnych przykładach w tym wątku... Degradacja mojego 4%, degradacja RWD kolegi @jezile z RWD tez 4% przy podobnych przebiegach, więc gdzie ta '2 razy większa degradacja NCM'?

Piszę po raz n-ty: oba samochody różnią się praktycznie ceną, baterią, prędkością ładowania i długością gwarancji. Wybór należy do @yeyzee i co nie wybierze, będzie OK.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Degradacja mojego 4%, degradacja RWD kolegi @jezile z RWD tez 4% przy podobnych przebiegach, więc gdzie ta '2 razy większa degradacja NCM'?
jedno auto ma 2 lata, a drugie 4. (calendar aging ) Naprawdę podobna?
co nie wybierze, będzie OK.
Nie będzie. Jakby było to by rzucił monetą, a nie zakładał wątek.

Ja w przeciwieństwie do teoretyków wybrałem i użytkuję 3 w podobnych do @yeyzee warunkach, auto zostało zakupione do dojazdów ekspresówką i to tego służy.

Odniosłem się do założeń @yeyzee merytorycznie, myślę, że wystarczy. Z mojej strony eot.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Jest jeszcze taka kwestia że wielu z nas kupowało pierwsze EV z myślą jako o drugim samochodzie, a potem nie jeden pluł sobie w brodę, bo się okazało tym głównym ;-) i latało się w trasy leafem 24kWh z lekko zdegradowaną baterią :-D
Kolejna rzecz to horyzont czasowy, jak masz auto trzymać 10 lat to moim zdaniem o tych 20k nie będziesz pamiętał po 4 latach, a benefitami będziesz się cieszył cały czas.
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
Już tłumaczę kolego @Jozin von Bazin... bo tekst o ładowaniu w domu i nie ładowaniu w pracy (na AC) nie oznacza braku / potrzeby ładowania PO DRODZE na DC.

Zakładam, że w zimie przy 140km/h zarówno RWD jak i LR RWD będą miały zużycie na poziomie 25kWh/100km (kolega @to_masz wyliczyłby to o niebo lepiej ;)). Da to przy RWD codziennie ładowanym do 100% (bo kolega ma do pokonania 170km) i ładowanym ponownie przy 10% zasięg ok. 210km (a może i gorzej bo LFP źle znosi mróz). Przy LR RWD ładowanym do 80% da niewiele więcej bo może 230 -240km, ale naładowanym do 100% (nawet od czasu do czasu) da już coś pod 300km.

Jeśli będzie potrzeba stanąć i naładować się PO DRODZE (a tak może się zdarzyć bo życie układa różne scenariusze) to szybciej zrobi to LR RWD (oczywiście pod warunkiem istniejącej infrastruktury na tej trasie) bo przypominam LFP 'nie lubi' mrozów i może się ładować bardzo wolno.

Tak więc nie ma się co zacietrzewiać i wysuwać kontr-argumenty, bo ja nie lobbuję za LR RWD czy RWD, tylko staram się wskazać plusy i minusy obu.

Jeśli będzie potrzeba spokojnie można ładować NCM prawie 'daily'. Udowodniłem to na realnych przykładach w tym wątku... Degradacja mojego 4%, degradacja RWD kolegi @jezile z RWD tez 4% przy podobnych przebiegach, więc gdzie ta '2 razy większa degradacja NCM'?

Piszę po raz n-ty: oba samochody różnią się praktycznie ceną, baterią, prędkością ładowania i długością gwarancji. Wybór należy do @yeyzee i co nie wybierze, będzie OK.

Nawet jak weźmie LR RWD to i tak będzie codziennie ładował. Wciąż zapominasz że tesla odstrasza od ładowania NCM do 100% więc na co dzień będzie miał podobną ilość energii w baterii jak w LFP. Dopiero jeżeli planuje raz na miesiąc dalsze podróże to warto pomyśleć o LR RWD bo w trasie po podładowaniu do 100% robi robotę.

Ktoś może słyszał kiedy będą pakować baterię CATL 6M do TM3 RWD? Miała ona mieć lepszą krzywą oraz mieć te 5% więcej użytkowej pojemności. Były też plotki o opcjonalnej manetce do kierunkowskazów. Ktoś coś?
 

abes99

Posiadacz elektryka
Ktoś może słyszał kiedy będą pakować baterię CATL 6M do TM3 RWD? Miała ona mieć lepszą krzywą oraz mieć te 5% więcej użytkowej pojemności. Były też plotki o opcjonalnej manetce do kierunkowskazów.
Wg niemieckiego forum TM3 dostarczane do Europy w II kwartale mają już przeważnie baterię H6MR (takie dostają dokumenty do rejestracji, VIN bodajże od 520xxx). Oczywiście może się zdarzyć "leżak" z początku roku ze starą baterią. O kierunkowskazach / przedniej kamerze na razie cisza.

Tutaj więcej o dostawach TM3 i info o 520xxx:
 

nabrU

Moderator
Nawet jak weźmie LR RWD to i tak będzie codziennie ładował. Wciąż zapominasz że tesla odstrasza od ładowania NCM do 100% więc na co dzień będzie miał podobną ilość energii w baterii jak w LFP.

Czyż o tym nie napisałem?

Zakładam, że w zimie przy 140km/h zarówno RWD jak i LR RWD będą miały zużycie na poziomie 25kWh/100km (kolega @to_masz wyliczyłby to o niebo lepiej ;)). Da to przy RWD codziennie ładowanym do 100% (bo kolega ma do pokonania 170km) i ładowanym ponownie przy 10% zasięg ok. 210km (a może i gorzej bo LFP źle znosi mróz). Przy LR RWD ładowanym do 80% da niewiele więcej bo może 230 -240km, ale naładowanym do 100% (nawet od czasu do czasu) da już coś pod 300km.

Tesla nic nie 'odstrasza'. Tesla zaleca 80% jako 'daily charge'. Jak ktoś raz w tygodniu naładuje do 100% (i jeszcze na AC) to się baterii nic nie stanie. Poniżej 3-letnia Tesla z taxi (i to Polak kierowca ;)) z przebiegiem prawie 350k km - degradacja 12%:


Dopiero jeżeli planuje raz na miesiąc dalsze podróże to warto pomyśleć o LR RWD bo w trasie po podładowaniu do 100% robi robotę.

I tu jest sedno sprawy i ja założyłem, że samochód ten będzie również służył do dalszej jazdy / wycieczek itp i (jak pokazuje doświadczenie tego Forum) może stać się 'głównym' samochodem. Nie znam jednak szczegółów potencjalnego sposobu użytkowania (poza jazdą do i z pracy) i decyzję co do wersji zostawiam twórcy wątku.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Nie wiem jak w 3 z wyposażeniem lfp, vs lr, kiedyś były różnice.
Nie ma różnic. :cool:

Jak zwykle w tego typu wątkach, każdy poleca, to co sam wybrał (by) ;), a sprawa rozgrywa się nie o to co lepsze, tylko czy warto dopłacić 20k do większej baterii. IMHO nie, bo różnica potem do AWD jest tylko 10k. gdyby różnice były 10k, to co innego. Nowa bateria LFP od CATL może mieć lepszą krzywą ładowania, a już teraz naładowanie 60kWh odbywa się naprawdę sprawnie.
 
Top