Tesla Model Y - gadżety

itguy

Posiadacz elektryka
To komplet pianka i kompresor. Sama pianka (jako akcesorium wymienne do tego kompletu) kosztuje 123 PLN brutto:
Niestety ta pianka jest tak zaprojektowana iz nie da sie jej używac bez tego kompletu/kompresora.
tak, ten kompresor który ja kupiłem też ma piankę którą można użyć tylko z nim i ale też można ją dokupić. oddzielnie. Ten co ja kupiłem jest często w fabrycznie w zestawie z różnymi VAGami, miałem taki sam ze skodą, więc jest sprawdzony a kosztuje połowę mniej. Natomiast użycie takiej pianki jest nieekonomiczne jeśli chodzi o skutki jej działania, bo potem jak pisałem czujnik do wymiany i jak opona ma gąbkę to ona też musi wylecieć, więc to raczej ostateczność
 

KrzysztofFly

Moderator
tak, ten kompresor który ja kupiłem też ma piankę którą można użyć tylko z nim i ale też można ją dokupić. oddzielnie. Ten co ja kupiłem jest często w fabrycznie w zestawie z różnymi VAGami, miałem taki sam ze skodą, więc jest sprawdzony a kosztuje połowę mniej. Natomiast użycie takiej pianki jest nieekonomiczne jeśli chodzi o skutki jej działania, bo potem jak pisałem czujnik do wymiany i jak opona ma gąbkę to ona też musi wylecieć, więc to raczej ostateczność
Tak, kompresor jako kompresor, sam w sobie bez używania pianki. Również polecam zakup kompresorów OE pochodzących z samochodów (często wyciągnięte z samochodów przez handlarzy) sam mam taki marki Continental i używam od wielu lat, jest bardzo mały ale robi robotę. Mam też zestaw naprawczy ze sznurem, jednak tam trzeba mieć trochę wprawy aby skutecznie załatać dziurę po gwoździu, a ja jej nie mam, więc bardziej po to aby zawartym w zestawie narzędziem oczyścić otwór przed wkręceniem wkręta naprawczego.
 

KrzysztofFly

Moderator
Te wkrety sa bardzo interesujące ale mam jedno pytanie: jak podnieść tesle na drodze aby odkręcic koło ???
Ale po co odkręcać koło? Masz zapasowe? Bo jeśli do wkrętów, to nie musisz odkręcać, wystarczy zwykły krótki wkrętak krzyżowy.
 

KrzysztofFly

Moderator
Hmm, żeby np. znależć powód np. gwóźdź
Z reguły jak jest coś wbite w oponę (a do naprawy takich uszkodzeń jest sznur i wkręty) to nie stoisz z całkowitym flakiem, najczęściej szukasz "dziury w całym" jak zauważysz spadek ciśnienia w kole lub samochód Cię o takowym poinformuje. Można więc na spokojnie oglądać całą powierzchnię bieżnika przemieszczając po woli lub małymi odcinkami samochód (jak jesteś sam).
Do gwałtownej utraty ciśnienia dochodzi najczęściej przy przecięciu/rozdarciu opony, a na taką ewentualność, to raczej na drodze nic nie wymyślisz, pozostanie wymiana koła na zapasowe (jeśli w aucie masz) lub laweta do warsztatu.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja kupiłem jakiś czas temu, na Temu zresztą ;), zestaw wkrętów do naprawy opon, coś takiego jak na obrazku poniżej.
View attachment 14614
Miałem okazję skorzystać z jednego z wkrętów, po tym jak w moim dostawczaku zauważyłem gwoździa w oponie.
View attachment 14615Po dwóch miesiącach mogę potwierdzić skuteczność rozwiązania, opona trzyma ciśnienie. Więc jako rozwiązanie awaryjne na trasę mogę zdecydowanie polecić.
możesz dać linka ?
 

KrzysztofFly

Moderator
Top