Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

OldSeb

Posiadacz elektryka
Najwiecej narzekan ostatnio jest na TMY nie na TM3 bo te od Highlanda zostalo poprawione w zakresie narzekan (wyciszenie, zawieszenie, wentylacja siedzen) czyli to co najbardziej uwiera w obecnym TMY (bo nowsze juz jest ale nie u uzytkownikow)
No tak ale wątek jednak zaczął się od podania TM3 jako przykładu braku zejfajnosci więc tego się trzymam. Poza tym to jest mój "target", który po mału jednak rozszerzam na inne nadwozia bo zwyczajnie wybór jest mizerny.
 

solik

Pionier e-mobilności
Bo ile jest sedanow, ID7, BMW i4 (pomijam EQE bo to 350k) - to pierwsze ma dobra cene ale nie zawsze a drugie z przyspieszeniem i wyposazeniem bazowego TM3 bedzie drozsze 50k+ lekka reka a czy lepsze? Od starej TM3 tak, od nowej niekoniecznie
 

KrzysztofFly

Moderator
Mam nadzieję że podzielisz się wrażeniami z jazdy :) Chętnie bym wysłuchał kogoś kto patrzy racjonalnie na samochód (tak odczytuję Twoje wypowiedzi).
Ja nie jestem wyznawcą ani przeciwnikiem Muska/muska (niepotrzebne skreślić), chciałbym po prostu kupić atrakcyjny cena/jakość (funkcjonalność) samochód. Najlepiej z Europy (bo z gospodarki Europy żyjemy czy chcemy czy nie, Tesla ma fabrykę w DE więc zasila obieg gospodarczy Europy, TMY kupiłem właśnie z Berlina) ale jak będzie sensowny chińczyk to cóż - może być tak że się skuszę. Więc to firmy z EU muszą zadbać o to żebym nie musiał mieć takiego dylematu. Jakby ID.7 się dwa lata temu pojawił w takich cenach jak teraz to być może teraz miał bym VW...
Co jest w Tesli YLR23 OK?:
- silniki/bateria/zarządzanie energią - czyli osiągi vs zużycie, planowanie tras/oczekiwanego zasięgu
- infotainments/apka do sterowania/ekran - to na razie bez konkurencji
- trzymanie się na krętej drodze - jest frajda jazdy (jak gładki asfalt...)
Co jest w Tesli YLR23nOK?:
- klamki - po prostu mega niewygodne w użyciu,
- siedzenia za krótkie (ja mam 176cm ale brakuje mi dłuższego siedziska)
- za twarde zawieszenie -to jest po prostu jazda taczką, nawet jak zmiejszyłem ciśnienie czy to opony zima czy lato po prostu za dużo drobnych drgań przenosi się do kabiny.

Traktuję samochód użytkowo - co nie wyklucza z tym żeby się po prostu przyjemnie jechało. Jak zauważyliście w wadach/zaletach nie odnoszę się w ogóle do baterii i jej pojemności. Po prostu elektryki do czasu wprowadzenia innej technologii baterii, należy traktować inaczej niż ICE. W elektryku trzeba planować trasy/ilość km dziennie z uwzględnieniem ładowania a w ICE nie.
Moje pierwsze wrażenia opisałem tutaj:
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Bo ile jest sedanow, ID7, BMW i4 (pomijam EQE bo to 350k) - to pierwsze ma dobra cene ale nie zawsze a drugie z przyspieszeniem i wyposazeniem bazowego TM3 bedzie drozsze 50k+ lekka reka a czy lepsze? Od starej TM3 tak, od nowej niekoniecznie
No właśnie taka uboga oferta jest kompletnie niezrozumiała. W przypadku napędu elektrycznego przecież plaskacze sprawdzają się lepiej niż wszelkiej maści suvy i cross-nie-wiadomo-co.
Id 7 byłby ok gdyby nie wielkość, brak one-pedal słaby infotaiment.
Chciał nie chciał trzeba patrzeć w stronę to tych suvow a i tam nie ma nic sensownego w budżecie Tesli Y. Ten BYD Sealion wygląda nieźle ale znów: słaby infotaiment, brak one-pedal, kosmiczne zużycie energii a cena wyższa od Tesli Y...
 

solik

Pionier e-mobilności
W ICE tez juz nie ma prawie sedanow ani liftbackow, taka moda, co wiecej coraz czesciej sa one po prostu drozsze zeby zniechecic do zakupu
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
W ICE tez juz nie ma prawie sedanow ani liftbackow, taka moda, co wiecej coraz czesciej sa one po prostu drozsze zeby zniechecic do zakupu
Zatem zostawiając już te plaskacze na boku i zakładając że nowy Y będzie jeździł (zwieszenie, wyciszenie) podobnie do highlanda to jaki bardziej zajefajny samochód mamy na rynku od Y-ka ?

To czego oczekuję:
- zużycie energii do 20kWh przy prędkości 120km/h latem
- pełny one-pedal
- aplikacja mobilna: telefon jako kluczyk, zdalne odpalenie grzania/chłodzenia
- matrycowe światła
- "autopilot" z opcją stop&go
- rozsądne materiały we wnętrzu - jak najmniej plastiku mile widziane
- najchętniej bateria lfp

Najbardziej pasuje mi Kia EV6 lub Ioniq 5 ale niestety są za drogie przez dziwnie skonstruowane pakiety wyposażenia.
Ioniq 5 ma teraz fajne rabaty ale żeby mieć wszystko powyższe potrzebuje topowej wersji Uniq, która wychodzi 240k PLN i to po rabacie 50 tys !. 240 koła za tony plastiku...
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Po to są cła żeby BYD za tani nie był. Jakby był tańszy to cła byłyby większe.
 

zielony

Fachowiec
Krytykować jest łatwo, trudniej zaproponować coś w zamian.
Właśnie zaproponować można wszystko, tylko tu na tzw. "forum Tesli" tylko jedna marka jest najlepsza, która wcale się nie psuje, nie ma żadnych wady, a jak już ma wady to ich właściciele traktują je jak zalety - było to wcześnie w tym temacie mówione :) - dziwne ale prawdziwe.
Wg. mnie nie ma aut idealnych, każda może na jakieś wady lub są usterki. Wystarczy wejść na inne fora społecznościowe, gdzie użytkownicy wymieniają wiele usterek, również i Tesli, tutaj jednak jest zamknięta bańka informacyjna w której szczególnie użytkownicy Tesli sami sobie udowadniają wyższość nad innymi autami elektrycznymi i nie tylko.
A jak już ktoś ma odwagę przeciwstawić się lub opisać wady Tesli, to po prostu zostaje stłumiony, zbesztany bo jak śmiałem wybrać inne auto niż Tesla i od razu agresja lub zarzucanie "śmieciami informacyjnymi" byle dowalić "innemu niż my" :whistle:. Jakość właściciele innych aut elektrycznych tu obecnych na forum nie mają z tym problemów.
Chciałem opisywać tu wrażenia z zakupu lub użytkowania nowego innego auta, podzielić się swoimi spostrzeżeniami z jego użytkowania bo i dla mnie jest to nowość, a i informacji tych jest mało, ale wiem już dlaczego.
Nie miałem zamiaru nikogo tu obrażać lub zmuszać do kupienia określonej marki auta elektrycznego. Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam.

Szanujmy się nawzajem i szanujmy wybór auta innego niż Tesla.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Bo ile jest sedanow, ID7, BMW i4 (pomijam EQE bo to 350k) - to pierwsze ma dobra cene ale nie zawsze a drugie z przyspieszeniem i wyposazeniem bazowego TM3 bedzie drozsze 50k+ lekka reka a czy lepsze? Od starej TM3 tak, od nowej niekoniecznie
No właśnie ja zupełnie nie rozumiem polityki Mercedesa na etapie powstawania EQS EQE.
Wg mnie EQS powinien być sedanem bo to ten target. Natomiast EQE liftback byłby poważnym graczem, miałby moim zdaniem radykalnie większa sprzedaż, bo jest to dobry BEV, dobre auto, ale przez decyzję, że będzie sedanem stał się kompletnie niepraktyczny z minimalnym rynkiem kupujących.
Gdyby był lifbakiem to sam bym go już dawno kupił.
Ale może Mercedes chciał zrobić sobie przestrzeń dla wersji SUV powyższych modeli, tyle że te auta w obecnej formie to pomyłka, mastodonty z mizernymi bateriami vs potrzeba. Praktycznie prawie niesprzedawalne.
🤷🏻‍♂️🙁
 

Pedr

Pionier e-mobilności
tylko tu na tzw. "forum Tesli" tylko jedna marka jest najlepsza, która wcale się nie psuje, nie ma żadnych wady, a jak już ma wady to ich właściciele traktują je jak zalety
Nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem - jest tu całkiem sporo krytyków Tesli. Każdemu podoba się coś innego i całe szczęście, bo okres gdy wszyscy jeździli praktycznie takimi samymi samochodami mamy już całe szczęście za sobą. Dla mnie BYD ma zalety, ale nie za cenę, którą żądają. A co do obsługi, to niestety ja mam właśnie odwrotne doświadczenia. Pan, który mnie obsługiwał w salonie BYD wyraźnie dawał mi do zrozumienia, że nie wierzy, iż jestem zainteresowany kupnem Seala i tylko czekał, aż wreszcie sobie pójdę i przestanę mu zawracać głowę upierdliwymi pytaniami. Pomimo tego, że byłem umówiony na jazdę testową (która zresztą została przełożona), miałem wrażenie, że pracownicy są zaskoczeni moją wizytą i ostatecznie jechałem z osobą, która za dużo na temat Seala nie wiedziała.
 
Top