Tesla usuwa czujniki ultradźwiękowe z samochodów i zastępuje je fragmentem kodu FSD

Michal

Moderator
0_o
Poniżej artykuł na ten temat:

Szczególnie ucieszą się osoby już teraz zawiedzione Tesla Vision :D

W początkowej wersji aut bez czujników, nie będzie informacji o bliskich obiektach przy prędkościach do 5 mph 0_o. Ta funkcjonalność pojawi się wraz z rozwojem oprogramowania.
 

danielm

Pionier e-mobilności
0_o
Poniżej artykuł na ten temat:

Szczególnie ucieszą się osoby już teraz zawiedzione Tesla Vision :D

W początkowej wersji aut bez czujników, nie będzie informacji o bliskich obiektach przy prędkościach do 5 mph 0_o. Ta funkcjonalność pojawi się wraz z rozwojem oprogramowania.
nie będzie też autoparkowania, summona, smartsummona i asysty parkowania. te funkcje będą "comming soon"
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czyli wiaderka, szpadelka i grabek z maluszkiem w komplecie w okolicach przedniego zderzaka nie wyczuje, bo nie zobaczy?
Ps Ciekawe jak będzie oceniana odległość zderzaka od innego auta/przeszkody w manewrach parkingowych? Czasem to było na styk i raczej czujniki Tesli były dokładne.
Parkowanie padło od czasu gdy Tesla opiera się na liniach na placu. Nie widzi wolnych miejsc w parkowaniu prostopadłym. To spiepszyli już dawno
 
Last edited:

Michal

Moderator
Czyli wiaderka, szpadelka i grabek z maluszkiem w komplecie w okolicach przedniego zderzaka nie wyczuje, bo nie zobaczy?
No właśnie chyba plan jest taki, że zobaczy, zapamięta i będzie wiedziała, że tam są. Tylko problem z tym jest taki, że jak coś postawisz przed autem, to nie zobaczy i rozjedzie :p Potrzebowałby kamery na przednim zderzaku do tego. Mi się ogólnie ta koncepcja podoba i wydaje się realna. Da się przecież wykrywać obiekty, i wiedzieć gdzie są nawet jak coś je zasłania, o ile się nie poruszają, poruszają się ze stałą prędkością albo stałym przyspieszeniem. Tesla już teraz w FSD w US robi tak z autami i pieszymi nawet jak zasłania je np. ciężarówka - modeluje ruch i zakłada, że coś się pojawi po drugiej stronie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A propos ciężarówki, to miałem taki przypadek jadąc do serwisu. Mijałem TIRa na przejściu dla pieszych i Tesla gwałtownie acz nie zabójczo przyhamowała aby poczekać aż TIR odsłoni pasy. Tak to wyglądało
 

viallos

Pionier e-mobilności
A ja się cieszę że jednak zdążyli dostarczyć jeszcze moją z tymi sensorami.

Nie wiem czy to idzie w dobrą stronę... jednak mając zarówno kamerę i czujniki to w jakiś sposób mamy backup dosyć ważnych elementów dbających o bezpieczeństwo. Lekkie zabrudzenie kamery i po sprawie.

Raczej bym szedł w stronę że używam np vision ale również czujnikow aby upewnić się że kamera dobrze widzi. No ale koszta .. przy tej skali pewnie parę dolców per samochód no i jakieś wiązki kabli ... hmm w sumie to jednak dość spore oszczędności mogą być... czy tylko aby nie kosztem naszego bezpieczeństwa.
 

rawier

Posiadacz elektryka
jedna kamera więcej - ta, którą @Bronek zamontował z przodu i jak dla mnie to mogą te czujniki wywalić. wolę widzieć niż na wyczucie zastanawiać się - przejadę, czy będzie przycierka? 😂
 

rawier

Posiadacz elektryka
A ja się cieszę że jednak zdążyli dostarczyć jeszcze moją z tymi sensorami.

Nie wiem czy to idzie w dobrą stronę... jednak mając zarówno kamerę i czujniki to w jakiś sposób mamy backup dosyć ważnych elementów dbających o bezpieczeństwo. Lekkie zabrudzenie kamery i po sprawie.

Raczej bym szedł w stronę że używam np vision ale również czujnikow aby upewnić się że kamera dobrze widzi. No ale koszta .. przy tej skali pewnie parę dolców per samochód no i jakieś wiązki kabli ... hmm w sumie to jednak dość spore oszczędności mogą być... czy tylko aby nie kosztem naszego bezpieczeństwa.
@viallos - a jak według Ciebie te czujniki poprawiają nasze bezpieczeństwo? są pomocne tylko przy wbijaniu się w wąskie miejsca (lub opuszczaniu ich) - co przy pełnym widoku z kamer jest według mnie zbędne...
 
Top