Tesla usuwa czujniki ultradźwiękowe z samochodów i zastępuje je fragmentem kodu FSD

viallos

Pionier e-mobilności
Ano taki ze sensor odbije i zwróci info a kamera i algorytm AI źle rozpozna, może niedowidzi, może programista coś źle oprogramuje i raz będzie działać raz nie.
Czasami najprostsze rozwiązania wydają się najbardziej niezawodne.

Poza tym wjeżdżam do garażu na żyletki i nigdy nie korzystam z kamer ... zresztą parkując też. Raczej korzystam z ucha i sygnałów które dochodzą z czujników, ewentualnie czasami wspomagam się grafiką w centymetrach.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Ano taki ze sensor odbije i zwróci info a kamera i algorytm AI źle rozpozna, może niedowidzi, może programista coś źle oprogramuje i raz będzie działać raz nie.
Czasami najprostsze rozwiązania wydają się najbardziej niezawodne.

Poza tym wjeżdżam do garażu na żyletki i nigdy nie korzystam z kamer ... zresztą parkując też. Raczej korzystam z ucha i sygnałów które dochodzą z czujników, ewentualnie czasami wspomagam się grafiką w centymetrach.
ja również wjeżdżam do garażu w ten sam sposób - tyle że włączam kamerę (tylną) i wiem po przekroczeniu jakiego punktu na podłodze (linia od gresu) muszę się zatrzymać - czujniki w tym czasie już dawno krzyczą STOP :eek:😂
 

viallos

Pionier e-mobilności
Parkuję przodem ... oczywiście że jak się zabrudzi to nic nie pomoże.. ale jednak jest ich kilka i jest szansa że któryś zatrybi. Przy zabrudzonej kamerze już nic nie pomoże.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ano taki ze sensor odbije i zwróci info a kamera i algorytm AI źle rozpozna, może niedowidzi, może programista coś źle oprogramuje i raz będzie działać raz nie.
Czasami najprostsze rozwiązania wydają się najbardziej niezawodne.

Poza tym wjeżdżam do garażu na żyletki i nigdy nie korzystam z kamer ... zresztą parkując też. Raczej korzystam z ucha i sygnałów które dochodzą z czujników, ewentualnie czasami wspomagam się grafiką w centymetrach.
dokladnie jak piszesz
duzo lepiej sie parkuje "na sensory" niz na widok z kamer
 

danielm

Pionier e-mobilności
ja również wjeżdżam do garażu w ten sam sposób - tyle że włączam kamerę (tylną) i wiem po przekroczeniu jakiego punktu na podłodze (linia od gresu) muszę się zatrzymać - czujniki w tym czasie już dawno krzyczą STOP :eek:😂
mam wąski garaż, na początku wjeżdzałem summonem, potem składałem lusterka, potem już wjeżdzałem na kamerach, czujniki tak jak mówisz, mówią stop jak tylko tyłek wjedzie do garażu
 

Michal

Moderator
Ale Wy chyba nie rozumiecie - moim zdaniem to ma działać jak sensory - Tesla będzie pokazywała odległość od przeszkody nawet jak nie będzie jej widzieć na kamerze. Ma mieć zbudowaną trójwymiarową mapę obiektów i wiedzieć gdzie i o ile się przemieściła i na tej podstawie stwierdzi ile ma luzu. Brzmi to sensownie, a jak wyjdzie, to zobaczymy :p
 

viallos

Pionier e-mobilności
@Michal dobrze napisales ... ma działać. A wyjdzie jak zawsze :) raz będzie raz nie.

Jak kilku przerysuje sobie zderzak to się nauczą to dobrze oprogramować. Wolę nie być tym beta testerem 😀
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ale Wy chyba nie rozumiecie - moim zdaniem to ma działać jak sensory - Tesla będzie pokazywała odległość od przeszkody nawet jak nie będzie jej widzieć na kamerze. Ma mieć zbudowaną trójwymiarową mapę obiektów i wiedzieć gdzie i o ile się przemieściła i na tej podstawie stwierdzi ile ma luzu. Brzmi to sensownie, a jak wyjdzie, to zobaczymy :p
Wszystko się zgadza poza tym, że brakuje jednej kamery z przodu do kompletu układanki.
 

Michal

Moderator
Wszystko się zgadza poza tym, że brakuje jednej kamery z przodu do kompletu układanki.
No właśnie nie brakuje, bo przecież jak podjeżdżasz, to ten obiekt z przodu dopiero pod koniec chowa się za maską, więc jak się go wcześniej wykryje, to można określić gdzie się znajduje nawet jeśli jest niewidoczny.
 
Top